ezpa Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Noen som har noen jazz og blues sanger/artister å anbefale? Og hva er egentlig forskjellen? har lite greie på dette The Soggy Bottom Boys Fra filmen : OH BROTHER, WHERE ART THOU . Bra film! Bra musikk! MVH www.gitarmaker.no/forum Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Noen som har noen jazz og blues sanger/artister å anbefale? Og hva er egentlig forskjellen? har lite greie på dette The Soggy Bottom Boys Fra filmen : OH BROTHER, WHERE ART THOU . Bra film! Bra musikk! MVH www.gitarmaker.no/forum Country... (Ps. Reklamen for det tomme, kjipe forumet ditt kan du holde for deg selv) Endret 6. oktober 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei Ser at det blir ramset opp forskjellige stiler her, har hørt på mye av dette, men noe har jeg ikke fått med meg. "Deathmetal-jazz", her har jeg noen hvite flekker på kartet. Hjelp meg litt her HalTan. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) HeiSer at det blir ramset opp forskjellige stiler her, har hørt på mye av dette, men noe har jeg ikke fått med meg. "Deathmetal-jazz", her har jeg noen hvite flekker på kartet. Hjelp meg litt her HalTan. Cynic Atheist Disse er de mest kjente her og de "oppfant" sjangeren. Andre jazzmetal-band: Spiral Architect (litt som Cynic bare mer intenst og kompleks, bare at der er "ren" vokal i stedet for skriking) Gordian Knot (instrumentalt) Meshuggah (ekstrem jazz metal, nesten monoton men syyyyke rytmer) Aghora ("lett" metal med kvinnevokal(ikke sånn operaaktig som Nightwish) Ephel Duath (beskrives som ekstrem metal med jazz-attitude av bandet selv. Blander mye forskjellig. Metal med partier som har trompet, drum'n bass beats og mye rart..) Et prosjekt som virker VELDIG lovende er Tesseract. Har ikke sluppet album ennda, men skal en dømme fra klippene blir dette helt utrolig genialt! Denne fusion metal(jazz metal) er en veldig "løs" sjanger så det er mye forskjellig, så du får prøve deg frem med hva du liker. En utrolig kul form for musikk spør du meg. Endret 6. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Takker for den TLZ. Hørte litt på Tesseract. Ble fort klar over at en må like metal for å henge med. Så dette er ikke min greie, eneste "metal" jeg hører er Deep Purple. Jass derimot, hører jeg mye på. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gordian Knot og Aghora er ikke av det mest bråkete så anbefaler deg å sjekke det ut. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Generelt vil jeg anbefale å følge med på serien Jazz! på NRK2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå