Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Fikk The Bladefist fra heroic SH.. er vel en god oppgradering fra Fel Edged Battleaxe med tanke på speed?...

 

Noen Enh. shaman eksperter som kan bekrefte? :)

Den fel øksa vil da fortsatt være en bra offhand. Men jeg ville heller brukt Bladefist på MH, den er tregere= hardere wf procs.

 

Vel.. dagens oppsett er Fel Edged på MH og Gladiators pummeler på OH.. har ikke villet ha raskere våpen på OH for å ikke stjele WF procs... men kanskje er det feil?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For øvrig... noe jeg ikke forstår (men aksepterer som riktig siden alle gjlre det), men som sikkert noen kan forklare bra...

 

Grunnen til at man skal bruke trege våpen som Enh. shaman er at det er innebygget en 3 sekunders (?) delay på windfury proc'en... og målet er å ha en kjede av windfury procs.. så fort cooldown avsluttes.... men jeg ser ikke nødvendigvis at det oppnås best ved så tregt våpen som mulig...

 

Hvis man ser for seg våpen med hastighet 2.6 (ganske vanlig mål)... så proc'er windfury en gang.. og man får 3 sekunders skjult delay... ved neste sving.. 2.6 sekunder.. er den fremdeles på CD og kan ikke proce igjen før på 5.2 sekunder - ved 2. sving...

 

Hvis man f.eks hadde hatt 1.5 speed våpen i stedet.. WF procer.. neste sving er på 1.5 sekunder.. fremdeles på CD, mens neste igjen er på 3 sekunder og skulle kunne proce.. mao.. burde være mulig å proce hvert 3 sekund i stedet for hvert 5.2 sekund...

 

Dette tar bare for seg en hånd.. så kanskje analysen blir litt annerledes.. men ser ikke det helt.. så kanskje noen kan forklare dette bra? :)

Lenke til kommentar
Se her: http://elitistjerks.com/f31/t13297-enhance...orycraft_vol_i/

 

Bla ned til punkt: IV. Windfury Mechanics

 

Joda.. jeg har lest den.. og forstår det de prøver å si.. men jeg ser ikke at konklusjonene er riktige... ;)

 

De sier som jeg.. at målet er å proc'e hvert 3. sekund. Hvordan oppnås det best mulig med 2.6 (eller 2.8 for den saks skyld) weaponspeed?... første sving etter proc kommer jo på 2.6 eller 2.8 sekunder.. og neste sving som er første mulige WP proc igjen kommer på 5.2 eller 5.6 sekunder?....Mao.. WF kan bare proce hver 5.2 eller hvert 5.6 sekund?.... Eller?

 

Er det noen som faktisk forstår hvorfor det er riktig?.. Eller godtar vi bare det som blir sagt?.. Eller stemmer ikke teori og praksis her?.. Hvis noen faktisk forstår resonnementet så vil jeg gjerne høre det fortalt :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Du ønsker naturligvis å slå ganske hardt i tillegg, når windfury proccer.

 

Og husk Flurry.

 

Forstår det med at man ønsker å slå hardt når WF proccer.. og jeg har jo ikke tatt hensyn til Flurry i det hele tatt....

men føler fremdelese det er en del av historien som "mangler" ut ifra det som skrives:

 

The idea is to reduce the number of swings made during the time that windfury is on cooldown. Since the cooldown is 3 seconds, weapons speeds are preferred to be close to that speed, generally this means 2.6 - 2.8 under current itemization. The idea is that a faster weapon would proc a WF, and then strike again within the cooldown window, which means that windfury would exit cooldown and your weapon would still be on some significant portion of its swing timer, unable to proc another WF.

 

Slik jeg tenker så vil jo et 2.6 våpen fremdeles ha en "significant portion of its swing timer" igjen i det det har gått 3 sekunder.. (2.2 sekunder ikke regnet med flurry, 1 sekund med flurry ifølge krattlusker). Skulle tro at man ønsket å komme så nær 0 sekunder som mulig med "swing timer" igjen når WF er klar til å procce.

 

Jaja.. regner med at så mange ikke kan ta feil.. men det er noe matte som mangler. :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...