Gå til innhold

Koble gamecube til PC

goliatmo

Anbefalte innlegg

jeg har bestemt meg for å få koblet gamecuben opp mot PC'n (så jeg slipper å snu meg mot TV'n når jeg skal spille zelda).

Jeg har funnet en gul kontakt bak på PC'n som den gule kontakten man putter i scarten passer helt greit (iallefall bedre en de andre...)

Så jeg skal prøve å koble Gamecuben på og se om noe skjer!

da trenger jeg jo en driver og jeg har ingen anelse om hva jeg skal se etter! Har dere noen tips om hva jeg kan laste ned?

PS: Jeg regner med at dette ikke går, så derfor spør jeg likegreit med en gang: Hvis det kommer til at jeg må kjøpe et TV kort, holder det da med et billig et til ca 300 eller må jeg ha et bedere et?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermkortet ditt ikke har vivo/aiw funksjonalitet trenger du et tv-kort, et billig tv-kort fungerer helt fint til å vise video fra cuben(opptak blir dog mer cpukrevende ved en billig løsning).

Hvis du kjøper et tvkort vil det følge med programvaren du trenger, hvis det viser seg at du har et aiw/vivo-kort trenger du bare software til å ta opp med. Jeg vil anbefale Cyberlink PowerVCR, er veldig fornøyd med resultatet når jeg brukte det sammen med et MSI TV@nywhere(billigkort) til å vise bilde fra xboxen min på pc'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...