Stian_S Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har en liten boks som står som web/db server. Har installert symantec firewall på den nå, og ser den drar 50-60% cpu i korte perioder. Serveren er en Dell Dual 2,8Ghz P4, 1Gb ram, så det burde være nok til at såpass med ressurser ikke brukes på firewall (etter min mening). - noen tips på bra software firewall? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Selv kjører jeg firewall-tjeneste på en dual PII Overdrive 333 MHz, og den bruker nesten ikke CPU. Men jeg bruker ikke Windows, men FreeBSD, og firewall-verktøyet er ipfw2, som er integrert i FreeBSD. Fungerer alldeles strålende. Lenke til kommentar
Stian_S Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Okey. Burde kanskje nevnt at den bruker Windows 2000 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 zonealarm? eller hvis du er virkelig innstillt på heavy duty shei, isa server 200X? Lenke til kommentar
Stian_S Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Har fått tips fra andre om å bruke Zonealarm, så spørs nok om jeg bare laster det ned og benytter dette. Virker som noe som fungerer. Sjekket litt mer på serveren, den symantec firewallen ligger konstant mellom 50% og 65% cpu ressurser. - Første tanke var eventuelle feilinstillinger fra min side, men har lest flere steder at den er spiser cpu resurser som moskvamarit spiser mat.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har fått tips fra andre om å bruke Zonealarm, så spørs nok om jeg bare laster det ned og benytter dette. Virker som noe som fungerer. Sjekket litt mer på serveren, den symantec firewallen ligger konstant mellom 50% og 65% cpu ressurser. - Første tanke var eventuelle feilinstillinger fra min side, men har lest flere steder at den er spiser cpu resurser som moskvamarit spiser mat.. Hvorfor ikke bytte til GNU/Linux eller BSD? Da kan du både kjøre database- og webserver, samt brannmur, og du vil ha mer enn nok med maskinressurser. Windows er ressurskrevende. Lenke til kommentar
Stian_S Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Ganske enkelt fordi det meste av websider og systemer som bruker serveren er basert på microsoft platform. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Ganske enkelt fordi det meste av websider og systemer som bruker serveren er basert på microsoft platform. Ok. Det er synd, fordi GNU/Linux og BSD er milevis foran Windows når det kommer til brannmur. Det du kan gjøre, er å skrape sammen en gammel maskin og installere GNU/Linux eller BSD på den og sette den opp som brannmur med 2 nettverkskort. Så kan du fremdeles beholde windows-maskinen til de applikasjonene du trenger Windows til, og la den gamle maskinen ta seg av firewall-tjenesten. Min erfaring er at Windows er håpløs dårlig på firewalling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Nod32 bruker meget få ressurser. Anbefales! Lenke til kommentar
AIH Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Er Nod32 både firewall og antivirus ? Så det ikke så godt på hjemmesiden. MVH Alf Ivar Lenke til kommentar
MrMusashi Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 dersom det ikke er noe som er virksomhets kritisk vil jeg anbefale jeticos brannmur. avansert og med finesser de andre ikke har.. feks code injection detection. http://www.jetico.com/jpfirewall.htm hth MrM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå