Gå til innhold

Dinside tester Xcute DV1

Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var og så på denne telefonen i Kina. Prøvde den aldri, men holdt i en dummy. Kan ikke si jeg likte førsteinntrykket iallefall...

Skjerm og video er jo dog overlegen, så hvis man ikke gidder å drasse på et mini DV kamera, samtidig som en liten mobil, så KAN jo dette være en løsning... :)

SXG75 har jeg stor tro på, gleder meg til å prøve, men det er jo litt off topic her :)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke bildene var særlig imonerende, og det er jo kameraet som skal være det store med denne mobilen.

Bildene var selvfølgelig store, da de er på 3 megapiksler, men bildekvaliteten og ikke minst fokusen var skuffende.

Skarpheten var helt på bærtur. Min S700i gjør bedre bilder, ikke større, men bedre.

Jeg slakter ikke bildene for å være idiot, men Xcute ser ut til å være en mobil der megapikslene står i høysetet, og optikken er glemt. Derfor tror jeg ikke denne er noen vinner. At menysystemet og knappesatsene ikke er gjennomført og intuitivt gjør at mobilen blir interessant for et noe smalt publikum. Den blir mer en "gadget" enn en fullverdig mobil.

Lenke til kommentar

Men hva i all verden spiller det for rolle? En mobil er så sinnsykt mye mer enn et kamera, men det virker ikke som alle er enig i det. Er jo bare kameaet som teller tydeligvis. Denne mobilen er mest sannsynlig ganske dårlig, men kommer til å selge fordi den har eet skrytemoment, som ikke engang holder mål.

Lenke til kommentar

Hvis man lagret bildene på PCen og åpnet de i Print/Faz viewer (preview greia) så de ble litt mindre, så det faktisk veldig bra ut. Filmen var jo helt overlegen noe annet jeg har sett. Selv om han zoomet inn en del ble det fortsatt veldig tydelig. Det så ut som det var mindre "etterslep"/"hakking" ved bevegelse på filmen enn ved filming med Nokia N90.

Synd den manglet 3G ellers ville den vært perfekt :p

Legg også merke til at det ser ut som om bildene har blitt tatt fra innsiden av et tog eller noe, altså gjennom en mest sansynlig skitten glassrute.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg synest k750i tar sinnsykt mye bedre bilder.

Min mening:

Jeg tror mange produsenter nå selger på pixler, sånn som produsentene pleide å selge på megaherz før i tiden.

Megapixler fra en telefon kan ikke direkte sammenlignes med megapixler på en annen telefon.

Et digitalkamera med skikkelig linse og 5 megapixel vil ta bedre bilder enn et billig digitalkamera med 8 megapixels og liten linse, generellet sett.

handler jo også om bildebrikke, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...