Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjentar: Å kite en shaman vil bli umulig med den nye ghost wolfen, ingen melee klasse vil være i nærheten så bra som enhancment nå ligger an til å bli når det kommer til å legge press på kitere.

 

Da gjentar jeg: Du tar feil.

 

Judgement of Justice (Paladin) - Hibernate (Druid) - Purge (Shaman) - Dispel Magic (Priest) - Devour Magic (Warlock) - Hamstring (Warrior) - Arcane Shot (Hunter) - Crippling Poison (Rogue) - Polymorph (Mage) - Alle classes har noe som kontrer Ghost Wolf, setter Druid og Mage i 'italic' siden de to krever at shamanen enten er i Ghost eller i Human form.

 

Alle de nevnte legger enormt press på shaman istedenfor som enten må sitte i snare eller kaste bort tonnevis med mana.

 

Det er noen få ting som er verdt å merke seg med Ghost Wolf:

 

- Å skifte UT av Ghost Wolf bryter ingen snares, slik Travel Form gjør for druids.

- 13% av base mana gjør at Ghost Wolf må brukes med omhu hver eneste gang.

 

Så nei, frykter overhodet ikke shamans i WotLK.

 

Det du skriver her er jo bare tull, og det vet du.

Her er hvorfor du kverulerer uten særlig dekning:

 

1. "Hibernate". Hibernate er ikke en movement impairing effect, og derfor har det ingenting med saken å gjøre. Det blir som å klage over at du kan bli polymorpha når du prøver å heale deg, ergo helt irrelevant.

2. Det diskuteres om hvorvidt ghost wolf skal bli immune mot dispels nå.

3. Hamstring kan du fortsatt shapeshifte deg ut av. Ja, han kan spamme, og det kan du også. Crippling can dispelles også.

4. Paladiner kiter ikke enhancment shamaner, derfor gir ikke judgment of justice noen mening.

 

 

Klaginga di er tafatt, rett og slett. Det er som å høre warlocks for et år siden som lata som om de ikke var vanvittig sterke og at fear måtte buffes enda mer. Herregud.

 

En ting til: Alle tingene du påpeker her kan også utføres mot andre melee klasser, dermed så har shamaner FORTSATT trukket det lengste strået. Synes du crippling poison er kjipe greier? Det skal jeg vedde på at warrioren synes også, han derimot har ingen ghost wolf han kan shape seg til.

 

WoW er ikke/har aldri vært noe spill bygget rundt 1v1, sånn der gjorde jeg alle argumentene dine ugyldig på en gang.

Lenke til kommentar
[1. "Hibernate". Hibernate er ikke en movement impairing effect, og derfor har det ingenting med saken å gjøre. Det blir som å klage over at du kan bli polymorpha når du prøver å heale deg, ergo helt irrelevant.

 

4. Paladiner kiter ikke enhancment shamaner, derfor gir ikke judgment of justice noen mening.

 

1. Du sa det ville bli umulig å kite en enh shaman, og spammer druidhealeren hibernate er shamanen nødt til å spamshifte eller sitte i en lang CC, noe som gjør at han ikke kan jakte på casters i ghost wolf.

 

4. Paladiner kan godt kite enh shamans, men lagkameratene hans har også veldig godt nytte av JoJen på shamanen dersom de skal kite han.

 

Tillegg: Å tro at Instant Ancestral Spirit blir tilgjengelig, det er å være litt vel paranoid.

 

Alle classes har noe som kontrer Ghost Wolf, setter Druid og Mage i 'italic' siden de to krever at shamanen enten er i Ghost eller i Human form.

 

Polymorph fungerer både på Ghost Wolf og Casterform. (Vet ikke om det blir forandra i WotLK, har ikke lest så godt etter).

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Alle classes har noe som kontrer Ghost Wolf, setter Druid og Mage i 'italic' siden de to krever at shamanen enten er i Ghost eller i Human form.

 

Polymorph fungerer både på Ghost Wolf og Casterform. (Vet ikke om det blir forandra i WotLK, har ikke lest så godt etter).

Stemmer, my bad, tenkte kun Humanoids for polymorphing.

Lenke til kommentar
Hei, hvordan er det å lvl med Elemental? Jeg spiller DW nå og går jo drit raskt, men vil prøve noe nytt :=)

 

Kan man heale greit med elemental specc?

 

Er lvl 64 strax 65

 

edt:dobbel

 

 

kos deg med mana regen pauser ^^

 

 

 

Så lenge de med 1.50 Offhand bruker noe annet enn WF på den. Så er det vel greit vil jeg tro.

WF/rockbiter på 2.6/1.5 > WF/WF på 2.6/1.5 , or amiwrong?

 

WF på fast offhand er vel ikke no serlig vits.. syns du skal ha WF på weapons speed 2.6-2.7 på både MH og OH..

 

hvis du på død og liv skal ha en fast offhand (som egentlig gimper dps`n din) , så hadde jeg gått WF på main og flametongue på offhand eller WF / frostbrand (for slow effecten)

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
Hei, hvordan er det å lvl med Elemental? Jeg spiller DW nå og går jo drit raskt, men vil prøve noe nytt :=)

 

Kan man heale greit med elemental specc?

 

Er lvl 64 strax 65

 

edt:dobbel

 

 

kos deg med mana regen pauser ^^

 

 

Skjønner jeg lite, etter Water Shield buffen tror jeg ikke det finnes noe som heter OOM for shamans, spesielt ikke under levling. Levla 62-64 som Elemental på min shaman, helt greit og alt, men jeg browser for mye forum til at det hadde vært mer effektivt i forhold til Enhancement. AFK + Windfury Auto-attack = finfin.

Lenke til kommentar
[1. "Hibernate". Hibernate er ikke en movement impairing effect, og derfor har det ingenting med saken å gjøre. Det blir som å klage over at du kan bli polymorpha når du prøver å heale deg, ergo helt irrelevant.

 

1. Du sa det ville bli umulig å kite en enh shaman, og spammer druidhealeren hibernate er shamanen nødt til å spamshifte eller sitte i en lang CC, noe som gjør at han ikke kan jakte på casters i ghost wolf.

 

Jeg snakket om kiting via movement impairing effects som hamstring, concussive shot, entangling roots og frost nova/bite. At man fortsatt er åpen for blant annet polymorph er jo helt åpenbart, og helt irrelevant for diskusjonen, da alle melee klasser tross alt er åpne for dette. I tillegg kan en jo hevde at shamaner i enda mindre grad blir berørt av dette, da de i tillegg kan interrupte forsøk på slik CC med earth shock/grounding totem. Dette var dog ikke poenget mitt, sakens kjerne er at shamaner vil bli den definitivt vanskelig klassen å kite, og helt umulig med roots/slows.

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke irrelevant for diskusjonen, det er bare at du nesten har et poeng om du kutter ut de poengene.

 

Enhancement shamans har fortsatt lav HP og ingen MS debuff. Spamshifter de, går de oom.

 

Det blir som å si at ingen kan stoppe en retpala fordi han har BoF og cleanse, når det absolutt ikke er så lett i praksis. Rogue/Mage kontrer Druid/Warr i mange tilfeller, selv om Druiden ikke kan bli polymorpha, og kan skifte ut av snares dobbelt så fort som enhancement-shamans mens de kaster instant heals.

 

Kidney shot, frostbolt, hemohemo = Død enhancement-shaman.

Lenke til kommentar
Og hvordan tar man Rouges? er det umulig?

dem driver jo bare med drit, stunning, blinding, vanish od drit. når eg møter rouge så gjir eg bare opp, gidder ikkje prøve engang.

fatter ikkje at blizzard har en slik overpowered forbanne dritt class som ingen kan drepe.

Rogues er ikke umulig.

Første han gjør er som regel Cheap shot, deretter en kidney shot på kanskje tilogmed varer i 5 sec, det er da man bruker medallion of horde/ally.

Shamanistic rage, slåslåslå, så er ikke det umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...