Gå til innhold

kjőpe asus S5N eller dell X1?

leifeinar

Anbefalte innlegg

dama skal ha seg buisniss pc, og jeg er rádgiver. stár og vipper mellom disse 2 maskinene. og klarer selvfőlgelig ikke bestemme meg:)

asus koster 13000,- hos KOMPLETT den kommer med 512 ram, 60gb hdd og dual dvd.

X1 koster det samme men kommer med bare 256 ram, 30 gb hdd og cd brenner. den har ogsá dárlig batteri, noe som betyr at man má investere en 1000 lapp pá et nytt.

sá noen spőrsmál:

hvordan er batteriet pá asus? má man ogsá pá den investere i nytt?

vekta pá batterilader er vikti ogsá. ingen vits og drasse rundt pá en pá over halvkiloet. X1 har vist en liten og lett. hva med asus?

noen som ha kjőrt superPI pá disse?

glemte lydnivá pá asusen.... det er viktig det..... :yes:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at det er S5A du mener. Den veier rundt 100 gram mer enn X1, men har en vanlig Pentium M prosessor istedet for ULV som X1 har, det vil si at prosessorytelsen er ganske mye bedre.

Men X1 kan ha opp til 1,2 GB ram, mens S5A takler maks 768.

Det optiske drevet på S5A er også langt mindre enn X1's.

I tillegg følger det med to batterier på S5A, samt veske, omslag og trådløs optisk mus. Asus kan derimot ikke klare tre års på stedet garantien til dell som vil si at det kommer en kar på døren dagen etter du har ringt inn og feilsøkt maskinen og funnet ut at det kan være maskinvarefeil. Med Asus må du sende inn maskinen og vente en uke eller to for å få fikset den.

I tillegg er det viktig å huske på at X1 ikke har en eneste vifte, og kan leveres med innebygd Bluetooth.

Lenke til kommentar

jo ser at asus er mere en value pack, men er det 2 like batterier den kommer med? tror det er stor fare for at jeg blir kvalt hvis jeg kjőper en med kun et par timers batteri tid :yes:

det at X1 ikke har ei eneste vifte er jo egentli helt rátt, er litt bekymra for om det er noe stőy pá asus maskina. da blir jeg ogsá kvalt. fár enda pepper for den gangen jeg kjőpte elitegroup maskin fra multicom med 1,5 times batteri og stővsuger lyd.

til bruk er det nok word. powerpoint og kanskje litt sims i extreme tilfeller. sá jeg regner med at 512 ram holder. Bluetooth er ikke noe hun trenger.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
jo ser at asus er mere en value pack, men er det 2 like batterier den kommer med? tror det er stor fare for at jeg blir kvalt hvis jeg kjőper en med kun et par timers batteri tid :yes:

det at X1 ikke har ei eneste vifte er jo egentli helt rátt, er litt bekymra for om det er noe stőy pá asus maskina. da blir jeg ogsá kvalt. fár enda pepper for den gangen jeg kjőpte elitegroup maskin fra multicom med 1,5 times batteri og stővsuger lyd.

til bruk er det nok word. powerpoint og kanskje litt sims i extreme tilfeller. sá jeg regner med at 512 ram holder. Bluetooth er ikke noe hun trenger.

Det er ett 3 celler og ett 6 celler batteri som følger med. Det ene ligger helt inntil maskinen, mens det andre stikker litt ut i bakkant. Jeg antar at du klarer mellom tre og fire timer med 6 celler batteriet.

Asus har også muligheten til et 9 celler batteri, men det skal likevel godt gjøres å komme opp til X1 og det største batteriet der. X1 bruker i snitt mye mindre strøm enn S5A da den har en lavstrømsutgave av både prosessor og brikkesett/skjermkort.

Lenke til kommentar
tok super pi på min S5A. 1.73ghz 43sek

Konge maskin. har hatt den i en måned nå.

3.5t på store batteriet

2.25 på lille batteriet

tid er med surfing på wlan

43 sec er jo det samme som jeg gjőr med min 3200+ uklokka. ná ble jeg imponert má jeg si....... :D

leste i tráden at det tilbudet som var fra ps data var kun med 1 batteri, da kunne jeg jo kjőpt det store 9 cellers. noen som vet hvor man fár tak i det.

hvordan er lyd niváet pá maskina de?

Lenke til kommentar
beklager, men den beste må være at en kis kommer hjem til deg og fikser den mens du venter...hjemme hos deg...

det med reperasjon er ikke noe stress, maskina skal ned til ungarn. sá det er ikke sá nőye dette. leverer bare inn maskina her, og betaler 7 kr timen (ja syv). má jeg ha noen deler gjőr de jobben gratis.

synest selv dette x40 tilbudet er helt sykt. batteri tid pá over 6 timer......... det liker vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...