abene Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Thunderbird med kalender Neste Thunderbird-versjon skal blant annet ha kalender og dermed skal programmet blir mer konkurransedyktig mot blant annet Microsoft Outlook. Programmet skal også ha en funksjon som oppdaterer programmet automatisk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er det snakk om at Sunbird-prosjektet integreres, eller er det noen nye greier? Uansett, dette blir fint Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Sunbird er et selvstendig program hvor man ikke trenger Firefox, Mozilla eller Thunderbird. Men programmet er basert på samme kode og har samme bugs som Kalender plug-in (extension) for Firefox, Thunderbird og Mozilla. Endret 29. september 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Bruker selv Sunbird 0.2 på laptopen min. Den holder styr på lekser, innlevering og prosjekter samt hvilke fag jeg har til en hver tid. Kjempegreit. Fremover vil det komme funksjoner som f.eks. "send varsel til e-post" og noe annet stæsj som ikke er så viktig. Til å bare være i 0.2 funker Sunbird utrolig godt, og har ikke hatt noen store problemer med det, det eneste må kunne sies å være unødvendig høy ressursbruk fra programmet. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 ...det eneste må kunne sies å være unødvendig høy ressursbruk fra programmet. Kanskje ikke så rart vis det er en beta versjon. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 ...det eneste må kunne sies å være unødvendig høy ressursbruk fra programmet. Kanskje ikke så rart vis det er en beta versjon. Sunbird 0.2 er ikke beta, men den siste stable release. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Sunbird, det skal jeg notere meg. En uavhengig kalender altså.. Er Sunbird ordentlig bra i sammenlikning med andre slike produkter? Kan en synkronisere mot noen online tjenester som for eksempel calendar.yahoo.com og tilsvarende tjenester? Kan være greit å ha kalenderen sin online. Eller kan en logge seg inn på en slags server med Sunbird eller på Sunbird utenifra når en besøker Internett på kafeteriaer og liknende? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Kan være greit å ha kalenderen sin online. Eller kan en logge seg inn på en slags server med Sunbird eller på Sunbird utenifra når en besøker Internett på kafeteriaer og liknende? ja, via ftp eller weDAV se faq http://www.mozilla.org/projects/calendar/ Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Noen som har fått sunbird til å funke med rainlendar og outlook på en tilfredstillende måte? Jeg bruker rainlendar så jeg altid har kalender en tilgjengelig ved et øyekast, men bruker outlook til å legge inn ting i, fordi den lar seg synke med telefonen min. Så i roadmap at de ønsker å få til syncing med telefoner og pda'er senere.. får jeg til å synce med mobiltelefonen har jeg en mindre grunn til å ha outlook på maskina. (da er vel eneste grunnen telenor sin sms plugin for outlook ) Endret 2. oktober 2005 av Dipso Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Noen som har fått sunbird til å funke med rainlendar og outlook på en tilfredstillende måte? Jeg bruker rainlendar så jeg altid har kalender en tilgjengelig ved et øyekast, men bruker outlook til å legge inn ting i, fordi den lar seg synke med telefonen min. Så i roadmap at de ønsker å få til syncing med telefoner og pda'er senere.. får jeg til å synce med mobiltelefonen har jeg en mindre grunn til å ha outlook på maskina. (da er vel eneste grunnen telenor sin sms plugin for outlook ) Problemet er at alt er laget for å synce med outlook. FMA, iTunes, osv. osv. Selv telefonprodusentene legger med programvare for å synce med, gjett tre ganger, outlook... Av og til blir man litt oppgitt...Hvis verden ennå ikke har oppdaget det: Folk er lei av microsoft standarder som tvinger folk til å bruke programmer som ikke gjør det man vil at de skal gjøre! Me out. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Noen som har fått sunbird til å funke med rainlendar og outlook på en tilfredstillende måte? Jeg bruker rainlendar så jeg altid har kalender en tilgjengelig ved et øyekast, men bruker outlook til å legge inn ting i, fordi den lar seg synke med telefonen min. Så i roadmap at de ønsker å få til syncing med telefoner og pda'er senere.. får jeg til å synce med mobiltelefonen har jeg en mindre grunn til å ha outlook på maskina. (da er vel eneste grunnen telenor sin sms plugin for outlook ) Problemet er at alt er laget for å synce med outlook. FMA, iTunes, osv. osv. Selv telefonprodusentene legger med programvare for å synce med, gjett tre ganger, outlook... Av og til blir man litt oppgitt...Hvis verden ennå ikke har oppdaget det: Folk er lei av microsoft standarder som tvinger folk til å bruke programmer som ikke gjør det man vil at de skal gjøre! Me out. Hjertens enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå