Gå til innhold

Er pcutstyr.no Jalla??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om PCutstyr er jalla kan diskuteres, men det kommer an på hva du ser etter hos en webshop... sånn som jeg ser det:

Lett navigering, ok priser: komplett

Bra utvalg, lave priser: databutikken, amraam

Kontroversielt utvalg: databutikken (hvis du leter etter noe utenom det vanlige f.eks)

Ikke vekt på navigering/BRA utvalg: itbutikken

Har selv ingen erfaring med hverken pcutstyr eller mpx.no har aldri hatt behov for det... holder meg til databutikken (billige, har ratpadz musematta, den ULTIMATE musematte etter min mening :razz:) microplex (sinnsykt utvalg av vifter, kjølere, neon, kald katode, kabinetter og annet casemodding på et kvalitetsnivå og med et utvalg som ikke overgås av NOEN), komplett (lett navigering, ok service, UTROLIG oversiktlig og informativ webshop) og amraam (de har ok priser, omtrent samme utvalg som komplett bare billigere, og de har Corsair ram!!!!! :razz: :razz: jaa!!!)

Men pcutstyr sponser jo dette forumet så regner med det ikke er ALTFOR jalla... :razz: :razz:

Lenke til kommentar

Har handlet av PCUtstyr.no et par ganger ... og er veldig fornøyd. Veldig som regel er de faktisk litt billigere enn Komplett.no(Den andre sjappa jeg handler på) og siden dem holder til 5-6km herfra, slipper jeg porto'n :wink:

Btw : og så lenge dem sponser hw.no, så _kan_ dem ikke være fæle :grin:

Lenke til kommentar

Ordet jalla er arabisk og oversettes til "fort/hurtig".

Når en araber står og skriker "jalla jalla" vil han at du skal skynde deg.

Ordet kom til Norge i forbindelse med den første norske FN-troppen i Libanon, der soldatene begynte å bruke "jalla" som kallenavn på de arabiske soldatene ettersom de skrek det hele tiden på kontrollpostene ol.

Hvorfor det har fått en negativ betydning aner jeg ikke, men å si at en webshop er "jalla" må da direkte oversatt bety at den er hurtig - og det er jo en god ting. Er det ikke?

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-08-18 13:14, Dan Hansen skrev:

Ordet kom til Norge i forbindelse med den første norske FN-troppen i Libanon, der soldatene begynte å bruke "jalla" som kallenavn på de arabiske soldatene ettersom de skrek det hele tiden på kontrollpostene ol.

Hvorfor det har fått en negativ betydning aner jeg ikke, men å si at en webshop er "jalla" må da direkte oversatt bety at den er hurtig - og det er jo en god ting. Er det ikke?

Hahahaha knall bra!
Lenke til kommentar

Quote:

Dan Hansen skrev (2002-08-18 13:14):

/me gav Dan Hansen karakter "10" for morsomt og bra svar :smile:

(frames-versjonen)

Lenke til kommentar

Hehehe stilig!! Har hørt det ordet endel i forskjellige filmer, f.eks jalla jalla og tre konger... alltid tenkt på hva det betyr... så fort, altså... hehe, it all makes sense now.. :razz: :razz:

Men at noe er Jalla er vel egentlig relativt rasistisk uten at noen tenker over det... det blir brukt i negativ forstand som noe man kan kjøpe på gata i fattige land og slumområder... billig / dårlig er vel et synonym til dette ordet...

Men om pcutstyr er jalla?? tja kan diskuteres, det SER jalla ut, spør du meg... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...