Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLink 624+ og port forwarding

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i dag et gammelt Telenor modem tilkoblet en Dlink 624+. Jeg har 2 maskiner hjemme og skal sette opp port forwardring på Dlinken.

Jeg har hørt at man skal ha faste ip-adresser på hjemmemaskinene for at port forwarding skal fungere.

I dag har jeg satt opp på DLink'en statisk DCHP-adresser basert på mac-adresser på kortet. Vil dette fungere eller må jeg sette opp nettverkskortene med faste ip-adresser?

Hvordan bør jeg sette opp port-forwarding for bittorrent, jeg bruker ABC bittorrent klienten.

Jeg ska også sette opp VNC for fjernstyring fra jobben, hvordan bør denne settes opp?

Jeg har også ZoneAlarm firewall på hver av disse pc'ene.

Qtip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fremt du har satt opp disse statiske adressene under Static DHCP Client List så vil det ikke være nødvendig å gjøre noe mere for macadressen til clientkortet da alltid vil få den adressa som du har valgt .

Når det gjelder BT så setter du en regel under Advanced>Applications med trigger port X - Y > Trigger Type TCP > Public Port X - Y > Public Type TCP .

X er den laveste porten du har satt klienten din til å lytte til og Y er den høeyeste porten bla bla .

Under Advanced>Firewall setter du en regel med følgende data , Enabled> Feks BT1 for maskin nr1 > Action : Alllow > Interface WAN > * (i første boks og ingenting i andre boks under WAN > LAN > I første boks intern IP til maskin nr1 > med TCP og porter blir da X - Y > Schedule = Allways .

....

Lenke til kommentar
Når det gjelder BT så setter du en regel under Advanced>Applications med trigger port X - Y > Trigger Type TCP > Public Port X - Y > Public Type TCP .

X er den laveste porten du har satt klienten din til å lytte til og Y er den høeyeste porten bla bla .

Hva er forskjellen på å gjøre dette under Advanced>Applications og Advancec>Virtual Server?

På Portforward.com (ABC-klient står det at du skal gjøre det via Virtual Server?

Lenke til kommentar
Jeg har også en D-Link 624+ og bruker Azureus. Siden D-Link'en og Azureus har støtte for UPnP trenger jeg ikke forwarde noe som helst (i forbindelse med bittorent), UPnP ordner alt som trengs på routeren.

Kan du forklare meg hva UPnP er?

Hva med hastigheten, har du brukbar download ift. den linjen du har?

Jeg bruker også ZoneAlarm, må jeg sette opp spesifikke regler for ABC-klienten, tenker da på porter og protokoller?

Qtip

Lenke til kommentar

Hva skal man på Advanced>Virtual Server å gjøre ? Min metode funker 100% .

Skulle det ikke være ett topic for å opne porter dette her så om man har problemer så har vel dere slått av eventuelle andre brannmurer ?

For jeg regner med at siden dere kjører ZoneAlarm så er det vel noen som også kjører WinXP sin ... 3 brannvegger å passe på da når man regner med NAT i routeren .

:)

Lenke til kommentar

I går satt jeg opp port forwarding på Dlink'en, ser ut til å fungere. Får green i ABC-klienten og relativt brukbar download (40-50kb).

Jeg kjører samtidig ZA, forsøkte først å sette opp expert rules på ABC-klient programmet, men det så ikke ut til fungere. Slettet så disse og kjørte ZoneAlarm som normalt.

Jeg har også lastet ned et program (Active Ports) for å se hvilke porter som er åpne når ulike programmer kjører.

Det jeg stusser litt over er når jeg laster ned en torrent via ABC-klienten er jeg flere åpne porter. Jeg har satt opp portene 16884-16889 i DLink.

Som dere ser av bildet er denne porten aktiv på min interne ip-adresse. Men hva er alle de andre portene som også vises på samme ip. Må jeg også sette opp dette i ruteren eller ZoneAlarm?

Grublende.

Her er bildet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...