Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..

Anbefalte innlegg

jeg har (også) en koselig shaman-alt. På level 14 for øyeblikket og jeg lurte på om jeg burde gå WSG og skaffe Lorekeeper's Staff, Lorekeeper's Ring, Protector's Ring og tilslutt Sentinel's Medallion. Men hvor effektive vil disse vare og hvor lenge vil de være brukbare?

Og hvordan er det å levle med elemental til 34 og bytte til enchantment etter å fått SM-øksa?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn som at feks druid blir gøy å spille på lvl 20, når skjer det noe med Shaman? Er lvl 19 nå og holder på å spise armen min i kjedsomhet.

8342598[/snapback]

ser ikke bra ut...

Burde jeg bruke flameshockgreia på våpen eller rockbiter? Bruker rockbiter for øyeblikket men sliter sykt mot mobs på min egen level (flaut ja)

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Pleier å bruke Rockbiter, men det er mest siden animasjonen til Flametongue irriterer meg. Ideelt sett er det vel FT mot mobs med mye armor, og Rockbiter mot andre.

8342675[/snapback]

Men har ikke weapon speed noe å si og? vil tro at på tregt våpen så vil vel kanskje flametounge være bedre eller? Og gjør flametounge skade på HVERT slag?

La merke til at min 2,3 speed våpen fikk 7 damage fra flametounge, og 7/2,3 = 3 dps. Så det vil si at om en mob har 25 % damage reduction så vil flametounge og rockbiter være like gode? eller?

Og en ting til, når jeg kommer meg sakte men sikkert opp mot level 40, hvordan er winfurymekanikken. Om den proccer på offhand er det offhand som får et ekstra angrep?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Flametongue critter basert på spellcrit. Dvs at den er bra sammen med elemental.

Med min lille shaman var jeg elemental frem til 28. Da skifta jeg til enh pga Corpsemaker. Det var grusomt frem til 30, men ikke mye bedre etter.

Kommer nok til å være Elemental frem til DW på 40 eller DW, SS og +hit på 43.

Som med paladins SoC og Reck har WF med tregt våpen en tendens til å critte først når mob'en har <20% HP :(

Lenke til kommentar
Så fort man får Dual wield, og ganske greit gear går det fort å drepe mobs vil jeg si. Når jeg grinder på elemental plateu som enhancement, dreper jeg de elementene fortest av alle de som er rundt meg.

8346915[/snapback]

vil no ikke si at dw er noe å gå for før man har +9 hit fra talents og litt fra gear.

Lenke til kommentar

Storkoser med Elemental spec jeg, virke som shaman er veldig sterk caster med healingegenskaper og buffing.

Driver for tiden og skraper sammen noe enhacment sett deler for og teste dualweild ut igjen når jeg har fått nok parts.

Min siste skrøyt jeg fikk i dag er:

(trykk på bildet for og få det stort)

wowscrnshotte2.th.jpg

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Men igjen, hvilke totems og hvordan bør man sologrinde som elemental? Bør shocks brukes, eventuelt downscales?

8347932[/snapback]

Har akkurat "gjennopplivet" shamanen min. Tro meg, det å starte i Outlands med en tier-1 bekledd shammie, for så specce elemental (siden gearet et ende mer ubrukelig til dw/ench) er en prøvelse for tålmodigheten når man soloer. Det ble en del bedre når jeg vippet over lvl 61 (og da kunne få både EM+NS) samt få byttet ut en del gear med grønne "dammage and healing" items. Har vel fremdeles ikke vippet 200 i spell dammage :!: . Bruker det jeg kan for å drepe, dvs CL, shocks og vanlig lightning.

Vet dere om flametonngue (og frostbrand) skalerer med spell dammage?

Lenke til kommentar
Men igjen, hvilke totems og hvordan bør man sologrinde som elemental? Bør shocks brukes, eventuelt downscales?

8347932[/snapback]

Har akkurat "gjennopplivet" shamanen min. Tro meg, det å starte i Outlands med en tier-1 bekledd shammie, for så specce elemental (siden gearet et ende mer ubrukelig til dw/ench) er en prøvelse for tålmodigheten når man soloer. Det ble en del bedre når jeg vippet over lvl 61 (og da kunne få både EM+NS) samt få byttet ut en del gear med grønne "dammage and healing" items. Har vel fremdeles ikke vippet 200 i spell dammage :!: . Bruker det jeg kan for å drepe, dvs CL, shocks og vanlig lightning.

8348279[/snapback]

lvl 63 og jeg hadde fullt elemental gear med ca 250spelldmg. bare synd jeg vendora allt:P

Lenke til kommentar

8347932[/snapback]

8348279[/snapback]

lvl 63 og jeg hadde fullt elemental gear med ca 250spelldmg. bare synd jeg vendora allt:P

8348895[/snapback]

Begge di to enchantene scaler med damage utstyr, sologrinde rep for meg går som en drøm, par lighting bolter og di er døde.

Når det kommer til shocks og grinding så vil jeg ikke anbefale det da di sluker så mye mana.

Man blir kledd ned i mail utstyr med spelldamage fra quest i outland, kjør også på med leather og cloth deler om du føler for det for mer crit og damage.

Du bruker skjold med spelldamage som du får i et ganske tidlig quest i Hellfire, så du tåler noen slag når di kommer.

Så mest manaeffektivt er vel og spamme lightingbolter, chain lighting er ikke poppulært da den er glad i mana.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hvorfor det virker som om "alle" shamans er enhancement om dagen? Hadde en elemental i gruppa med alten min i går, og tenkte "wow, finnes de også?". Greit at det er gøy å gjøre bra DPS, men likevel...

Skal sette i gang et hardcore casual 5v5 med alten min, problemet er at alle shammies i guildet mitt er enhancement, og har ingen planer om å bytte. For meg er Elemental eller resto et must i PvP.

EDIT: Får legge til noe for at det ikke skal høres ut som en trollpost.

Hva synes dere? Hører enhancement hjemme i et seriøst 5v5 (eller 3v3 for den saks skyld) team?

Med restodruid, shaman, holy paladin, 3 min mage, arms/fury warrior, hvilket spec vill dere hatt på shamanen? Det jeg tenkte på var enten restoration for healing/survival-power, eller elemental for litt offhealing og burst damage. WF/grounding-totem og bloodlust er hovedgrunnen til at jeg har lyst på en shaman.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Akkurat det jeg og tenkte. Hadde for det første elendig enhancement utstyr, og tenkte prøve noe nytt og moro: Elemental. Ja, en får mye kult fra questerne i Hellfire Peninsula om en vil gå elemental. Virker som om området der er laget for å geare en opp for resten av Outland, logisk nok ;)

Her er min lille liste over ting som skal gjøres / er gjort:

Pants quest

Chest quest

Gloves quest

Shield quest

Relic Quest

Neck quest

Trinket quest

Dette beltet kan du plukke opp på AH

Disse bootsa kan craftes av en LW

Greie caster ringer får man også fra quest og rep med Thrallmar.

Aktuelle våpen er stort sett daggers, siden de er eneste våpen som stort sett kommer med dammage & healing, 1h maces er som oftest +healing og axes er bare feil stats på. Staffs og 2h er ikke aktuelt.

Problemet er å skaffe bra bracers, hatt og skuldre. Vurderer å se på både leather og cloth (til nøds!) for dette formålet. Uansett er det antagelig en del grønne items som vil duge til å begynne med.

Andre forslag på gear fra 60-63? Tror jeg har fått med meg det som er verd å samle på i Hellfire i hvert fall....

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...