Gå til innhold

6600 GT I en SN95G5

XciTe

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Lenge sia sist jeg vendte meg til hardware forumene men tenkte dere kunne hjelpe meg litt nå :)

Jeg skal bestille nytt skjermkort til min Shuttle SN95G5 og tenkte på XFX GeForce 6600 skulle få pryde PCn min.

Men siden jeg har shuttle med relativt liten strømforsyning (240Watt) så lurte jeg på om PCn min kan tilføre nok strøm til dette skjermkortet.

Ellers i PCn har jeg en DVD brenner, 2 hardisker (western digital og maxtor) og en AMD 64 3500+ socket 939.

Litt hjelp : ) taes med takke!

ps: Helst fra noen som har noe lignende oppsett eller god erfaring

pps: Synes nettbutikkene burde ha en "anbefalt" strømforsyning til hvert skjermkort siden skjermkortene blir mer og mer heftig med tidene :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, helt enig! Nettbutikkene burde gitt en pekepinn på hvor strømforsyning et system trenger.

Jeg må nok skuffe deg med at du må nok investere i en kraftigere strømforsyning.

Jeg tror faktisk at den strømforsyningen du har er på randen av sammenbrudd allerede nå. En AMD 3500+ trekker ganske masse strøm. Jeg har akkurat satt sammen et system med en sånn prosessor, et GT6800 kort, en disk og 2 optiske enheter. Til dette systemet er 400W minimum.

Utenpå GT6800 pakken står det at strømforsyningen min bør være på 350W. Og med AMD i tillegg, så turte jeg ikke å gå under 400W. Et 6600 kort trekker nok litt mindre, så kanskje en god 360W hadde holdt til ditt system.

Ser at det er mange brukte strømforsyninger i den klassen.

Edit leif

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

å? : /

Har en kompis som har XFX GeForce 6600 GT 128 MB som er samme kortet som det jeg posta bare hakket "dårligere"... eneste forskjellen er vell rammen faktisk.

Han har samme Shuttle som meg med samme oppsett bortsett fra at han har en litt mindre prosessor (men det er en AMD 64). Siden han klarer å kjøre det på 240w tviler jeg på at jeg må så langt opp som 360W!

Tror jeg skal ringe komplett å spørre dem :p

Lenke til kommentar
Jepp, helt enig! Nettbutikkene burde gitt en pekepinn på hvor strømforsyning et system trenger.

Jeg må nok skuffe deg med at du må nok investere i en kraftigere strømforsyning.

Jeg tror faktisk at den strømforsyningen du har er på randen av sammenbrudd allerede nå. En AMD 3500+ trekker ganske masse strøm. Jeg har akkurat satt sammen et system med en sånn prosessor, et GT6800 kort, en disk og 2 optiske enheter. Til dette systemet er 400W minimum.

Utenpå GT6800 pakken står det at strømforsyningen min bør være på 350W. Og med AMD i tillegg, så turte jeg ikke å gå under 400W. Et 6600 kort trekker nok litt mindre, så kanskje en god 360W hadde holdt til ditt system.

Ser at det er mange brukte strømforsyninger i den klassen.

Edit leif

Sist jeg sjekka så brukte AMD mindre strøm enn Intel, men det er et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Helt enig, shuttle sine psu'er er virkelig blandt kremen hva ytelse per Watt gjelder.

Inntil for et par dager siden kjørte jeg min shuttle med 6800Nu, overklokket mobile prosessor, 1Gig RAM, dvd-spiller og 200GB harddisk med en 250 W shuttle psu. og dette kjørte helt fint. Men for å kunne presse CPU høyere opp gikk jeg til innkjøp av shuttle nye 300W strømforsyning, som jeg bruker nå. Denne skulle klare å dra alt du klarer å presse inni en shuttle, så hvis du er bekymret over at psu'en din blir for svak, kan du jo kjøpe 300Watteren i tillegg til skjermkortet (selv om jeg egentlig ikke tror du trenger det + 300Watten er DYR.)

Lenke til kommentar

Gikk greit med 240w uten overklokking. Nå bruker jeg en ekstern strømforsyning på 520w Ocz Modstream for å dra maksimalt av systemet mitt. Men skal ikke du overklokke klarer du fint å kjøre 6600gt. Bare kjør på du ;) det vil ikke komme noen overraskelser.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

ah! Det står åpent :) ikke noen dum idè.. Litt mer bråk men det blir jo kjøligere =)

Er vell ikke noe LAN vennlig den metoden der ? Men er jo sykt bra ytelse :) Hva er den greia som er til høyre der? :p ser nesten ut som noe vannkjøling med de rørene ; >

Lenke til kommentar

Psu'en er dønn stille. Hører den kun når man legger høret inntil ;)

Det til høyre er Zalman sin siste vannkjølings system. Koster rundt 2395 hos komplett hvis du er interessert. Kjøler veldig bra cpu 20 , gpu 35 grader. Load 27 grader , gpu 42 grader

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Derfor skal man gå for vannkjøling :p

Edit: Til trådstarter, kjøp heller leadtek 6600gt. Hadde det kortet før og må si jeg er mektig imponert over støynivået på kortet. Under 2d kan man skru viftehastigen til 80% og da hører man nesten ikke vifta.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...