Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beh. bruk quest rew's, på level 64-65 kan du stikke til nagrand og skaffe quest rewarden, Mag'hari fury band (eller noe) og stikke i mana tombs en tjapp tur første boss dropper veldig bra fistweapon. jeg bruker denne komboen nå og har til nå hatt en 3k windfury procc... riktignok med trinkets totems og racial, men alikevel :p

blir vel til at jeg bytter det ut mot green quest rewards i Netherstorm nå, nettop blitt 68.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Pax1:

Trege våpen er for å få maks skade ut av stormstrike. (Slik PSV sa).

 

Windfury-tingen gå helst på at man skal ha tregere offhand enn main hand.

 

Er i alle fall slik jeg har forstått det.

 

Ok, takk...

 

så målet er ikke egentlig å få WF proc hvert 3. sekund?.. Det er å få en eller annen balanse mellom mest mulig skade på SS og samtidig ikke for mye swing-cooldown på våpen når WF igjen kan procce?.. Og da har (bl.a) ElitistJerks gjort masse matte/simuleringer etc som tilsier at dette skjer med 2.6+ speed våpen (som med Flurry gir 1 sekund og oppover minimun CoolDown på weapon swing når WF proc CD er ferdig - med mindre OH timingen endrer hele bildet igjen), og det nøyaktige regnestykket eller hva som blir optimal WF proc-frequency er det ingen her som egentlig vet eller forstår? I så fall er det samme som min situasjon: regner bare med at det EJ sier er riktig :!:

 

For øvrig.. avveining mellom MH og OH.. er det "bare" DPS som avgjør, eller har max-dmg på våpen noe å si?

 

Har Gladiator's Pummeler på MH nå og Fool's Bane på OH, men Fool's Bane har jo forsåvidt større max-dmg selv om dps er lavere.... :hmm:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
så målet er ikke egentlig å få WF proc hvert 3. sekund?..

 

Poenget er å få WF til å proce på main hand, ikke offhand. I alle fall så ofte som mulig.

 

Ta et eksempel med 2.6 speed på MH og 1.3 speed på OH.

Når da WF cooldown er ferdig vil det i gjennomsnitt være dobbelt så stor sjanse for at neste slag kommer fra OH enn fra MH, og at da OH procer WF. Teller du opp 100 WF proc vil du da få omtrent 33 fra MH og 67 fra OH.

 

Ved like speed på MH og OH vil det være like stor sannsynlighet for at WF procer fra MH som fra OH.

 

Og med en tregere OH enn MH vil du over tid få flere WF proc fra MH enn fra OH = good good.

 

Tar en med at stormstrike skal gi mest mulig skade har noen lure hoder regnet seg frem til at det optimale er 2.7 på MH og 2.8 på OH.

Endret av janan71
Lenke til kommentar
så målet er ikke egentlig å få WF proc hvert 3. sekund?..

 

Poenget er å få WF til å proce på main hand, ikke offhand. I alle fall så ofte som mulig.

 

Ok.. grunnen til at jeg tok det opp konkret er det de sier veldig spesifikt på Elitist Jerks:

 

The goal is to chain WF procs every 3 seconds

 

..men som det kanskje virker som ikke er tilfelle likevel?... :hmm:

Lenke til kommentar
så målet er ikke egentlig å få WF proc hvert 3. sekund?..

 

Poenget er å få WF til å proce på main hand, ikke offhand. I alle fall så ofte som mulig.

 

Ok.. grunnen til at jeg tok det opp konkret er det de sier veldig spesifikt på Elitist Jerks:

 

The goal is to chain WF procs every 3 seconds

 

..men som det kanskje virker som ikke er tilfelle likevel?... :hmm:

 

 

 

 

 

Elitist skriver også dette:

Many shaman will correctly use a slow MH weapon but use a fast OH such as a dagger, generally because its easier to find fast OHs than slow ones. This combination however means that your OH is much more likely to be the first one to hit outside of a WF cooldown and will "steal" the potential chance to proc, placing your main hand on lockdown. In order to maximize the potential for MH procs the OH needs to be as slow as possible.

 

 

So.....make it sloooow^^

Endret av McDeath
Lenke til kommentar

Jeg trenger linker til bra shaman sider.

Har tatt frem shamannen igjen siden vi alltid manglet healer.

Funnet ut at jeg liker veldig godt å spille med ham, så nå vil jeg lære mer om klassen og dens muligheter.

 

Håper dere har en side eller to som er verdt et besøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...