objorkum Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Takk! Da gjenstår 10.000 kroners spørsmålet: Hvordan? Virkar ikkje heilt som om Slackware er noko for deg, om du ikkje er villig til å lese noko som helst. Mounte CDen > Bla seg fram til mappene X og XAP > installpkg *.tgz Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Mounte CDen > Bla seg fram til mappene X og XAP > installpkg *.tgz Er det ikke veldig unødvendig å installere alle programmene i XAP når han bare trenger en WM? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Takk! Da gjenstår 10.000 kroners spørsmålet: Hvordan? Virkar ikkje heilt som om Slackware er noko for deg, om du ikkje er villig til å lese noko som helst. Mounte CDen > Bla seg fram til mappene X og XAP > installpkg *.tgz Sorry, men du skrev det akkurat samtidig som med, så jeg så det ikke før nå. olear sier jeg ikke skal ha med pakkene i XAP og stigfjel sier jeg skal ha med L. Har ikke så rask pc, har det noe å si? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Du må ha med eller påse at pakkene i L er installert. Det er fordi det ligger en hel haug av viktige biblotek i L som du sannsynligvis vil trenge en eller annen gang. Edit: har du installert pakkene i L? Endret 29. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
grimzy- Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 I would say; install gnome (it's pretty light) and get files etc to compile, nearly an impossible task to do it from the command line Uh, når ble gnome 'light'? ;P Virker som seriøse folk som virkelig kan sakene sine. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Nå var det vel på grunn av Gnome er et helvete å pakke en av grunnene til at Gnome ble droppet i Slackware... Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Nå var det vel på grunn av Gnome er et helvete å pakke en av grunnene til at Gnome ble droppet i Slackware... Det er fult mulig å kompilere/installere GNOME i Slackware (har selv gjort det noen ganger), men det er alt for mange programmer, forskjellige versjoner (kan skape mange problem), og ikke minst rekkefølge under kompilering som gjør at GNOME ikke akkurat er det enkleste å kompilere. Holder med valget som ble gjort i Slackware. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Vil ein ha GNOME i Slackware 10.2 kan ein sjekke ut Freerock og Dropline GNOME. Er vel noko som heiter Gware også. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg må si at jeg er ekstrem nysgjerrig på hvorfor disse IRC-folka mener du *må* innstallere Gnome for å kompilere OpenTibia. Med mindre OpenTibias utviklere har lagd et spesiellt program som hjelper deg å kompilere/innstallere ser ikke jeg grunnen for det. Eh, det er nå min mening, men jeg skulle gjerne visst... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Jeg *må* sikkert ikke, men de sa det er en nesten umulig oppgave å komplimere det uten brukegrensesnitt. Hvis noen av dere vet hvordan jeg gjør det, så er dere velkomne til å hjelpe meg! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg *må* sikkert ikke, men de sa det er en nesten umulig oppgave å komplimere det uten brukegrensesnitt. Hvis noen av dere vet hvordan jeg gjør det, så er dere velkomne til å hjelpe meg! Hvis det er snakk om at man må ha Gnome for at et program skal kompilere, så mener de nok GTK2, som Gnome benytter seg av (akkruat på samme måte som at KDE benytter seg av QT). GTK2 ligger blant L-pakkene (noe av grunnen til at jeg sier du trenger L) i Slackware. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Noe sånt ja. De sier det er for vanskelig å komplimere spillet med kommandoer. Må sikkert ikke ha Gnome, men et brukergrensesnitt. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 De sier det er for vanskelig å komplimere spillet med kommandoer.Må sikkert ikke ha Gnome, men et brukergrensesnitt. wow! Skulle ønske jeg ikke satt på jobben og dermed hadde tilgang til sourceforge sidene slik at jeg kunne lese dokumentasjonen til OpenTiaba, for dette begynner å bli litt sært. Kan det være at OpenTiaba må konfigureres på noe av den samme måten som kjerna? dvs. make menuconfig, slik at du får en menybasert konfigurasjon. OG dette trenger Gnome/GTK? Vanligvis når jeg kompilerer programmer bruker jeg kun ./configure && make all && make install Hvis det er flere programmer el. som er avhengig av rekkefølge finner jeg ut det ved å lese i INSTALL filene og legge opp en kompileringsrekkefølge deretter. Gyn3r. Hva sier installasjonsdokumentasjonen? Det må jo finnes en rettledning for hvordan du skal kompilere/innstallere OpenTiaba. Det burde det ihvertfall... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Som sagt så mange ganger før: checkinstall er helt nødvendig hvis det er snakk om installering gjennom kompilering av kildekode. Dette hendige programmet kompilerer, samler binærfilene til en slackware-pakke, som så blir installert. Dermed kan man holde styr på egenkompilerte programmer gjennom pkgtool, pakkesystemet til Slackware. Og README/INSTALL-filene pleier som regel å gi svært nyttig info om hvordan man skal forholde seg til installasjonsprosedyrer. Dette trenger man virkelig ikke grensesnitt til å lese. Det kan man gjøre med en helt ordinært teksteditor som man kan bruke i shell (pico, ee, vi). Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Som sagt så mange ganger før: checkinstall er helt nødvendig hvis det er snakk om installering gjennom kompilering av kildekode. Dette hendige programmet kompilerer, samler binærfilene til en slackware-pakke, som så blir installert. Dermed kan man holde styr på egenkompilerte programmer gjennom pkgtool, pakkesystemet til Slackware. Vel, anbefaler SlackBuilds framfor checkinstall. SlackBuilds er den "offisielle" måten å kompilere pakker til Slackware. Gir mye bedre kontroll og det er veldig lett å oppgradere til nyere versjon av pakken når den tid kommer. Eneste "ulempen" med SlackBuilds er at den krever litt mer forarbeid en checkinstall. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Da skal det også testes. Lærer noe nytt hver dag. Takk for tipset . Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Sjekk ut en tilfeldig SlackBuild på http://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...are-10.2/source for info/inspirasjon. Endret 30. september 2005 av olear Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Gyn3r. Hva sier installasjonsdokumentasjonen?Det må jo finnes en rettledning for hvordan du skal kompilere/innstallere OpenTiaba. Det burde det ihvertfall... Her er det: http://otfans.net/showthread.php?t=4830 Skal prøve det dere andre foreslo i morra. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 er ikke helt sikker på hva dette programmet er for noe, men det er da ikke noe problem å kompilere fra kommando vindu. Selv gjør jeg alt fra kommandovindu, har ingen windowmanager, men så er det kun en server og ikke en workstation. Kjører forresten debian og er veldig fornøyd med det. Men som sagt tidligere her, det er smak og behag, debian sarge 3.1 virker som kom for ikke så lenge siden virker veldig bra Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 er ikke helt sikker på hva dette programmet er for noe, men det er da ikke noe problem å kompilere fra kommando vindu. Selv gjør jeg alt fra kommandovindu, har ingen windowmanager, men så er det kun en server og ikke en workstation. Kjører forresten debian og er veldig fornøyd med det. Men som sagt tidligere her, det er smak og behag, debian sarge 3.1 virker som kom for ikke så lenge siden virker veldig bra Men igjen, Slackware 10.2 er en del nyere enn Debian Sarge (mer oppdatert) og er lettere å installere (tro meg, har prøvd begge deler). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå