Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Jeg ville påstå at hvilken spec man "burde" velge for PvP avhenger litt av typen pvp du gjør. Er du typen på å bare beine rundt og gi skade er antakelg elemental eller enhancement veien å gå. Derimot, om du trives med å jobbe som et team, heale dine lagkamerater og være supportklasse for alt det er verdt er restoration veien å gå. Vil tørre å påstå at en restoration shaman er viktigere for en battleground enn en elemental eller enhancement er. Guildruns i pvp ville nok foretrekke en restoration shaman.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville påstå at hvilken spec man "burde" velge for PvP avhenger litt av typen pvp du gjør. Er du typen på å bare beine rundt og gi skade er antakelg elemental eller enhancement veien å gå. Derimot, om du trives med å jobbe som et team, heale dine lagkamerater og være supportklasse for alt det er verdt er restoration veien å gå. Vil tørre å påstå at en restoration shaman er viktigere for en battleground enn en elemental eller enhancement er. Guildruns i pvp ville nok foretrekke en restoration shaman.

7828848[/snapback]

 

 

"viktigere" faktisk, det kommer da for i helvete an på hva man er på utkikk etter. Denne "healing er så kjedelig at jeg må opphøye det til noe viktig for å motivere meg selv for det"-holdningen er slitsom.

Lenke til kommentar
Jeg ville påstå at hvilken spec man "burde" velge for PvP avhenger litt av typen pvp du gjør. Er du typen på å bare beine rundt og gi skade er antakelg elemental eller enhancement veien å gå. Derimot, om du trives med å jobbe som et team, heale dine lagkamerater og være supportklasse for alt det er verdt er restoration veien å gå. Vil tørre å påstå at en restoration shaman er viktigere for en battleground enn en elemental eller enhancement er. Guildruns i pvp ville nok foretrekke en restoration shaman.

7828848[/snapback]

 

 

"viktigere" faktisk, det kommer da for i helvete an på hva man er på utkikk etter. Denne "healing er så kjedelig at jeg må opphøye det til noe viktig for å motivere meg selv for det"-holdningen er slitsom.

7829623[/snapback]

 

Om du synes det er kjedelig å heale så for all det gi faen i å gjøre det da, vel? PvP er vel strengt talt en konkurranse for de som ønsker å gjøre det til det, og da er enkelte ting antakelig viktigere enn andre ting for å bidra til en seier. På samme måte ville kanskje en fotballtrener si at det er viktigere å være en god forsvarsspiller hvis laget allerede har en haug med spisser e.l. Et dårlig eksempel, men du skjønner kanskje poenget?

 

For å legge til, slik at jeg ikke fremstår helt enspora: Jeg er selv enhancement shaman, men jeg har full forståelse for at et guildrun i arathi basin kanskje ville foretrekke en restoration shaman istedetfor.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Spørsmål til restoration-build på lvl 70:

 

Siden vi har litt for lite talentpoeng til å fylle opp alt her, hvilke talents er ikke verd å ta? Regner med at ancestral knowledge fra enhancement-treet er greit å ha, blir da 10 poeng som må skippes i res-treet. Hvilke?

7830784[/snapback]

 

Min restro build på lv 70 blir noe sånnt. restro

Vet jeg gimper meg. Men gjør det for guilden sin syld :)

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på de første questsa du får i Outlands, og for meg så ser det ut som du får X antall mail items med spell dmg på, ang. dette så lurer jeg litt på om det lønner seg å specce elemental på 60 og lvle til 70 som elemental eller bare ha enhancement speccen og melee sin vei til 70. En 60+/70 shaman som kanskje kan si litt om det ? :)

Lenke til kommentar

Etter min erfaring får du like mye melee gear som +heal/dmg. Så jeg tror nok ikke gear er det som skal avgjøre speccen din. På de fleste questene får du gjerne flere alternativer, men det hender at du kan må gå for leather på en del eller to får å få best stats for den aktuelle speccen. Uææ dårlig forklart, men jeg er for trøtt til å skrive det bedre :p Håper det ga mening.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på de første questsa du får i Outlands, og for meg så ser det ut som du får X antall mail items med spell dmg på, ang. dette så lurer jeg litt på om det lønner seg å specce elemental på 60 og lvle til 70 som elemental eller bare ha enhancement speccen og melee sin vei til 70. En 60+/70 shaman som kanskje kan si litt om det ? :)

7838975[/snapback]

 

 

Litt delte menninger om den saken. Encht vs Eleme til lv build. Selv er jeg full elemental speccet. Tar mellom 10-12 mob før jeg må drikke vann. Har ikke prøvd ench etter TBC men er vel ikke mye downtime mellom mobs.

Lenke til kommentar

Tror det er ganske like bra med Elemental og Enhancement for grinding fra 60-70. med elemental dreper du gjennsomsnittlig fortere, men litt mere downtime.

Dessuten kan man gjerne ta Leather/Cloth items hvis man trenger et nytt item i en eller annen slot, for armor har ikke mye å si når mobben ikke får angrepet deg omtrendt før den dør. (Spørs jo hvor mye spelldmg du har). :thumbup:

Selv er jeg speccet Elemental, og siden jeg veldig ofte healer i instancer og har hørt at Totem of Wrath og Lightning Overload ikke egentlig er noe tess så lurer jeg på å respecce til denne builden: 'Tis build

 

Da får man altså 5 % mere crit chance på Lightning Spells og healing spells pga Tidal Mastery og ikke minst Nature Swiftness som er sinnsykt fint i instancer og PvP ;)

 

Noen synspunkter? Er nå full elemental med opp til Totem of Wrath, 2H axes & maces og får imp healing wave.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

jeg bruker akuratt den builden der på 70 shamanen min.

du soloer lett sterke mobs du kiter br. dreper mobs rundt din egen lvl så og si før de kommer bort til deg. kan drepe alt som kan kites med slow effects, imba build imo men går du for raid dps så anbefaler jeg enchantment eventuelt med nature swiftness. jeg ville påstå att nature swiftness er langt bedre en shamanistic rage og totem of wrath. men du kommer aldri inn i en end game guild som elemental alså du får ikke gå elemental kan sikkert være specca som det bare du healer og bare healer. som enchantment derimot går det nok greit og få guild ;) og gå dps samtidig.

Lenke til kommentar
Tror det er ganske like bra med Elemental og Enhancement for grinding fra 60-70. med elemental dreper du gjennsomsnittlig fortere, men litt mere downtime.

Dessuten kan man gjerne ta Leather/Cloth items hvis man trenger et nytt item i en eller annen slot, for armor har ikke mye å si når mobben ikke får angrepet deg omtrendt før den dør. (Spørs jo hvor mye spelldmg du har). :thumbup:

Selv er jeg speccet Elemental, og siden jeg veldig ofte healer i instancer og har hørt at Totem of Wrath og Lightning Overload ikke egentlig er noe tess så lurer jeg på å respecce til denne builden: 'Tis build

 

Da får man altså 5 % mere crit chance på Lightning Spells og healing spells pga Tidal Mastery og ikke minst Nature Swiftness som er sinnsykt fint i instancer og PvP ;)

 

Noen synspunkter? Er nå full elemental med opp til Totem of Wrath, 2H axes & maces og får imp healing wave.

7840527[/snapback]

 

Merkelig build.. her har du sjansen til å få 9% spellhit nesten gratis, så vil du ikke ha noen av de?

 

og Unrelenting storm min venn, er konge..

 

-1 sec cooldown på shocks er så som så, shocks bruker en del mana, og lønner seg ikke om du har tenkt å grinde effektivt.

 

41/0/20 blir nok beste elemental dps speccen..

Lenke til kommentar
Tror det er ganske like bra med Elemental og Enhancement for grinding fra 60-70. med elemental dreper du gjennsomsnittlig fortere, men litt mere downtime.

Dessuten kan man gjerne ta Leather/Cloth items hvis man trenger et nytt item i en eller annen slot, for armor har ikke mye å si når mobben ikke får angrepet deg omtrendt før den dør. (Spørs jo hvor mye spelldmg du har). :thumbup:

Selv er jeg speccet Elemental, og siden jeg veldig ofte healer i instancer og har hørt at Totem of Wrath og Lightning Overload ikke egentlig er noe tess så lurer jeg på å respecce til denne builden: 'Tis build

 

Da får man altså 5 % mere crit chance på Lightning Spells og healing spells pga Tidal Mastery og ikke minst Nature Swiftness som er sinnsykt fint i instancer og PvP ;)

 

Noen synspunkter? Er nå full elemental med opp til Totem of Wrath, 2H axes & maces og får imp healing wave.

7840527[/snapback]

 

Merkelig build.. her har du sjansen til å få 9% spellhit nesten gratis, så vil du ikke ha noen av de?

 

og Unrelenting storm min venn, er konge..

 

-1 sec cooldown på shocks er så som så, shocks bruker en del mana, og lønner seg ikke om du har tenkt å grinde effektivt.

 

41/0/20 blir nok beste elemental dps speccen..

7840637[/snapback]

Elemental Presicion og Nature's Guidance er bare 6 % hit :p

Jeg shocker ikke når jeg grinder nei :p Men tenkte for PvP, men om jeg tenker meg om, PvPer jeg aldri lenger. Så burde vel respecce det der ja ..

Har sett på WoW europe hvor en kis lagde et review av de nye talentsa til shamans, og han sa at Lightning Overload og Totem of Wrath ikke var verdt alt det man mista.

Hmm, hvordan er livet uten Imp Ghost Wolf? Sitter her faktisk å vurderer å ta det bort :cry:

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Ja men han sa "nesten" gratis så jeg tenkte ting som sidefillers, og ikke ting man må først waste 5 poeng i noe dritt for å få. Tror nesten jeg skal gå for denne builden:

denne heran

Imp Ghost wolf MÅ jeg ha, og jeg vil gjerne ha Nature Swiftness fremfor en spell hit chance.

Akkurat nå har jeg bare opplevet 3 resists i BC (En i The Underbog på boss, en på en sånn Sand Worm i Terrokar og en i Blood Furnace), så jeg burde klare meg med litt flere ;)

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...