padda Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har en film som jeg holder på å redigere, som jeg fikk inn på maskinen i to forskjellige deler. Den første halvparten av filmen var DV avi (20minutt, ca 5GB), mens den andre delen var mpg. (1GB) Når jeg prøver å bruke den mpg-filen i Premiere Pro, så begynner filmen å hakke. Har forstått at det kan ha sammenheng med codecen, så jeg har prøvd å gjøre om fra mpg til avi, men da får jeg bare divx med dårlig kvalitet på filmen. Er det noen måte å gjøre om fra mpg til avi-format med _god_ kvalitet (størrelse er ikke viktig), som vil funke bra i Premiere Pro? Har brukt avi-to-mpg-converter til å konvertere hittil.. Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Virtual-dub kunne kanskje være noe. Du må da hente en codec på nettet hvis du ikke har. Codecs Codecs som du innstallerer dukker opp på en liste i virtual-dub. Da er det bare å åpne filen og lagre den igjen med valgt codec. ffdshow, panasonic, huffyuv, mainconcept, er velprøvde saker. Ikke legg inn for mange codecer da dette er tredjeparts programmer som ikke er lagd for å samarbeide. For mange på en gang, vil kunne gjøre maskinen ustabil. Du må huske at avi ikke er noe særlig godt definert format. I prinsippet så er alt som inneholder lyd og bilde avi. Du kan endre mpg endingen på fila di og skrive avi der istedet. Og omvendt. Filene virker uansett. Poenget er at fil-endingen sier veldig lite om hva du har med å gjøre. Så det å konvertere til avi kan godt være å bare skrive avi bak filnavnet. Hvis du bare bruker en annen codec på mpg fila di, så vil den være mpg etterpå også. Bare på en litt annen måte......... Du kan for moro skyld bruke virtual-dub til å kjøre ut fila i ukomprimert avi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå