Gå til innhold

Kvalitet på ram


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvor viktig er det å kjøpe kvalitets-ram eller ikke? Noen med dårlig erfaring?

 

Har selv en "ur-gammal" 128 PC100(no-name) brikke fra 1999...har stått i en 366/550 Celeron....nå står den i en 1000Athlon..klokka til 1248MHz 166/332!

 

Skal kjøpe DDR ram snart...så jeg tenkte bare a spørre om der virkelig er nødvendig å satse på "dyreste" brikke?

 

Hvis min gamle no-name klarer OC fint,så....

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hw.no har en side som heter "ANBEFALINGER", der kan du jo se

 

"...Som tilfellet var med PC133 SDRAM kan det lønne seg å kjøpe original eller merke-minne også når det gjelder DDR SDRAM. Eksempel på slike merkebrikker er Crucial, Apacer, Corsair, TwinMos og Samsung. I tillegg er noen hovedkort svært sære, og fungerer dårlig om man ikke benytter såkalt "registered" DDR SDRAM. For servere, eller maskiner med svært høye krav til stabilitet, kan det være smart å anskaffe ECC (Error Correcting Code) minne, som øker stabiliteten, litt på bekostning av ytelsen (marginalt ytelsestap)...."

 

Fra siden om RAM:

http://www.hardware.no/anbefalinger/ram/index.html

Lenke til kommentar

At brikke er NoName er ikke ensbetydene med at dem er dårlige. Jeg har sjøl opplevd å få billigbrikker med Samsung chip'er på ..og den er god som rakkern.

 

Men med NoName kan du få alt mellom himmel og jord. Du KAN være heldig, og kan være uheldig. Personlig syns jeg det er unødvendig å risikere å få et utstabilt system for et par lusne hundringser... Jeg og min fritid er mer verdt enn det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...