Gå til innhold

iTunes, Automatisk oppdatering av bibliotek?

phax

Anbefalte innlegg

Hei, har måtte skifte over til iTunes nå pga av iPod kjøp. Har all musikken min liggende sortert i en egen mappe og skulle veldig gjerne fått satt det opp slik at iTunes automatisk la til musikken som jeg la i den mappa i biblioteket. slik det er nå må jeg manuelt gå og legge til den nye musikken og det duger jo ikke. :wee:

så kan noen gi meg et lite tips om hvordan jeg setter dette opp? sikkert bare en enkel innstilling, men jeg har bare ikke funnet den enda..

takker for svar!

Endret av someday.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen enkel innstilling dessverre...

Apple begynner å bli veldig kontrollfreaker og vil stort sett at du kun bruker deres utstyr og løsninger.

Det betyr at du enten må du kjøpe musikk fra iTunes online, eller så må du rippe cdene dine med iTunes. All annen musikk må du legge inn manuelt.

Lenke til kommentar

Er jo bare å dra mappa inn hvor du vil ha den, for så dra den inn i iTunes-vinduet. Eller du kan la iTunes holde orden på tingene for deg. Da blir alt sortert etter Artist > Album.

Du kan fint rippe cd-er med et annet program. Forsåvidt ser jeg ingenting galt med rippefunksjonen til iTunes.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Har prøvd noen forskjellige, men ingen som var særlig gode eller nøyaktige. Synes iTunes sin Edit->Show Duplicate Songs, er en grei måte å finne de på. Der ser du de under hverandre med valgfrie kolonner som Time, Bitrate osv. for å sammenligne og lytte på, så slette de manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...