Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har en 70 hunter og en 70 priest med sånn halvgodt pvp gear. Full S2.

 

Levler opp en shaman nå fordi jeg tror kanskje det artigere og bedre enn Hunter i pvp? Er dette sant eller ei? Vil jeg bli mer fornøyd med shamanen på level 70 enn jeg kanskje er med hunteren?(Enhancement btw).

Lenke til kommentar

Selvsagt vanskelig å si hva du blir mest fornøyd med, siden det er smak og behag, men enhancement shaman har vel ikke akkurat rykte på seg for å rocke i PVP... Er vel heller motsatt! Du vil nok klare deg bedre med både hunteren og priesten i pvp, såfremt du har rett spec...

 

 

I dag ble det btw på grunn av dette litt lettere for meg å bestemme meg for hvilken klasse jeg skal levle opp først i wotlk.

 

Nå står det kun mellom paladin, mage, warrior og priest:P

Lenke til kommentar

Akkurat startet å lvle en shaman og vet egentlig ikke så mye om shaman. Har en 70 rogue fra før.

Er enhancement btw.

 

Det jeg lurer på er: Ang. våpen når jeg lærer dual wield.

Hvis jeg har et våpen med høy dps. men det er raskere enn det andre med lavere dps.

Hvilket våpen skal i hvilken hånd?

 

Dvs. Det med høy dps har ca. samme high dmg som det andre våpenet eller mindre eller mer?

 

Noen forslag eller løsninger/svar? :)

Takk :)

 

Beklager hvis det er litt rotete og dere ikke skjønner helt hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

du skal ha trege våpen i begge hender av to grunner

 

1. Stormstrike trege våpen = mer dammage på stormstrike

 

2. Windfury cooldown; du skal sørge for at windfury proccer minst mulig i offhand fordi det = mindre damage en procc i offhand, det er derfor sagt at det kan være lurt og faktisk ha tregere offhand våpen en main (alltid mer en 2.6) men vet ikke hvor relevent dette egentlig er men det viktigeste er og komme seg over 3 sekunders cooldownen som windfury har ergo over 2.6 (er usikker på hvordan regnestykket blir med 2.5 våpen)

Lenke til kommentar

Enn MH?

 

Og proccer WF bare av OH? :s

 

Er du snill og opplyser meg litt :)

 

Et lite eks. Tatt helt ut av egen fantasi. Vet det ikke fins slike våpen.

 

Si du har top dmg 300 våpen, speed 2.60 og dps 150 MH eller OH?

Andre våpenet. Top dmg 250, speed 2.80 dps. 130 MH eller OH?

Endret av Znaky
Lenke til kommentar

når windfury proccer er det 3 (tre) sekunder til det kan skje igjen, derfor er det viktig at våpenet du har i offhand ikke er så reskt at det stjeler neste windfury. derfor er det optimalt at begge våpen er på over 2.6 sekunder. det våpenet med mest max dammage setter du i main hand men sørg for at ingen av våpnene er under 2.6 i speed.

 

er bare noe jeg har lest et sted at off hand våpenet burde være treger e en main hand, som sagt vet jeg ikke om det er sant eller hvor viktig det er.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
ja det har det. les mer om WF cd og proccing på elitist jerks, sitter på begrenset nett så får ikke gitt noe link desverre

 

EDIT: det er også derfor haste rating ikke er spessielt ønskelig for shamans

Gjelder vel kun for Enhancement, Elemental og Resto drar vel god nytte av haste.

 

ja i og med at jeg nevner windfury så gjelder dette selvfølgelig bare enhancement.

 

og etter deg jeg vet og selv har erfart så gir flurry proccs deg den hasten du trenger over dette vil føre med seg at våpenet har høyere attack speed en ønskelig, bedre og fokusere på str. ap, critt en haste.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...