Gå til innhold

hvordan sette end farten på viftene i pcn?

marius90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ta en avbitertang og klipp av ledningene. da blir det helt stille. nei da om viften går på 12volt så kan du bytte om og kjøre på 7 volt da blir det bedre 12 volt er svart og rød ledning og 7volt er svart og gul ledning om jeg ikke tar helt feil :D

Endret av jan.ata
Lenke til kommentar

Han fikk ikke SpeedFAN til å fungere, pga. viftene er koblet på en molex kontakt, og ikke til hovedkortet. Derfor vil jeg tro.

Fra viften din går det en molex kontakt, bytt pinnene på den.

Hvis du bytter den gule ledningen, men den røde ledningen, så vil viften gå på 5V når du kobler den til molex kontakten fra PSU.

Hvis du bytter den svarte ledningen med den røde ledningen, så vil viften gå på 7V når du kobler den til molex kontakten fra PSU.

Hvis du ser på denne kabelen, så ligner vel den litt på din (Bytt ut 3-pins kontakten med viften, så er den vel identisk).

På den kabelen ser du at den røde ledningen fra viften, går til gul ledning på molex kontakten, og den svarte ledningen fra viften går til en svart ledning på molex kontakten.

Når jeg mener du skal bytte den svarte ledningen, som beskrevet ovenfor, mener jeg altså den svarte ledningen som får den svarte ledningen fra viften. (Den som har 2 ledninger altså).

Til å "bytte pinner", trenger du bare et lite skrujern. Som du ser i molex kontakten, så ser du ved hver pinne at den har 2 "haker" som stikker ut, press de forsiktig inn, mens du fjerner ledningen fra kontakten, dermed bytter du bare.

Håper du skjønte noe av det jeg skrev :innocent:

Lenke til kommentar
fant en sånn 4 pins kontakt på hovedkortet som jeg koplet vifta på men den står fortsatt ikke satt opp på lavalys

er sånne brune 3 pins kontakter på hovedkortet du må koble til for å få det oppvist på everest tror jeg..

Lenke til kommentar

For all del ikke kople strøm på den gule ledningen til viftene, den sender ut signalet for hvor fort den går. Setter du strøm på den så tar nok viften kvelden.

Kjøp en vifte kontroller, er tryggest. Kjøp den rette så får du med ledninger med både 3 pins kontakt og 4 pins molex kontakt, gjorde det med mine fra Vantec Nexus.

Lenke til kommentar

haakie, bildet ditt er feil :p

Når du fester den røde ledningen fra viften, til den røde på molex kontakten, blir det 5V, ikke 7V som bildet ditt viser.

For å få 7V tar du den svarte fra viften, til den gule på molex, og den røde fra viften, til den rødt på molex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...