LordOfDeath Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hei. jeg har en eihem 1048pumpe i mitt vannkjølingssystem. JEg har hatt denne ganske lenge nå(ca 4 år), og etter at jeg kjøpte AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" fra microplex, har det vært en veldig støyedes lyd. Dette har jeg midlertidig løst, ved å koble to slanger etter pumpa. En inn igjen på tanken. og en til systemet. Men når jeg gjør dette mister jeg jo 90% av flowen. Er det slik at vannblokka har for dårlig gjennomstrømming, slik at pumpa blir overbelastet som gjør at det bråker? Pumpa fungerer helt fint og bråker ikke i det hele tatt når jeg bare kobler den på i en bøtte. Har også en ekstra eihem 1048pumpe her jeg har prøvd, men den bråker også like mye. Må jeg bare kjøpe en ny vannblokk, eller kan jeg kjøpe en kraftigere pumpe? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har du forsøkt å øke slangedimensjonen i hele systemet ? Kan muligens hjelpe! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det hjelper nok fint lite å øke slangedimensjonen med såpass trange blokker i systemet. (Cuplex Pro) Det riktige blir heller å følge olmka´s råd, som går ut på å feste impelleren bedre til rotoren i pumpa: http://www.stud.uni-hannover.de/~angho/com...c_wak_eheim.htm Tysk riktignok, men bildene sier vel det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå