Runar Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hei. Jeg har en gammel maskin som nå har Slackware. Jeg tenkte å kjøre en bot på irc og en server for et spill (OpenTibia) På maskina nå har jeg ikke noe brukegrensesnitt, bare tekstkommandoer. Er det da vanskelig å kjøre det jeg skal? Håper på svar fort. Mvh Runar Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Ville fortsatt med å bruke Slackware. Det skal gå fint, det. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har du allerede Slackware installert så ser jeg ingen grunn til å bytte. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Så det går helt greit å kjøre det jeg skal? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 kjorer debian na og er fornoyd med det. Brukt debian i det siste aret og det er enormt stabilt, Kan ikke si imot slackware da jeg ikke har testet det. Men debian er ihvertfall A anbefal Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 For å sei det slik, i kommandolinja kan du gjere det aller meste. Har aldri opplevd server-software som krever GUI for å sei det slik. Spelet har eg ikkje peiling på, men eggdrop er den meste populære IRC-boten: www.eggheads.org Sjekk òg: www.egghelp.org Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvorfor bytte ut noe du er fornøyd med, og som attpåtil funker? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Er ikke sikker på om det funker med irc scriptet og serveren. Var derfor jeg spurte. Noen folk på en linux kanal på irc, sa jeg ikke burde bruke Slackware. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Noen folk på en linux kanal på irc, sa jeg ikke burde bruke Slackware. Bruk det du selv synes gjør jobben best, ikke hva andre sier du du bør kjøre. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Noen folk på en linux kanal på irc, sa jeg ikke burde bruke Slackware. Du bruker det du selv føler. Hvis du synes at Slackware fungerer bra, fortsetter du å bruke det. Det er du selv som vet best hva som fungerer for deg, ikke noen tilfeldige folk på irc. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Okey, takker for alle svar. Angående den spill serveren: Jeg snakket med de som har laget den, og de sa jeg burde installere Gnome siden det er for avansert å lage spillet uten brukergrensesnittet. Jeg spør da: Er det mulig å installere Gnome nå? Eller må jeg reinstallere hele Slackware? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Slackware 10.2? Tvilar på du treng GNOME. GTK held sikkert. Endret 29. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Samma hva det er. Spørsmålet er om jeg kan legge det inn etter jeg har installert selve Slackware? Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Okey, takker for alle svar. Angående den spill serveren: Jeg snakket med de som har laget den, og de sa jeg burde installere Gnome siden det er for avansert å lage spillet uten brukergrensesnittet. Jeg spør da: Er det mulig å installere Gnome nå? Eller må jeg reinstallere hele Slackware? Du trenger libxml2, liblua og lua. Står ikke noe om X eller GNOME på siden deres. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Vet jeg ikke trenger det. Men de sa det blir for avansert. I would say; install gnome (it's pretty light) and get files etc to compile, nearly an impossible task to do it from the command line Så jeg spør igjen: Kan jeg installere brukergrensesnitt i ettertid? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Ja, det kan du gjøre. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jada. Legg inn pakkane i X og XAP-mappene som ligg på Slackware-CD1, så har du f.eks Fluxbox inne, som er ein lett vindaugsbehandlar. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Takk! Da gjenstår 10.000 kroners spørsmålet: Hvordan? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Pass på at du legger inn L-pakkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå