Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enhancement shamans har fortsatt lav HP og ingen MS debuff. Spamshifter de, går de oom.

 

Ingen MS, men en spell interrupt med lang range og kort cooldown. For å være en god melee class må man nemlig ha en enten en MS effekt, spell interrupt og en måte å holde seg i melee range. Shamaner har 2 av 3, og ghost wolf er per i dag den aller beste anti-kite spellen som finnes. At manakostnaden er høy forandrer heller ikke det faktum at den kan spammes.

 

Det blir som å si at ingen kan stoppe en retpala fordi han har BoF og cleanse, når det absolutt ikke er så lett i praksis.

 

Freedom er oppe i litt over halvparten av tiden på det meste, resten av tiden kan en paladin fortsatt kites med slows/roots. I tillegg kan freedom dispelles, men i motsetning til ghost wolf må man vente 25 nye sekunder før man får lov til å kaste en ny.

 

Kidney shot, frostbolt, hemohemo = Død enhancement-shaman.

 

Du klager over at du ikke klarer deg mot både en rogue og en mage samtidig? Herregud.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tok den mest brukte 2v2 komboen til mages og den mest populære 3v3 komboen totalt sett, og fortalte hva de ville gjøre med enhancement shaman som du synes blir så overpowered i WotLK.

 

For å etterligne deg, så er det offtopic å ta med at paladins kan bli dispella, og roota. Det var "kun snares" vi snakka om da det gjaldt shamans. Skjønner du poenget mitt nå?

 

For å oppsummere: Du sier enhancement-shamans blir ubalanserte i WotLK, jeg sier nei. En shaman må fortsatt teame opp med en rogue/warrior for å få en bra effekt, akkurat som Retpaladins.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Nei, jeg tok den mest brukte 2v2 komboen til mages og den mest populære 3v3 komboen totalt sett, og fortalte hva de ville gjøre med enhancement shaman som du synes blir så overpowered i WotLK.

 

For å etterligne deg, så er det offtopic å ta med at paladins kan bli dispella, og roota. Det var "kun snares" vi snakka om da det gjaldt shamans. Skjønner du poenget mitt nå?

 

Dette her er bare tull, og det vet du, din logikk ligner jo ikke grisen.

 

Du hevdet at en paladin hadde like en like god måte å kontre snares på som enhancment shamaner, noe jeg tilbakeviste. Selv uten dispel er det helt åpenbart at freedom bare er oppe rundt 50% av tiden.

 

Og igjen, du kan ikke klage over at både en rogue og en mage på deg samtidig vil drepe deg, da stort sett ingen klasse kan stå i mot noe slikt. For øvrig er du fortsatt fri til å shapeshifte deg ut av frostbolt slow straks stun er over. Du vil mest sannsynlig bli drept, ja, men det vil mest sannsynlig hver eneste klasse dersom han har en rogue og en mage på seg, men her var diskusjonen hvorvidt man kan kontre roots/snares, ikke hvorvidt man overlever å bli fokusert av rogue + mage.

Lenke til kommentar

Det virker som om ting du har sagt tidligere plutselig forsvinner når du skal diskutere. Her er noen utdrag, som fikk meg til å skrive det jeg skrev om rogue/mage:

 

"Enhancment ser ut til å bli en av de desidert sterkeste pvp speccene nå, utrolig nok, må si blizzard har gitt litt for mye for øyeblikket, og her er hvorfor:"

 

"Hva noen shamaner klager over på diverse fora ser jeg ikke grunnen til, slik det ligger an nå vil enhancment bli en av dedesidert kraftigste speccene i pvp med mindre talentene forandres"

 

"1. Spectral Transformation - Travelform på enhancment shamaner er altfor kraftig. Det vil bli umulig å kite enhancment"

 

Ta en titt over dine latterlige utspill før du prøver å rakke ned på logikken min. Du er ellers velkommen til å rolle Shaman i WotLK, er vel bare snakk om tid før klagepostene er oppe igjen.

 

Om du bare vil klage på kiteaspektet, så kan du trøste deg med at kiting bare er en del av PvP, og det hjelper ikke å ha det inne når man blir eid av mye annet.

 

Jeg synes absolutt ikke paladins er gode til å kontre snares, jeg skrev det bare fra "din" synsvinkel, på samme måte som du skrev om enhancement shamans.

 

Du vil mest sannsynlig bli drept, ja, men det vil mest sannsynlig hver eneste klasse dersom han har en rogue og en mage på seg,

 

Her var ikke tilfellet mage/rogue versus 1 klasse. Tenk deg de ulike komboene Shamans har i 3v3. Ingen av de populære/gode kombinasjonene vil kunne slå rogue/mage, og derfor vil ikke shamans være overpowered.

 

i 3v3 og 2v2 har både rogues og warlocks betraktelig større sjanse til å overleve shatter-combos.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Det virker som om ting du har sagt tidligere plutselig forsvinner når du skal diskutere. Her er noen utdrag, som fikk meg til å skrive det jeg skrev om rogue/mage:

 

"1. Spectral Transformation - Travelform på enhancment shamaner er altfor kraftig. Det vil bli umulig å kite enhancment"

 

Ta en titt over dine latterlige utspill før du prøver å rakke ned på logikken min. Du er ellers velkommen til å rolle Shaman i WotLK, er vel bare snakk om tid før klagepostene er oppe igjen.

 

Da får du vise hvor jeg tar feil. Med den nye spectral transformation er det umulig å roote/snare en shaman, da vedkommende kan kaste en ny "on demand" slik som druider kan. Stuns, polymorphs og annen lignende CC blir feil å dra inn, da de aller fleste er åpne for slikt, inkludert de kraftigste meleeklassene som warriors og rogues.

 

Om du bare vil klage på kiteaspektet, så kan du trøste deg med at kiting bare er en del av PvP, og det hjelper ikke å ha det inne når man blir eid av mye annet. I tillegg har shamaner den enorme fordelen av å kunne earthshocke mange av disse tingene på lang avstand, i tillegg til grounding totem.

 

Jeg synes absolutt ikke paladins er gode til å kontre snares, jeg skrev det bare fra "din" synsvinkel, på samme måte som du skrev om enhancement shamans.

 

Og jeg viste hvorfor de ikke kunne sammenlignes direkte, da paladiner tross alt sitter med en restriksjon i form av en 25 sekunder lang cooldown, i tillegg til å ikke ha en skikkelig snare selv. Hvis du mener paladiner har en relevans i forhold til shamaners mulighet for å unngå snares så får du være så god og vise til bedre kildemateriale.

 

Du vil mest sannsynlig bli drept, ja, men det vil mest sannsynlig hver eneste klasse dersom han har en rogue og en mage på seg,

 

Her var ikke tilfellet mage/rogue versus 1 klasse. Tenk deg de ulike komboene Shamans har i 3v3. Ingen av de populære/gode kombinasjonene vil kunne slå rogue/mage, og derfor vil ikke shamans være overpowered.

 

Joda, du skrev jo selv et scenario hvor du inkluderte kidney shot, frostbolt og hemorrhage, noe som ikke har en relevans da det her ble diskutert muligheten for å komme ut av snares, ikke muligheten for å komme helskinnet ut av en situasjon der roguen stunner deg ned og magen nuker fritt.

 

For øvrig er det ikke gitt at WotLK i vil ha rogue/mage som en god kombo, og enda mindre sannsynlig er det at gamle taktikker/oppsett vil fungere når folk endelig begynner å komme til 80. Og merk at jeg aldri snakket om dette heller, jeg har bare uttalt meg om shamaners måte til å kontre alle snares/roots nå.

 

i 3v3 og 2v2 har både rogues og warlocks betraktelig større sjanse til å overleve shatter-combos.

 

Hva i himmelens navn har dette å gjøre med shamaners buff til ghost wolf?

Lenke til kommentar

Balansen i WoW-PvP aka Arena (siden de andre PvP-delene i spillet er meningsløse, med unntak av dueller, som er kraftig ubalanserte) handler om komboers evne til å slå andre komboer.

 

Enkelte klassers suksess i arena er omvendt proporsjonale med andre klassers styrke. For eksempel:

 

Warlockbaserte teams har en tendens til å kontrollere magebaserte teams, magebaserte teams slår igjen double melee i de fleste tilfellene (unntak: Druid/Rogue/Rogue, Priest/Rogue/Rogue, Enh shaman/Rogue/Druid).

 

Warlock > Mage > Double Melee > Warlock.

 

Overfør dette til shamans, og du ser poenget mitt. Som du sa selv, vi aner ikke hvordan arena vil utarte seg, ei heller hvordan itemisation blir. Hvorfor tar du da sorgene på forskudd?

Lenke til kommentar

Hm, får snart fine våpen til shamanen min, og lurer egentlig på om jeg taper mye dps på 2.60/2.50 kontra 2.60/2.60 på grunn av Windfury. (Merciless MH/Badge OH) Eneste de kommer til å bli brukt til er som levlevåpen i Wrath of the Lich King for å komme meg iallefall litt oppover levlene.

Lenke til kommentar
Balansen i WoW-PvP aka Arena (siden de andre PvP-delene i spillet er meningsløse, med unntak av dueller, som er kraftig ubalanserte) handler om komboers evne til å slå andre komboer.

 

Dette er noe Blizzard hevder, empirien viser dog noe annet. Death Coil ble for eksempel i sin ikke utviklet for å gi warlocker en fordel i BG'er eller som en PvE buff.

 

Enkelte klassers suksess i arena er omvendt proporsjonale med andre klassers styrke. For eksempel:

 

Warlockbaserte teams har en tendens til å kontrollere magebaserte teams, magebaserte teams slår igjen double melee i de fleste tilfellene (unntak: Druid/Rogue/Rogue, Priest/Rogue/Rogue, Enh shaman/Rogue/Druid).

 

Warlock > Mage > Double Melee > Warlock.

 

Overfør dette til shamans, og du ser poenget mitt. Som du sa selv, vi aner ikke hvordan arena vil utarte seg, ei heller hvordan itemisation blir. Hvorfor tar du da sorgene på forskudd?

 

Som jeg gjentar for andre gang, jeg snakket aldri om denne buffens viktighet i alle former for pvp, jeg påpekte kun at den er blant de aller sterkeste buffene som per i dag eksisterer, og at den overstiger alle andre former for anti-snare de andre meleeklassene har. Sammen med maelstrom (slik den forelå sist uke) ville dette gitt veldig stygge resultater for enhver som risikerer å møte en shaman.

Lenke til kommentar
Begynner og lure på om Shamans egentli suger i dps.

critter aldrig over 1000 som enhancement :S

har full merciless. men har to blå våpen da, kansje det har noe med saken og gjøre.

får vertfall håpe det. sparer til merciless øksene nå.

Neeei, shaman har egentlig ikke så mange høye crits HELE tiden, men de har imba DPS i både bgs og raids med det riktige gearet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...