Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har temaet enhancement vs elemental for grinding blitt diskutert til døde? Hvis ikke vil jeg gjerne ha noe input. Er 2h-enhn nå, bytter til dualwield på level 40, men det er så guds-jam-mer-lig kje-de-lig å måtte lucke med windfury for å kunne gjøre noe særlig DPS.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor langt du kom Lycantrophe, men med et fullt enhancement-tre, eller i det minste forbi DW og Stormstrike, kan Shaman faktisk bli rent artig. Samtidig skal det sies at å gå melee-shaman med noe mindre enn 34 poeng i enhancement er så kjedelig at man kan spise av seg armen.

 

Xeenon_: anbefaler jeg å overleve til level 40 (spec DW > Stormstrike > DW Special btw) og se om du liker det bedre da. I et grindespec har du gjerne allerede imp LS, og du har med ett flerfoldige spells å kose deg med. Stormstrike gjør nemlig effekten av både ES og LS verdt manacosten selv under grinding.

Lenke til kommentar

Er level 38, så 2sec lbolt er ikke noe problem. Kan også selge enhn-mail og kjøpe elem-mail, så gear er ikke noe problem heller.

 

Edit: Jeg kommer nok til å kjøre dualwield en stund, men om det blir fra 40 eller 60 veit jeg ikke.

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar
Kan også selge enhn-mail og kjøpe elem-mail, så gear er ikke noe problem heller.

8808671[/snapback]

Det er akkurat gear som er problemet på denne levelen. Fordi du får ikke mye spelldmg gear, men derimot attack power kan man få shitloads av med mye strenght. Det er en av grunnene til at Elemental suger i forhold til Enhancement til levling fra 1 til rundt 61.

Du vil sannsynligvis ende opp med å bli interuppted hele tiden mens du prøver å kaste LB i CC.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Det er akkurat gear som er problemet på denne levelen. Fordi du får ikke mye spelldmg gear, men derimot attack power kan man få shitloads av med mye strenght. Det er en av grunnene til at Elemental suger i forhold til Enhancement til levling fra 1 til rundt 61.

Du vil sannsynligvis ende opp med å bli interuppted hele tiden mens du prøver å kaste LB i CC.

8809113[/snapback]

 

Ah. Sånn sett blir det nok enhancement på meg til jeg kommer meg til Outlands. Hva som skjer der avhenger vel av questrewards osv.

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar

Jeg starta shaman forrige uke (lvl 32 nå) og begynte på elemental.

Syns dette var greit helt til jeg hørte at alle folk mente på at enchantment var veien å gå, jeg respecca til enchantment.

Det sugde.

Mulig fordi jeg var for lav lvl til å ha no nytte av det? Flurry og sånt var jo bare stygt. Så respecca tilbake til elemental igjen

Syns den reduce cooldown på shockspells er rimelig kurrant

 

Så får vel heller respecce til enchantment når jeg når 40 og kan dualwielde + stormstrike! :D

Lenke til kommentar

Repeter etter meg: Enhancement

Ikke enchantment for det er noe HELT annet. Samme med rouge, preist og pallydan.

 

Men for å være on topic: I min mening så er det best å være enhancement fra 10 til rundt 40 siden de bedre elemental talentene ikke kommer inn i bildet før da, men det samme skjer med enhancement.

Du får Stormstrike og DW noe som er en enorm forskjell fra 2h grinding selv med elendige våpen.

 

Jeg selv var derimot enhancement fra 10-60 og storkoste meg siden jeg alltid fikk tak i det "gode" gearet og de "gode" våpenene for en enhancement shaman.

Derimot når jeg traff level 61 så gikk jeg rett over til 31/0/21 for så å ende opp med 40/0/21. Grinde farten gikk voldsomt opp og jeg kunne ta ned sterkere fiender enn som enhancement siden jeg hadde et skjold og jeg hadde muligheten for en enorm burstdamage + at jeg ikke kunne bli interrupted mesteparten av tiden når jeg måtte heale.

Ting ble bare enda bedre når jeg fikk Water Shield og Wrath of Air totem, så jeg anbefaler deg:

Hold deg til enhancement til minst level ~50, for da kan du nesten sitte der med Elemental Mastery og talentet over Nature's Swiftness i resto som øker crit med lightning spells og heals med 5%

Lenke til kommentar

Stormreaver er ELENDIG (!) offhand å kjøre. Fordi den er mange århundrer for rask til å gjøre noe skikkelig damage.

 

I DW settet mitt har jeg 2x Harvester of Souls fra Auchenai Crypts, ikke det beste som er tilgjengelig, men venter ennå på drop fra Prince og dessuten er jeg normalt sett Elemental specca, så har ikke så stor intresse for annet enn loot som ellers skulle blitt disenchantet.

 

Fiks speccen din om du skal kjøre Dual-wield, til 0/42/19 (søk på armory, nesten alle som dual-wielder har den)

 

2 piece Desolation er ypperlig for å skaffe seg lett +hit rating, hvor helst hjelmen med 8hit gem og legs eller gloves er best. Chesten er litt vanskelig å få tak i (eneste bossen jeg faktisk aldri har downa i heroic, kun prøvd en gang med pug (3 forsøk før det ble slutt) ) og shoulders er kort sagt crap fordi de ikke har noe attack power.

 

Ser at du er blacksmith så du går dessverre glipp av Ebon Netherscale-settet som er lagd med Leatherworking og er YPPERLIG.

 

Reflex Blades funker forresten i Main hand. Offhand ville jeg kjørt sikkert fist weaponet fra Ring of Blood-questline i Nagrand.

Lenke til kommentar

Er lvl 32 med shaman min nå, er det noen som kan anbefale en god build for questing/grinding?

Tenkte litt på å respecce (for tredje gang, 10g :( ) til enhancement igjen, men veldig kjipt hvis jeg ikke liker det.

Har blitt veldig glad i earth shock'en som disabler spellcastinga i 2 sekunder. Funker knall på mobs som prøver å heale seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...