Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Storkoser med Elemental spec jeg, virke som shaman er veldig sterk caster med healingegenskaper og buffing.

Driver for tiden og skraper sammen noe enhacment sett deler for og teste dualweild ut igjen når jeg har fått nok parts.

Min siste skrøyt jeg fikk i dag er:

(trykk på bildet for og få det stort)

wowscrnshotte2.th.jpg

8347204[/snapback]

Haha, hei, Gamdir her :p

Var gøy i SL, du gjorde som sagt vill skade.

/wave

Lenke til kommentar

Knøtt liten endring.

http://www.wowhead.com/?talent=GZxV0bE0sAuqoxbez

Nå får du 3% ekstra hit (noe som hjelper ekstremt når du kjører DW) og litt mer totem range. Jeg synes iallefall dette er bedre fremfor 5% mer damage på shocks og lightning. Jeg bruker knapt disse nå (lv.64). Blir egentlig kun Earthshock på castermobs, og der utgjør 5% ekstra damage lite når DW gjør plenty skade alikevel.

Lenke til kommentar

Ser at mange klager over de nye endringene i denne patch som gikk til test realmen nå, så jeg har et spørsmål.

Disse endringene ødelegger vel ikke klassen helt? sitter nemlig å vurdere om jeg skal begynne med WoW igjen og da kunne jeg tenkt meg å spille som en Draenei Shaman.

Om jeg må være dmg dealer eller healer i raids er ikke så farlig, det jeg lurer på er hvordan Shaman's gjør det i pvp/duel etter disse endringene?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Eneste endringen er at du bruker mer mana, altså har det null å si i pvp. Bare lag deg en shaman du :)

Edit: Glemte at de nerfer wf, men enhancement suger i pvp uansett, så :S

8374991[/snapback]

Takker for svaret.

Sånn generelt sett, hvordan gjør Shaman's det i pvp?

Og i raids hva er shamanen sin oppgaven?

Lenke til kommentar
Eneste endringen er at du bruker mer mana, altså har det null å si i pvp. Bare lag deg en shaman du :)

Edit: Glemte at de nerfer wf, men enhancement suger i pvp uansett, så :S

8374991[/snapback]

Takker for svaret.

Sånn generelt sett, hvordan gjør Shaman's det i pvp?

Og i raids hva er shamanen sin oppgaven?

8375436[/snapback]

Som sagt de putter oss i et hjørne der vi har nødt til å specce restro i raids.

Lenke til kommentar

Driver og levler en shammy om dagen som jeg har all intensjon om å drive til level 70 hvor jeg ønsker å være restoration. Men hvordan er den generelle etterspørselen på restoshammys på Horde-siden? Vet jo at tank/healer ofte er de mest etterspurte folka, men godtas shamaner som likeverdige healer til paladins og priests? Selv har jeg aldri gått med en shammy som main healer på min ally mage (som har pause siden jeg ikke klarer finne noe guild).

Et spørsmål til når vi først er i gang, nå som jeg etterhvert får WF og DW, hva er dette opplegget med to ranks av WF på våpenene?

Lenke til kommentar
Knøtt liten endring.

http://www.wowhead.com/?talent=GZxV0bE0sAuqoxbez

Nå får du 3% ekstra hit (noe som hjelper ekstremt når du kjører DW) og litt mer totem range. Jeg synes iallefall dette er bedre fremfor 5% mer damage på shocks og lightning. Jeg bruker knapt disse nå (lv.64). Blir egentlig kun Earthshock på castermobs, og der utgjør 5% ekstra damage lite når DW gjør plenty skade alikevel.

8374094[/snapback]

syns heller du skal drite i den siste skillen i Enchantment og gå:

http://www.wowhead.com/?talent=uZxV0zE0sVuqZE0sz0xo

NS er så sinnsykt greit å ha.. Med den builden kan du faktisk pvp

og være support healer med litt healing gear

Endret av Darkey
Lenke til kommentar

Leser på blizz sitt shaman forum, og det er så mye negativt, folk driver å babler om at de skal slutte pågrunn av disse siste endringene og folk oppfordrer folk til å ikke lvl shaman siden de bare blir nerfet.

Er det virkelig så ille?

Jeg har allerede startet og jeg har tenkt til å prøve å komme meg så langt som overhode mulig, men skal innrømme at å lese slikt ikke akkurat er kult, burde prøve å holde meg unna.

Uansett, har noen spørsmål til dere som spiller shaman aktivt, hva syns dere om klassen? hva liker/misliker dere med klassen? hva betyr de siste forandringene i spillet for klassen? hvordan gjør shaman's det i pvp?

Lenke til kommentar

Resto = du overlever LENGE, det jeg har spilt for det meste på 70 og det fungerer veldig bra. Men du kan omtrent ikke soloe fordi du har latterlig dps. Bra i PvP så lenge du går sammen med andre. Funker jo i solo PvP og men du dreper ikke fiendene dine så veldig fort at det gjør noe. Grinding/farming questing er et mareritt og jeg ønsker meg sterkt en dps class på 70 så jeg har mulighet til å faktisk tjene penger uten å måtte ha et sett med gear nr2 og måtte respecce for 50g hver gang jeg vil tjene penger.

Min erfaring med enhancement er begrenset men du blir ofte kjøttkake fordi du som oftest blir silenca eller interupta på healene dine og blir lett nuka. Rogue stunlocker deg uten store problemer og mange classes kiter deg. Gikk enhancement til 70 og respecca resto med en gang.

Elemental har jeg heller ikke prøvd så mye men mye dårligere survival enn resto, bra dmg men i PvP får du mye interuption og blir nødt til å shocke og løpe en del og så fyre av en lightning bolt og chainlightning i ny og ned. Har bare spilt med ~500 dmg increase, 6k hp og 8k mana. Utrolig mana effektivitet i grupper, går sjelden/aldri tom for mana i 5 mann instancer med mindre du må heale mye på vanskelige encounters eller healeren dør.

Kan off heale ganske bra men er ikke i nærheten av resto.

Dette er mine erfaringer men de som har gear for elemental/enhancement på 70 har nok mer peiling enn meg.

Edit: Ang resto føler jeg at det er bra i PvP men i grupper kan det være vanskelig å solo-heale i noen instancer. Noen pulls blir så store at manaen akkurat ikke rekker til selv med mana-tide totem og en liten pot. Er ofte litt nervøs hver gang jeg joiner grp for instance om jeg faktisk klarer å heale bra nok i alle delene av instancen. F.eks. Arcatraz er det en del som blir vanskelig. Mulig jeg gjør noe feil eller ikke har bra nok gear selvfølgelig. Har 8k mana 1000+healing og ~80 mana per 5 sec.

Endret av Tor-Gunnar
Lenke til kommentar
Det er snakk om å bruke 20-25% mer mana når man dps'er, og shaman har allerede mana problemer nok som det er.

8386958[/snapback]

Når du sier at Shamans bruker mye mana, hvordan er mana bruken i forhold til andre castere?(priest,mage,druid,warlock+...)

@Tor-Gunnar: Takk for et fint og utfyllende svar, er sjelden jeg har sett slik på blizz forumet, så det er godt at noen liker Resto shamanen sin.

Lenke til kommentar
Men hvordan er den generelle etterspørselen på restoshammys på Horde-siden? Vet jo at tank/healer ofte er de mest etterspurte folka, men godtas shamaner som likeverdige healer til paladins og priests? Selv har jeg aldri gått med en shammy som main healer på min ally mage (som har pause siden jeg ikke klarer finne noe guild).

Som hunter på alliance må jeg si at jeg har blitt imponert over resto shamans i 5 man instances (både heroic og normal). Main healer uten problemer. På enkelte bosser i heroics hjelper riktignok vår feral druid til med healingen, men det hadde han gjort selv med en priest som main healer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...