Gå til innhold

klarer ikke [email protected]!! sukk!

fAight

Anbefalte innlegg

klarte dessverre ikke å klokke [email protected]:( Sikkert pga av for dårlig minne (standard pc2700), men jeg prøvde fsb 120/40 (2.4 GHz), minne ratio: "auto". da funket alt bra. cpu temp'en var på 37C. Men er fsb 120/40 "bra" for pc'en. Jeg mener pci og agp blir jo da oxo overklokket, får komponentene, som er koblet til disse, mindre levetid, f.eks grafikk-kortet mitt! så lurte jeg på om det er lurere å sette minne ratio til 3:4 istedet for auto?

er det andre som har [email protected] og som har erfaringer å dele med meg? hovedkortet mitt er asus p4s533, og standarr pc2700 256 ddr (333MHz)

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet ditt er ikke for dårlig. Det er spesifisert til å kjøre på 333MHz, noe som vil si 166 fsb. Da skal den garantert klare 133 fsb!

Hva denne minneratioen skal stå på, burde du og Byggeren klare å finne ut i den andre tråden som er nesten helt lik denne... Jeg skal ikke engang prøve å tippe..

Ellers er du sikkert nødt til å øke vcore når du klokker maskinen. CPU trenger litt mer volt vet du.. Kanskje du skulle prøve det, så kjører du forhåpentligvis på 2660Mhz øyeblikk!

Lykke til! :smile:

Amd T-bird 1400@1610MHz

MSI GeForce 2MX400 :grin: 167/200@190/230

"Alt skal klokkes!" (litt i hvert fall..)

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-17 00:26 ]

Lenke til kommentar

hei,

prøvde å klokke litt før jeg la meg i natt...

gikk opp til vcore 1.625, pc'en poster ikke en gang ved oppstart, får beskjed at det er no OC failure. helt svart skjerm, hører bare post-stemmen i bakgrunn. Har ikke prøvd med høyere volt ennå, tror dere at det går? får prøve igjen imorgen tenker jeg

takk for svar

mvh

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-18 23:29, a_sondre skrev:

Hei!

Jeg har samme hovedkort som deg. Men med en 18 nw.

Denne prosren kjører stabilt på 2.6 ghz med 1.6 volt, så det var merkelig at ikke din klarer det.

Har kjørt den på 2.7 også uten noen problemer.

Tror det er rammen jeg.

altså du har vore svært heldig med din cpu

min 1.8 sliter på 2400 mhz, enda med ein diger swiftech kjøleribbe

Lenke til kommentar

Min 2.0 NW kjører greit 2.4 på mitt Soyo P4I Fire Dragon hovedkort. Jeg har vanlig PC2100 CL2,5 ram, men dette ville den ikke før jeg kjørte vcore opp til 1,625v - høyere har jeg ikke presset denne ennå. Vet ikke helt hva som må til her før jeg klarer 2.6, men jeg antar minnebrikken er for dårlig. Har temp på ca 42c både på system og cpu akkurat nå. Har ikke så mye peiling på disse tingene ennå, så jeg er usikker på hva jeg bør forandre for å kunne kjøre max hastighet på denne cpu´n. Noen som har forslag? Tas i mot med takk ... har ikke lyst til å ende opp med en brent cpu :wink:

Lenke til kommentar

byggeren: bruker den versjonen av pc probe som du henviser til. er nede på 28C noen ganger, litt sånn skremmende rart spør du meg, når folk sier at deres default temp. er på 50C.

En sjelden gang stiger temp'en LITT over 40C.

Nå klarer jeg ikke 2,66 GHz lenger!! ikke en gang med vcore på 1,7, skjønner ingenting, tror nesten HK'et er en smule defekt. Ellers må det være ram'en! lurer på om jeg skal bestille meg en samsung-brikke. Hørt at disse er bra til OC på Asus kort. Eller?

Har oxo hørt at enermax-vifter (som jeg bruker) med hastighetskontroll ikke bør kobles direkte til HK'et, men rett på psu'en. Er det riktig?

Lenke til kommentar

I teorien burde vel pc2100 holde. De fleste P4-eiere ønsker jo bare å kjøre fsb på 133. Pc2100-brikker er jo spesifisert til å kjøre 266MHz, noe som vil si 133 fsb. Blir ikke det rett? Om det fungerer i praksis er jo en annen sak. Noen som mener noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...