Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ghostwolf på samme måte som druids travelform :D

 

Travel form:

* Immune mot sheep, bryter sheep vist du er sheepa (fra caster form til travel form)

* Immune mot dispell

* Fjerner snares.

 

3 viktige tinger som gjør travel form til en mye bedre "egenskap" å ha enn GW.

 

En shaman som er snare eller sheepa vil forbli det selv om han kaster GW (funker vel ikke vist sheepet). så er LAAAANGT fra det samme. eneste de har felles er at de er instant cast (vist specced) og ant % speed increase.

Lenke til kommentar

men la oss snakke litt talents:p

 

her er det jeg bruker no:

 

http://www.wowhead.com/?talent=hVcbx0hZVV0zE0sAuao

 

Må si at denne builden passer meg PERFEKT til både pvp og pve. selv om jeg PvP'er 80% av tiden.

 

men når 2.4 kommer må jeg nokk re specce. så hva skal dere Enhancement shamans gå for?

 

Jeg sliter med Resto delen av speccen min siden jeg likte svært godt Healing focus, men føler at jeg er "tvunget" til å ta Healing Grace, Totemic Mastery og Nature's Guidance (noen som kanskje er det beste talentet i resto treet).

 

Så jeg kanskje denne er "passende"

 

http://www.wowhead.com/?talent=hZVVbzE0sAuaoE0c0h

 

Mange lurer kanskje på hvorfor jeg tar de talentene jeg tar. så jeg skal forklare dere og kanskje spare dere tiden det tar å spørre.

 

*Ancestral Knowledge vs Shield Spec.

 

(i mitt tilfelle): 50 mana vs 5% block og 25% mer dmg blocked. Dette gjør shield spec best for både resto, elemental og enh shamans.

 

* Tidal Focus vs Totemic Focus.

 

Smak sak egentlig, bruker for det meste kun 3 totems. og det er pvp totemene. så i mitt tilfelle så healer jeg mer enn jeg bruker totems.

 

------

 

Så hvordan velger ser dere for dere talent spec for 2.4? vil diskutere litt siden jeg kjeder meg på jobb:p

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
ghostwolf på samme måte som druids travelform :D

 

Travel form:

* Immune mot sheep, bryter sheep vist du er sheepa (fra caster form til travel form)

* Immune mot dispell

* Fjerner snares.

 

3 viktige tinger som gjør travel form til en mye bedre "egenskap" å ha enn GW.

 

En shaman som er snare eller sheepa vil forbli det selv om han kaster GW (funker vel ikke vist sheepet). så er LAAAANGT fra det samme. eneste de har felles er at de er instant cast (vist specced) og ant % speed increase.

 

ja derfor må ghostwolf bli på samme måte som druids travel form... for å unngå CC.

 

 

kommer vel til å fortsette med dette speccet.. http://www.wowhead.com/?talent=hZxVbdq0sAuqoE0cu ingen grunn til å endre på dette, før de gjør forandringer i enh-treet.

 

hvorfor er du speccet enh når du sier at du healer mer? og hvorfor har du DW og samtidig imp shield? er du enh og går med dagger og skjold??

Endret av FOOrK
Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å prøve denne speccen i 2.4. Er litt usikker riktignok... Trenger jeg virkelig de siste 3 +hitene fra restotreet hvis jeg bare skal PVPe?

 

Bruker btw aldri skjold som enhance, shield spec blir ikke noe poeng, og jeg bruker masse totems i PVP. Magma, searing, mana og healing stream, tremor, strength, poison cleanse, wrath of air, grace of air, grounding, elemental totemene etc.

 

 

 

Nå sier blizz at de skal gjøre shamans "viable in 2v2". Antageligvis enhancement! (link) Så det kommer antageligvis til å skje noen fler forandringer enn de som allerede har skjedd på PTR. Noen som har hørt noe mer om dette?

Lenke til kommentar

Totemic mastery synes jeg er et lite must i arena. Er veldig surt å komme ut av range for de andre, når de må springe, kite etc.

 

Dessuten så er det også bedre for deg når du skal følge etter andre, å være innen melee range hele tiden.

'

de ekstra +3 hit i resto-treet har jeg selv aldri trengt over. lurer selv også på om de virkelig er nødvendig for pvp?

Lenke til kommentar
hvorfor er du speccet enh når du sier at du healer mer? og hvorfor har du DW og samtidig imp shield? er du enh og går med dagger og skjold??

 

Jeg sa at jeg healer mer enn jeg bruker totems. jeg er langt i fra en healer, men liker å slenge inn en heal her og der når jeg ser at en team mate har lite hp. samt meg selv.

 

jeg er en DW shaman. men når en rogue, warrior jumper meg så er det fint å gå over til shield til jeg får kita dem eller får hjelp. samme gjelder med hunters når de kiter meg. shield + SR så kanskje jeg overlever til jeg får hjelp.

 

Også i (f.eks) AB når jeg passer på et flag. dropper jeg totems, går GW og bruker shield. da er jeg immune mot sap og tar minimalt dmg før jeg sjøl får gjordt noe.

 

Quoter meg selv:

*Ancestral Knowledge vs Shield Spec.

 

(i mitt tilfelle): 50 mana vs 5% block og 25% mer dmg blocked. Dette gjør shield spec best for både resto, elemental og enh shamans.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hmm.... Du har klart å overbevise meg Mysticon^^ Aldri tenkt på at det går an å bytte til shield innimellom. Glemt at man kan gjøre det in combat...

 

Noen som har noen tanker om hva de skal gjøre med enhancement for å gjøre oss viable i 2v2? Kanskje de gjør purge om til at den kan fjerna debuffer fra teammates også? Jeg er skikkelig spent...

 

Og en ting til, er det noe poeng i det hele tatt lenger å gå 2h? Driver å vurderer å rolle blacksmithing for stormherald(har allerede mining/engineering), nå som nether vortex og primal nether kanskje ikke lenger blir BoP. Engineering er konge for PVP, men er så dyrt og mye stress og hele tida lage nye granater.... Bedre å bruke masse penger èn gang på et bra våpen, istedenfor masse hele tida. men kommer jeg til å bruke 2h i det hele tatt? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Hmm.... Du har klart å overbevise meg Mysticon^^ Aldri tenkt på at det går an å bytte til shield innimellom. Glemt at man kan gjøre det in combat...

 

Jepp, en macro gjør det veldig enkelt.

 

Og en ting til, er det noe poeng i det hele tatt lenger å gå 2h? Driver å vurderer å rolle blacksmithing for stormherald(har allerede mining/engineering), nå som nether vortex og primal nether kanskje ikke lenger blir BoP. Engineering er konge for PVP, men er så dyrt og mye stress og hele tida lage nye granater.... Bedre å bruke masse penger èn gang på et bra våpen, istedenfor masse hele tida. men kommer jeg til å bruke 2h i det hele tatt? Noen med erfaring?

 

DW vist du skal gjøre det "bra" stabil dps. 2h vist du har lyst å ha det morro. se hvor mye burst du kan få med litt luck. men alt i alt så er ikke 2h verdt det lengre. synd for jeg savner de gode gammle TUF dagene:(

 

Men som sakt, 2h kan enda være morro mot casters med dårlig gear eller low lvl casters (i AV). Jeg er BS, og angrer på at jeg ditcha engineer. jeg kan ikke lage noe som er "verdt" å lage, våpene jeg kan lage er ikke bra nokk (får bedre av honor eller arena points) og det er vel stort sett det eneste du kan lage. de nøkklene du kan lage koster flesk å lage og funker bare på "low lvl" chests. så stay engineer, det er det beste for en pvp shaman. funker fett i BG.

Men hva skjer med 50 mana da? Tvilsomt at du har 1000 mana unbuffed på lvl 70? 250 mer mana er vel mer riktig (si du har 5000).

 

Joda, var nokk litt trøtt den dagen jeg kom frem til 50 mana. men hva er no 250 mana da?

Resto og elemental bruker shield 24/7 så da vil ALLTID shield spec være bedre (vist de ikke er pve da) og som ench så har shield reddet meg mange ganger. får hvor mye har du tid til å gjøre vist du ser at en rogue hopper av mounten 50 meter forran deg og stealther?! 5k mer armor + block er da meget velkommen.

 

Edit: pluss at når du bruker 2h med WF så har du bare ca 13% proc rate. siden våpenet ditt vil til tider slå raskere enn 3s. haste + flurry f.eks.

 

Har ikke source til dette, men har lest det flere ganger på forums.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Tror jeg kommer til å prøve denne speccen i 2.4. Er litt usikker riktignok... Trenger jeg virkelig de siste 3 +hitene fra restotreet hvis jeg bare skal PVPe?

 

Jeg kommer nokk til å gå for de +3 hit i resto treet. det er tross alt +3 hit til både melee og spells. og er det ikke fint at du slipper å tenke på å skaffe mer(så mye) hit fra gear da? selv er jeg en PvP shaman, men jeg tar no en instance/kara run en gang i blandt og da er det fint at jeg ikke misser så mye. og + spell hit er ikke nei takk i pvp heller.

 

men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal bruke de siste 15 poengene i resto eller elemental. etter jeg har prøvd elemental likte jeg det svært godt.

 

og la oss ikke glemme a Healing Grace blir buffa. 30% dispell resist på alt av spells. det kan kanskje hørest dårlig ut i starten, men husk at det også gjelder dmg spells som frost shock og buffs som UR, BL og mana/lightning shield

Lenke til kommentar

Fant denne på us forumet.

 

Se på denne unike 30/31/0 builden.

 

Regner med at de fleste er skeptisk no. var det selv, men no skal dere bli over bevist!!!

 

Denne shaman'en har funnet en unik build og det ser ut som den funker som bare det. Jeg kommer helt sikkert ALDRI til å få testet den sikkerlig siden jeg ikke har gear til å gå for denne builden og orker ikke å farme elemental gear. men dæven for en skade han gjør:

 

I have 2009 Spell Damage before trinketing without kings/might/anythingbutbattleshout
The fact is, Searing Totem shoots for 550 and crits for 1k+

Fire Nova Totem crits for 3k on a 2 second timer.

I can War Stomp -> Chain Lightning for 5k.

Lightning Shield ticks for 850+

 

en liten filmav han i action (dette er kun en trailer, sikkerlig film kommer snart).

 

så hva synest dere?

Dere kan lese orginal posten her.

Lenke til kommentar

Videoen virker veldig PvP orientert. Med gearet han har på armory har han 9k HP og 18 resilience. Ingen NS, Elemental Shields eller Elemental Mastery gjør at både bursten og survivabilityen er crap.

 

Sleng et pet på han, eller train han, og han er ubrukelig i arena.

 

Det funker sikkert til PvE da, for alt jeg vet, og critsa var fete i BGs. Fikk lyst til å prøve ut det selv.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoen virker veldig PvP orientert. Med gearet han har på armory har han 9k HP og 18 resilience. Ingen NS, Elemental Shields eller Elemental Mastery gjør at både bursten og survivabilityen er crap.

 

Sleng et pet på han, eller train han, og han er ubrukelig i arena.

 

Det funker sikkert til PvE da, for alt jeg vet, og critsa var fete i BGs. Fikk lyst til å prøve ut det selv.

 

Tror faktisk at det funker bedre i arena enn i pve. siden han mangler en del -threat talents.

 

men som sakt, han er en glass canon. Denne builden er en kamikaze build. mye likt det vi hadde før TBC. så lite å forsvare seg med. sikkert derfor han ikke gjør det så bra i arena. desuten vet vi no alle at shamans har det litt tungt i arena for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...