Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Egentlig er lvl 64 den perfekte level å begynne elemental shammie på, da får man nemlig Wrath of Air Totem, som gir 101 spell dammage. Forhåpentligvis har man også da fått et par trinkets som også gir en 100-120 spelldammage i 20 sec som en grei boost. Og er du lur nok til å spille Orc, har du også Blood Fury å kose deg med. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er egentlig shaman som pvphealer? Har alltid ønsket å prøve meg som healer i BGs og begynte å lvl´e en paladin, men er ikke spesielt gira på å få en ny char til 70. Har allerede en 70 shaman(enhancement) med ok healinggear, men er vel kanskje lurere å lvl´e en ny klasse om denne ikke duger til pvphealing..

Lenke til kommentar

Shamans er geniale PvP-healers. Det er gjerne to ruter å velge mellom. 1: Resto. 2: Elemental/resto hybrid.

 

1: Hovedjobben din er å heale. Du bruker earthshield jevnlig, sammen med earth shock som interrupt på casters, bloodlust når teamet trenger det (kan brukes HVER fight i arena), WF/grounding totems. Healing er heller ikke noe å klage på, med kjapp cast time og interruption-resistance.

 

2. Samme totem-strategi. Her healer du også en god del (avhengig av hvordan resten av teamet ditt er satt opp), men som du sikkert vet kan shamans gjøre ekstrem burst-damage. Chainlightning/lightning bolt og shocks når teamlederen bestemmer seg for hvem teamet skal nuke.

 

Begge typene er rimelig seige. Med 250 resilience og et 37/0/24 (eller lignende)build har du silence/interruption resistance og -11% physical crits fra motstanderen. Med et heavy restobuild har du earthshock til å outlaste.

 

Det er viktig at du skaffer deg mye HP/resilience. Shamans blir fort fokusert på, men dette avhenger av hva slags spillere du har på laget.

 

 

Her ser du skjelettet i et elemental/hybrid-build. Concussion og unrelenting storm er fillers. De 3 siste poengene kan du sette der du foretrekker.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Da var jeg overbevist og gjør et forsøk :thumbup:

 

En elemental/resto hybrid build krever vel endel mana? Har aldri spilt elemental eller resto, men vet jo at spesielt shocks suger endel mana.

 

Har ikke planer om Arena ennå, men blir vel kanskje etterhvert. Resto passer vel kanskje best for meg da?

Lenke til kommentar

Hva taper man på å starte opp arena? Selv om dere eventuelt gjør det litt dårlig får dere fortsatt en god del poeng hver uke, som kan brukes til å kjøpe epixxx. I tillegg er det etter min mening skammelig gøy.

 

Ja, elemental/resto hybrid var hovedsakelig til arena, og/eller hvis du liker å gjøre litt skade også. Om du skal heale instances er det en fordel med restospec til du får litt bedre gear.

Lenke til kommentar

Var opprør på US shaman forumet i går natt.

 

Tseric postet noen ting i retningene om at "The developers don't see the shamans as a broken class" og noen andre ting jeg ikke husker i hodet eller kan finne i dag siden shammy forumet har blitt flooded siden i går.

 

Var en forum account ban streak og en ny rekord i antall blue posts på en dag.

Lenke til kommentar
Var opprør på US shaman forumet i går natt.

 

Tseric postet noen ting i retningene om at "The developers don't see the shamans as a broken class" og noen andre ting jeg ikke husker i hodet eller kan finne i dag siden shammy forumet har blitt flooded siden i går.

 

Var en forum account ban streak og en ny rekord i antall blue posts på en dag.

8572814[/snapback]

Kult at noen tar til motmæle mot Blizzard. La oss håpe de tar et hint.

 

Det har jo nyttet en gang før så vidt jeg husker, da en masse "pro guilds" truet med å slutte p.g.a. shammie/pala problemet mellom allies og horde. (?)

 

Edit: PS: Er der denne tråden du mener? http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...sid=1&pageNo=15

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Min shaman hadde vel vært omtrent lvl 64 nå dersom serverene var oppe, men side sistnevnte er noe helt annet, sitter jeg her i stedet, og jeg liker ikke alle disse shamanene som klager på WoW-forumene.

 

Jeg undrer derfor, er det så ille? Min plan på 70 er å gå noe som ligner på 20/0/41 primært for PvE, slik at jeg kan joine instance runs som healer og etterhvert som random DPS når jeg får litt elemental gear. Er shamans foretrukne healere på linje med for eksempel Paladin, eller er de "siste utvei"?.

Lenke til kommentar

20 points i elemental er vel ikke særlig bra for dps, eller tenkte du på å respecce for dps senere da? 3 sec cast lightning bolts er ikke særlig effektivt ihvertfall, så må vel ha minst 30 points i elemental.

Lenke til kommentar
Hva er den beste weapond enchanten for dual wield shamans?

 

Crusader, Lifesteeling, +7 damage eller 20 strength? (Evt 30 int, 15 agi eller noe annet?).

 

Dropper Mongoose da denne er veldig dyr.

8573655[/snapback]

Spørs hvor mye ATP og Critchance du har fra før, trenger du å forbredre atp velger du 20str/crusader(ville selv tatt 20str), eller har du lite critchance, så går du for agi.

Ville selv ha tatt 20 str på begge våpene uansett^^

Lenke til kommentar
Spørs hvor mye ATP og Critchance du har fra før, trenger du å forbredre atp velger du 20str/crusader(ville selv tatt 20str), eller har du lite critchance, så går du for agi.

Ville selv ha tatt 20 str på begge våpene uansett^^

8574193[/snapback]

Ok.

Men hvor mye ATP vs crit bør jeg ha? Når har jeg for lite crit og når har jeg ok crit?

Trodde også at lifesteelig var en veldig bra enchant for dual wielding?

Lenke til kommentar
Spørs hvor mye ATP og Critchance du har fra før, trenger du å forbredre atp velger du 20str/crusader(ville selv tatt 20str), eller har du lite critchance, så går du for agi.

Ville selv ha tatt 20 str på begge våpene uansett^^

8574193[/snapback]

Ok.

Men hvor mye ATP vs crit bør jeg ha? Når har jeg for lite crit og når har jeg ok crit?

Trodde også at lifesteelig var en veldig bra enchant for dual wielding?

8579158[/snapback]

Du bør ha rundt 22-24 critchance etter min mening, og med ATP er 950-1100 ganske bra, du bør også bygge opp hitrating hvis ikke du har tatt det tallentet i restotreet.

Lenke til kommentar

Har vært lvl 70 ei uke nå, så har jeg fått opp blacksmithing skillen min på 350. Jeg har vært healer en stund nå, men har samla en god del enhancement gear for det. Så kommer spørsmålet, jeg skal respecce enhancement for å grinde til epic flying mount, men hva blir best? Dual wield eller two-hander?

Drakefist Hammer i main hand og en blå 70dps i off hand? Eller Thunder som two-hander?

Har tenkt å gå en del arena også:p

Lenke til kommentar

PvE = Dual Wield klart!

Stormstrike (begge våpnene slår) + de to hvite slaga gir nesten alltid en WF proc som gir fler slag (noe må jo critte) -> flurry -> raskere slag -> mer WF/crits. :p

Å stå med 2-hander og vente på WF procs er ikke akkurat veldig effektivt med mindre du har utrolig flaks får WF på hvert eneste slag på hver eneste mob.

 

I PvP er det mange som bruker 2-hander for å kunne nuke noe rimelig fort med WF som critter, men personlig syens jeg 2-hander er for ustabil damage uansett. WF må procce og helst critte ettersom nesten alt slower/immobilizer deg.

 

Jeg foretrekker DW til både PvE og PvP men jeg har liten erfaring med enhancement. Levla med det fra 60-70 så har jeg vært resto siden og elemental et par dager i slengen i ny og ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...