Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..

Anbefalte innlegg

Det er snakk om å bruke 20-25% mer mana når man dps'er, og shaman har allerede mana problemer nok som det er.

8386958[/snapback]

Når du sier at Shamans bruker mye mana, hvordan er mana bruken i forhold til andre castere?(priest,mage,druid,warlock+...)

8387646[/snapback]

Mage har Evocation og mana gems. (Så de kan holde på en del lengre).

Warlock har Life Tap. (Så de kan holde på en liten evighet).

Druids har Innervate. (Så de kan stoppe dps i noen sekunder og få full mana).

Priests har Vampiric Touch (Så de kan også holde på en liten evighet).

Shaman sitt problem er å få mana tilbake, som fungerer ''ok'' per i dag med Shadowpriest i gruppa, men uten er det veldig vanskelig uten mye pots.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mage også har fått invis og kan drikke under boss encounters.

Anyways, en resto shaman har jo geniale Mana Tide Totem som gir masse mana til hele partyet med noen minutters mellomrom. I tillegg til kontinuerlig mana spring skulle det være mulighet for en shaman å holde på litt.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn blir jo også elemental nerfet litt nå, ettersom det som før ga deg 100% gratis spell etter en crit blir 60% av kostnaden. Ser ikke poenget med å nerfe noe som allerede er vrient å holde gående i lange fights?

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn blir jo også elemental nerfet litt nå, ettersom det som før ga deg 100% gratis spell etter en crit blir 60% av kostnaden. Ser ikke poenget med å nerfe noe som allerede er vrient å holde gående i lange fights?

8398245[/snapback]

Ja slet sist jeg med og holde det oppe med elemental specen min i kaz.

Har buffet over 10k mana, tør ikke tenke på hvordan det blir nå med den

kommende nerfen.

Ser ut til jeg må spekke resto og skifte rolle til healer for og bli til hjelp.

Lenke til kommentar

8398245[/snapback]

Jeg brukte liksom 10 % av hele manaen min på Kargath (Siste boss i SH). Mens magen måtte wande på slutten. Har jo over 100 MP5 og brukte mana spring, + at jeg critter hele tiden, så elemental shamans er jævlig imba med rett gear. Bruker ikke mana omtrendt. Enhancement har det veldig mye verre dog ...

Lenke til kommentar

jeg har akkurta startet en dranei shaman :D en liten historie:

Han heter Dollar og er skikkelig kul, han gleder seg til han kan gå på vannet men han syntes det å levle er kjedelig innimellom, han er nå akkurat blitt lvl 18.

han har sett en masse orker å de syntes han er skummle men han står på for å kunne gå på vannet en dag. han syntes selv han er ganske stor og tjukk å det er litt rart siden han nesten aldri spiser noe men healer seg for det kan han å, han liker å heale andre for da får han masse nye venner, så ønsk Dollar lykke til for kansje en dag kommer han å healer deg...

Lenke til kommentar

8398245[/snapback]

Jeg brukte liksom 10 % av hele manaen min på Kargath (Siste boss i SH). Mens magen måtte wande på slutten. Har jo over 100 MP5 og brukte mana spring, + at jeg critter hele tiden, så elemental shamans er jævlig imba med rett gear. Bruker ikke mana omtrendt. Enhancement har det veldig mye verre dog ...

8398787[/snapback]

Enhancement shamans med Shamanistic Rage kan jo så og si dps'e maks så lenge de orker bare de har grei AP. med denne nerfen kommer det nok til å bli verre mana messig å være elemental :(

Lenke til kommentar

8398245[/snapback]

8398787[/snapback]

Enhancement shamans med Shamanistic Rage kan jo så og si dps'e maks så lenge de orker bare de har grei AP. med denne nerfen kommer det nok til å bli verre mana messig å være elemental :(

8399626[/snapback]

Ja tror ikke enhancmnet shamans vil ha noe problem da di ikke bruker mer en til og spamme Stormstrike.

Ja jeg sitter med 3 sett med gear nå og lure på hvilken spec jeg skal kjøre.

Som enhancment føle jeg det er hardt i outland da enormt med bosser har mye rar AOE, så jeg må springe ut og heale meg ganske ofte og så gå in igjen.

Så syns jeg Draenei ikke ser noe serligt fint ut med enhancment mail med hestebena og halen som stikker ut hehe.

Så jeg tror jeg skal fortsette som Elemental og prøve og se hva som skjer og kansje skaffe meg mer mp/5 gear da noen mente dette kunne fikse det litt mer og gå ned litt i +damage.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

8398245[/snapback]

8398787[/snapback]

8399626[/snapback]

Jeg har prøvd ut enhancement også fra 10-60 og en del i lvl 70, og jeg syntes mana er det store problemet i boss fights. Hvis en shaman f.eks alene skal ta adds på Kargath i shattered halls er man nødt til å bruke shocks, og da går man tom for mana drit fort.

Lenke til kommentar

Totemic mastery er jo et must i raid da, lengre range på totem,i pvp for den saks skyld og, jeg syns ikke det er no serlig å gå for improved firenova, 40 point i Elemental og resten ned til NS i restro , drit bra kominasjon, da er du en damage dealer hybrid med litt skills innen restro, med andre ord du kan steppe inn som support healer, healing focus ekke vits..

Lenke til kommentar

Jeg er da ikke shammy og har aldri spilt shammy(bortsett fra kanskje en liten lvl 8altxD)

og jeg har da hørt rykter om at det begynner å komme masse elemshammies i raidigroups.. -> jeg har også hørt rykter om at manaen går tom etter rundt 1m, hvor lenge holder egentlig en elemental shammy ut i en bossfight før han er ubruklig/tom for mana?

Lenke til kommentar
Jeg er da ikke shammy og har aldri spilt shammy(bortsett fra kanskje en liten lvl 8altxD)

og jeg har da hørt rykter om at det begynner å komme masse elemshammies i raidigroups.. -> jeg har også hørt rykter om at manaen går tom etter rundt 1m, hvor lenge holder egentlig en elemental shammy ut i en bossfight før han er ubruklig/tom for mana?

8417553[/snapback]

Elemental shamanen vår hadde 7-8% mana igjen etter Curator uten å poppe mana pots og bare med dps pots på seg. Tror fighten varte 5-6 min den gangen, og den fighten er mer eller mindre konstant LB spamming (doh, som vanlig). Oppimot 40% crit, så han kan holde på en stund. Etter nerfen kommer han nok til å gå oom mye fortere ja, må bare få han 4 piece set bonuses til t4 så er han tilbake pre-nerf igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...