Gå til innhold

Installasjons teikning til aladdin 70k

slash19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei alle sammen.

har bestillt aladdin 70k chip til ps2 slim.

noen som har en skikkelig installasjons teikning til monteringen?

Hei.

http://www.norgesnett.com/images/Aladdin70k/Aladdin70k.jpg

Dette er en klone chip, og ved å kikke på diagrammene så er det 100% identisk med diagrammet til en Matrix Infinity. tipper derfor det er en MI klone.

Dette betyr at hvis du prøver å endre noe i chippens meny og lagrer så blir chippen din mest sannsynlig ødelagt. Prøver du å oppdatere firmware på chippen blir også chippen mest sannsynlig ødelagt.

Husk at mest sannsynlig MÅ du feste H ledningen tiltross for at det står at man ikke skal feste den på PAL maskiner. Denne ledningen brukes for egen patching på NTSC konsoll, men mange kloner fungerer ikke uten denne H på PAL.

Laserfixen som er med denne chippen bør du kaste, og få deg en skikkelig laserfix slik at laseren din ikke brenner opp.

Bruk COMSOFT v4 eller SUBZERO fix. Har du 683 eller 303 smd resistorer på hovedkortet må du også installere summ0ne fix hvis du bruker comsoft v4.

Er den slimme maskinen kjøpt i løpet av de siste 1-2 ukene kan det hende du har en v13 hovedkort, og du trenger da ikke fix i det hele tatt.

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar
hei alle sammen.

har bestillt aladdin 70k chip til ps2 slim.

noen som har en skikkelig installasjons teikning til monteringen?

Hei.

http://www.norgesnett.com/images/Aladdin70k/Aladdin70k.jpg

Dette er en klone chip, og ved å kikke på diagrammene så er det 100% identisk med diagrammet til en Matrix Infinity. tipper derfor det er en MI klone.

Dette betyr at hvis du prøver å endre noe i chippens meny og lagrer så blir chippen din mest sannsynlig ødelagt. Prøver du å oppdatere firmware på chippen blir også chippen mest sannsynlig ødelagt.

Husk at mest sannsynlig MÅ du feste H ledningen tiltross for at det står at man ikke skal feste den på PAL maskiner. Denne ledningen brukes for egen patching på NTSC konsoll, men mange kloner fungerer ikke uten denne H på PAL.

Laserfixen som er med denne chippen bør du kaste, og få deg en skikkelig laserfix slik at laseren din ikke brenner opp.

Bruk COMSOFT v4 eller SUBZERO fix. Har du 683 eller 303 smd resistorer på hovedkortet må du også installere summ0ne fix hvis du bruker comsoft v4.

Er den slimme maskinen kjøpt i løpet av de siste 1-2 ukene kan det hende du har en v13 hovedkort, og du trenger da ikke fix i det hele tatt.

hvordan finner jeg ut om jeg har v12 hovedkort?

Lenke til kommentar

Er litt vansklig å forklare.

men du kan se det ved å se på dette bildet her:

subzero-fix.jpg

Der det står 1N4148 ser du at det er 2 resistorer. Står det 303 eller 683 på disse er det en v12 maskin. Står det 01d kan det også være en v12 maskin og du må da sjekke om de 2 resistorene nedenfor 1N4148 er på hovedkortet ditt.

Hvis de "mangler" og bildet her ikke ligner på ditt bilde, så har du en v13.

Det er slik jeg avgjør om jeg har en v12, eller v13 men det finnes andre måter å se dette på også som jeg ikke har satt meg inn i.

Litt artig var faktisk at min AVATAR viser en v12 med 01d resistorer (du kan se verdien).

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...