Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5% mindre threat og 5% mer damage. (Litt mindre når man legger til damage nerfen)

 

Jeg syns at justeringen på Lightning Bolt og Chain Lightning er på sin plass, og tror den kan slå positivt ut om manabruken går ned nærmest paralelt.

 

Jeg tror at å raide som elemental shaman blir en del hyggeligere.

 

Om man hadde 1000 spelldamage, så trenger man nå 1200 for å oppnå samme effekt, men nå slipper man stacke så sykt med spellcrit og evt. manaregen lengre. (Ikke alle har en shadowpriest)

 

Dette betyr at man kan sockete med +9damage gems istedenfor +8spellcrit gems. (evt. 4crit/5dmg) som igjen gjør denne forskjellen mindre.

 

Så har vi noen fine manaregen buffs:

 

Følgende går jeg utfra at Water Shield blir buffa 100% og at mana cost på spells går ned med 20% (tilnærmet samme som casting time går ned) :

 

Water Shield buffen er helt syk.

 

Totalt manaforbruk går ned.

 

Antar rundt 238 mana per bolt (med talents, uten heroictotem) som betyr 595 mana brukt hvert 5.sekund.

 

Du kan dekke dette med:

 

Mana regen : 60mp5 (Water Shield) + 50mp5 (Mana Spring) + 40 (Unrelenting Storms) = 150 mp5.

 

Så kommer gear, som sikkert har 50 mp5 og BoW som gir 50mp5 til.

 

Da har man 250 mp5 bare fra talents, gear og buffs.

 

Så tar vi spellcrits: 33.34% spellcrit = 2 crits per 6.bolt (10sek) = rundt 20% reduksjon i mana cost. (Husk at man har 1 LO procc hver 10.sekund også.)

 

Da koster spells = 475 mana per 5.

Fra gear/buffs/talents = 250 mana per 5. (225)

Judgement of Wisdom = 185 mana per 5. (40) (40mana brukt per 5.sek)

 

Så har vi plutselig uendlig mana uten shadowpriest i gruppen.

 

Raiding uten shadowpriest som elemental shaman var nesten ikke mulig før 2.3 patchen, men nå blir det plutselig høyst mulig.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
regn ennå  enchanting er build for lvl den?

9621240[/snapback]

Enhancement er nok enklest å levle med ja. :) Men du bør respece resto / elemental når du kommer i 40 levlene. Du trenger jo selvsagt ikke, men er ikke altfor mange som vil ha enhancement shamaner i raid's. Om de vil ha, så vil de vanligvis ha 1 (for AP-buffen). Har selv plass i karazhan i guilden min da (enhancement). Har 20% crit unbuffed, og rundt 35% (tror jeg) i raid. Med 1h blir det så å si buffen konsant. Har også Thunder (2h), og den er egentlig like grei også, men anbefaler 1h's.

Lenke til kommentar
5% mindre threat og 5% mer damage. (Litt mindre når man legger til damage nerfen)

 

Jeg syns at justeringen på Lightning Bolt og Chain Lightning er på sin plass, og tror den kan slå positivt ut om manabruken går ned nærmest paralelt.

 

Jeg tror at å raide som elemental shaman blir en del hyggeligere.

 

Om man hadde 1000 spelldamage, så trenger man nå 1200 for å oppnå samme effekt, men nå slipper man stacke så sykt med spellcrit og evt. manaregen lengre. (Ikke alle har en shadowpriest)

 

Dette betyr at man kan sockete med +9damage gems istedenfor +8spellcrit gems. (evt. 4crit/5dmg) som igjen gjør denne forskjellen mindre.

 

Så har vi noen fine manaregen buffs:

 

Følgende går jeg utfra at Water Shield blir buffa 100% og at mana cost på spells går ned med 20% (tilnærmet samme som casting time går ned) :

 

Water Shield buffen er helt syk.

 

Totalt manaforbruk går ned.

 

Antar rundt 238 mana per bolt (med talents, uten heroictotem) som betyr 595 mana brukt hvert 5.sekund.

 

Du kan dekke dette med:

 

Mana regen : 60mp5 (Water Shield) + 50mp5 (Mana Spring) + 40 (Unrelenting Storms) = 150 mp5.

 

Så kommer gear, som sikkert har 50 mp5 og BoW som gir 50mp5 til.

 

Da har man 250 mp5 bare fra talents, gear og buffs.

 

Så tar vi spellcrits: 33.34% spellcrit = 2 crits per 6.bolt (10sek) = rundt 20% reduksjon i mana cost. (Husk at man har 1 LO procc hver 10.sekund også.)

 

Da koster spells = 475 mana per 5.

Fra gear/buffs/talents = 250 mana per 5. (225)

Judgement of Wisdom = 185 mana per 5. (40) (40mana brukt per 5.sek)

 

Så har vi plutselig uendlig mana uten shadowpriest i gruppen.

 

Raiding uten shadowpriest som elemental shaman var nesten ikke mulig før 2.3 patchen, men nå blir det plutselig høyst mulig.

9621126[/snapback]

 

Mana er ikke det store problemet, med pots trenger man ikke shadowpriest i gruppa. bare drikke en pot vær gang cooldown er nede. burde ta deg igjenom de fleste fighter under 10min.

 

den nye lo er ikke i nærheten av å gjøre opp for dmg nerfen på lb og cl.

si vi kaster 100 spells, ca 900+dmg

gammel LO 5/100 = (1500*5) ca 7500dmg

ny LO 20/100 = (750*20) = 15000

7500 mer dmg på 3min+

Lenke til kommentar
Jo, stemmer jo det :( Men er ikke så mange mages som kommer til å spamme spellsteal mot shammies tror jeg. Grounding totem er for irriterende og uforutsigbra. Latterlig at hunters også nå får dispel :!: Hva faen liksom? Arcane shot ?:S

9626772[/snapback]

 

Er sant at spellsteal er dyrt å kaste, men det er også ES. Har selv blitt offer for spellsteal da jeg var resto shaman. Typisk mage er å kaste spellsteal også blinke vekk før jeg får purga det vekk igjen.

 

Hunters "trengte" den buffen de fikk, bare synd at det går utover shamans, alle våre 41p talents kan purges eller ødelegges av en lvl 1 rogue..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Resto/elemental i lvl 40? Hvorfor? Det er jo da all moroa begynner med DW og greier. Ingen raider i lvl 40, og igjen kjører både resto og elemental ettersom low elemental suger buttocks.

9622302[/snapback]

Mente 70 :thumbup:

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...