Nizzen Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvor kan jeg skru av og på den "Transparency AA" i ATT (ATI Tray Tools) Har satt ASTT_DEF 1 Lenke til kommentar
guezz Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvor kan jeg skru av og på den "Transparency AA" i ATT (ATI Tray Tools) Har satt ASTT_DEF 1 Du skal ikke forandre: ASTT_DEF. Oppskriften "Use the search function in regedit (Run) for "ASTT" and then up to several "ASTT_NA" will appear. Change the the value(s) to "0". To enable adaptive AA you have to create a new entry ASTT and set it to 1. The ASTT_NA entry I mentioned above is only there to make the option visible in the ATT/CCC tray icon." Les mer her. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Fikk det til! Satt alle ASTT_NA til "0" og deretter restarta jeg maskinen. Plutselig kom det opp en "Adaptive anti-aliasing" knapp under Direct3d/antialiasing i den nyeste ATT! Man trenger ikke bruke mere enn 4x AA før det blir veldig bra resultat! Hurra for Adaptive anti-aliasing! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hvordan fungerer dette for R520 hardwaren? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Her er en interessant test gjort med et X800RX kort med Adaptive Anti-Aliasing. De tar å ser på kvalitet, samt FPS dropp i forhold til like AA uten Adaptive i HL2 og FarCry (Som bruker vel mest Alphateksturer pr. dags dato enn noen andre spill av nyere dato). Det som er interessant, og som har blitt ikke snakket så mye om, er at denne feat. er ikke en unik feat. for R520, og er støttet fra R300 HW og oppover! Dette synes jeg er et meget stort pluss i forhold til nVidia sine kodekunnskaper når de kun lanserer Transparency-AA til "G70", men ikke NV4x serien f.eks. Viser kanskje litt hvilken chipp som er enklest å programmere? Endret 18. oktober 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå