Kuldesjokk Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ser ut som at shamanen min kan få det gøy fremover (enhancement) Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Litt kortere casting for shamaner uten Elementalspecc da. Kan bli litt lettere for restoshamans i pvp. Resto med Elementalgear er fun Lenke til kommentar
PSV Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Buff til alle tre talent trees, deilig! Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Buff til alle tre talent trees, deilig! 9620861[/snapback] hvor ble elemental buffa? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) 5% mindre threat og 5% mer damage. (Litt mindre når man legger til damage nerfen) Jeg syns at justeringen på Lightning Bolt og Chain Lightning er på sin plass, og tror den kan slå positivt ut om manabruken går ned nærmest paralelt. Jeg tror at å raide som elemental shaman blir en del hyggeligere. Om man hadde 1000 spelldamage, så trenger man nå 1200 for å oppnå samme effekt, men nå slipper man stacke så sykt med spellcrit og evt. manaregen lengre. (Ikke alle har en shadowpriest) Dette betyr at man kan sockete med +9damage gems istedenfor +8spellcrit gems. (evt. 4crit/5dmg) som igjen gjør denne forskjellen mindre. Så har vi noen fine manaregen buffs: Følgende går jeg utfra at Water Shield blir buffa 100% og at mana cost på spells går ned med 20% (tilnærmet samme som casting time går ned) : Water Shield buffen er helt syk. Totalt manaforbruk går ned. Antar rundt 238 mana per bolt (med talents, uten heroictotem) som betyr 595 mana brukt hvert 5.sekund. Du kan dekke dette med: Mana regen : 60mp5 (Water Shield) + 50mp5 (Mana Spring) + 40 (Unrelenting Storms) = 150 mp5. Så kommer gear, som sikkert har 50 mp5 og BoW som gir 50mp5 til. Da har man 250 mp5 bare fra talents, gear og buffs. Så tar vi spellcrits: 33.34% spellcrit = 2 crits per 6.bolt (10sek) = rundt 20% reduksjon i mana cost. (Husk at man har 1 LO procc hver 10.sekund også.) Da koster spells = 475 mana per 5. Fra gear/buffs/talents = 250 mana per 5. (225) Judgement of Wisdom = 185 mana per 5. (40) (40mana brukt per 5.sek) Så har vi plutselig uendlig mana uten shadowpriest i gruppen. Raiding uten shadowpriest som elemental shaman var nesten ikke mulig før 2.3 patchen, men nå blir det plutselig høyst mulig. Endret 2. oktober 2007 av Per-Stian Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) tenk meg mekke restro shammy regn ennå enchanting er build for lvl den? Endret 2. oktober 2007 av lordsmygen Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 regn ennå enchanting er build for lvl den? 9621240[/snapback] Enhancement er nok enklest å levle med ja. Men du bør respece resto / elemental når du kommer i 40 levlene. Du trenger jo selvsagt ikke, men er ikke altfor mange som vil ha enhancement shamaner i raid's. Om de vil ha, så vil de vanligvis ha 1 (for AP-buffen). Har selv plass i karazhan i guilden min da (enhancement). Har 20% crit unbuffed, og rundt 35% (tror jeg) i raid. Med 1h blir det så å si buffen konsant. Har også Thunder (2h), og den er egentlig like grei også, men anbefaler 1h's. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Resto/elemental i lvl 40? Hvorfor? Det er jo da all moroa begynner med DW og greier. Ingen raider i lvl 40, og igjen kjører både resto og elemental ettersom low elemental suger buttocks. Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 5% mindre threat og 5% mer damage. (Litt mindre når man legger til damage nerfen) Jeg syns at justeringen på Lightning Bolt og Chain Lightning er på sin plass, og tror den kan slå positivt ut om manabruken går ned nærmest paralelt. Jeg tror at å raide som elemental shaman blir en del hyggeligere. Om man hadde 1000 spelldamage, så trenger man nå 1200 for å oppnå samme effekt, men nå slipper man stacke så sykt med spellcrit og evt. manaregen lengre. (Ikke alle har en shadowpriest) Dette betyr at man kan sockete med +9damage gems istedenfor +8spellcrit gems. (evt. 4crit/5dmg) som igjen gjør denne forskjellen mindre. Så har vi noen fine manaregen buffs: Følgende går jeg utfra at Water Shield blir buffa 100% og at mana cost på spells går ned med 20% (tilnærmet samme som casting time går ned) : Water Shield buffen er helt syk. Totalt manaforbruk går ned. Antar rundt 238 mana per bolt (med talents, uten heroictotem) som betyr 595 mana brukt hvert 5.sekund. Du kan dekke dette med: Mana regen : 60mp5 (Water Shield) + 50mp5 (Mana Spring) + 40 (Unrelenting Storms) = 150 mp5. Så kommer gear, som sikkert har 50 mp5 og BoW som gir 50mp5 til. Da har man 250 mp5 bare fra talents, gear og buffs. Så tar vi spellcrits: 33.34% spellcrit = 2 crits per 6.bolt (10sek) = rundt 20% reduksjon i mana cost. (Husk at man har 1 LO procc hver 10.sekund også.) Da koster spells = 475 mana per 5. Fra gear/buffs/talents = 250 mana per 5. (225) Judgement of Wisdom = 185 mana per 5. (40) (40mana brukt per 5.sek) Så har vi plutselig uendlig mana uten shadowpriest i gruppen. Raiding uten shadowpriest som elemental shaman var nesten ikke mulig før 2.3 patchen, men nå blir det plutselig høyst mulig. 9621126[/snapback] Mana er ikke det store problemet, med pots trenger man ikke shadowpriest i gruppa. bare drikke en pot vær gang cooldown er nede. burde ta deg igjenom de fleste fighter under 10min. den nye lo er ikke i nærheten av å gjøre opp for dmg nerfen på lb og cl. si vi kaster 100 spells, ca 900+dmg gammel LO 5/100 = (1500*5) ca 7500dmg ny LO 20/100 = (750*20) = 15000 7500 mer dmg på 3min+ Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette er en nerf for elemental shamans, da dette ikke scaler like bra med spell dmg. Enhancement shamans får in syk buff da. 9619454[/snapback] joda vi får en syk buff, men husk på at SR kan bli dispella av 5 klasser no:/ Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Fem? :O 9624834[/snapback] priest, warlock, hunter, mage og andre shamans tror jeg Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jo, stemmer jo det Men er ikke så mange mages som kommer til å spamme spellsteal mot shammies tror jeg. Grounding totem er for irriterende og uforutsigbra. Latterlig at hunters også nå får dispel :!: Hva faen liksom? Arcane shot ?:S Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jo, stemmer jo det Men er ikke så mange mages som kommer til å spamme spellsteal mot shammies tror jeg. Grounding totem er for irriterende og uforutsigbra. Latterlig at hunters også nå får dispel :!: Hva faen liksom? Arcane shot ?:S 9626772[/snapback] Er sant at spellsteal er dyrt å kaste, men det er også ES. Har selv blitt offer for spellsteal da jeg var resto shaman. Typisk mage er å kaste spellsteal også blinke vekk før jeg får purga det vekk igjen. Hunters "trengte" den buffen de fikk, bare synd at det går utover shamans, alle våre 41p talents kan purges eller ødelegges av en lvl 1 rogue.. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 hehe, vi snakket egentlig om shamanstic rage da Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Resto/elemental i lvl 40? Hvorfor? Det er jo da all moroa begynner med DW og greier. Ingen raider i lvl 40, og igjen kjører både resto og elemental ettersom low elemental suger buttocks. 9622302[/snapback] Mente 70 Endret 4. oktober 2007 av medlem-77217 Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Skal specce enhancement fra resto. Er det sånn at jeg bør skaffe meg 2 trege 1h om jeg skal ha wf på begge? Ser endel har en treg main hand og en kjapp off hand så ble litt i tvil.. Endret 5. oktober 2007 av San_Lopez Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 To trege våpen, off-hand bør være litt tregere enn main hand for å utjevne den tre sekunder lange cooldownen på WF. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 To trege våpen, off-hand bør være litt tregere enn main hand for å utjevne den tre sekunder lange cooldownen på WF. 9640272[/snapback] Hmm ok. Så om jeg har 2 x 1h med speed på 2.60 så bør jeg ikke ha wf på begge? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Joda. Men det er optimalt med en off-hand som er tregere. http://elitistjerks.com/f31/t13297-enhance...orycraft_vol_i/ Endret 5. oktober 2007 av Loeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå