marius90 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hvordan får jeg soti ned farten på viftene på datan så fde går roligere uten å kjøpe noe? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis det skal være permanent er det bare å koble en motstand i serie med viften, eventuelt koble den til en 5-volsledning i stedet for 12 volt. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis viftene er koblet til hovedkortet er det en god mulighet du kan bruke SpeedFan til å regulere hastigheten. Søk etter SpeedFan på www.google.no Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 har brukt speed fan før jeg skjønte rett å slett ikke en dritt av det. det er viften i sidevinduet jeg vil ha senket hastighteten på. og det han larschroe nevnte skjønte jeg egentlig ikke så mye av det heller Lenke til kommentar
henningml Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) kjøp en viftekontroller da.. de er jo ikke så dyre for tiden.. 2-300,- Kan du styre alle vifte som du ønsker selv. Endret 29. september 2005 av henningml Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) ta en avbitertang og klipp av ledningene. da blir det helt stille. nei da om viften går på 12volt så kan du bytte om og kjøre på 7 volt da blir det bedre 12 volt er svart og rød ledning og 7volt er svart og gul ledning om jeg ikke tar helt feil Endret 29. september 2005 av jan.ata Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 jeg har bare koplet vistene på de 4-pin kablene som følger med når man kjøper neonlys å sånn. tror ikke det går ann å bytte ledning der? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 jeg satte en liten teip bit på utsiden av de viftene som bråkte (den på toppen av kabinettet og den på vinduet) så nå¨blåser de bare inn/ ut halvparten såm mye luft kan dette være skadelig for pc'n? Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 har brukt speed fan før jeg skjønte rett å slett ikke en dritt av det. det er viften i sidevinduet jeg vil ha senket hastighteten på. og det han larschroe nevnte skjønte jeg egentlig ikke så mye av det heller trykker jo bare opp og ned på % ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Han fikk ikke SpeedFAN til å fungere, pga. viftene er koblet på en molex kontakt, og ikke til hovedkortet. Derfor vil jeg tro. Fra viften din går det en molex kontakt, bytt pinnene på den. Hvis du bytter den gule ledningen, men den røde ledningen, så vil viften gå på 5V når du kobler den til molex kontakten fra PSU. Hvis du bytter den svarte ledningen med den røde ledningen, så vil viften gå på 7V når du kobler den til molex kontakten fra PSU. Hvis du ser på denne kabelen, så ligner vel den litt på din (Bytt ut 3-pins kontakten med viften, så er den vel identisk). På den kabelen ser du at den røde ledningen fra viften, går til gul ledning på molex kontakten, og den svarte ledningen fra viften går til en svart ledning på molex kontakten. Når jeg mener du skal bytte den svarte ledningen, som beskrevet ovenfor, mener jeg altså den svarte ledningen som får den svarte ledningen fra viften. (Den som har 2 ledninger altså). Til å "bytte pinner", trenger du bare et lite skrujern. Som du ser i molex kontakten, så ser du ved hver pinne at den har 2 "haker" som stikker ut, press de forsiktig inn, mens du fjerner ledningen fra kontakten, dermed bytter du bare. Håper du skjønte noe av det jeg skrev Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 skal jeg sette den gule å røde ledningen der de to svarte ledningene står? kan du prøve å tegne med paint? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 fant en sånn 4 pins kontakt på hovedkortet som jeg koplet vifta på men den står fortsatt ikke satt opp på lavalys Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 fant en sånn 4 pins kontakt på hovedkortet som jeg koplet vifta på men den står fortsatt ikke satt opp på lavalys er sånne brune 3 pins kontakter på hovedkortet du må koble til for å få det oppvist på everest tror jeg.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 For all del ikke kople strøm på den gule ledningen til viftene, den sender ut signalet for hvor fort den går. Setter du strøm på den så tar nok viften kvelden. Kjøp en vifte kontroller, er tryggest. Kjøp den rette så får du med ledninger med både 3 pins kontakt og 4 pins molex kontakt, gjorde det med mine fra Vantec Nexus. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 selfølgelig det er ledningene på molex kontakten du skal snu på i forhold til den svarte og røde på vifta Lenke til kommentar
haakie Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) slik skal det gjøres for å få mindre volt til viften (Trykkbart bilde) Edit: ikke bra paint skills Endret 3. oktober 2005 av haakie Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 haakie, bildet ditt er feil Når du fester den røde ledningen fra viften, til den røde på molex kontakten, blir det 5V, ikke 7V som bildet ditt viser. For å få 7V tar du den svarte fra viften, til den gule på molex, og den røde fra viften, til den rødt på molex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå