Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er fortsatt i starten av Beta da. Blir det så fryktelig imba, blir den nok fikset på. Noe jeg tror enhancement blir.

 

Jeg tror heller ikke særlig på at dette går live, men slik det akkurat nå foreligger er enhancement shaman den desidert kraftigste klassen til pvp.

 

Gjorde videre noen tankeeksperimenter med maelstrom/ghost wolf slik det nå foreligger, og ettersom maelstrom nå også fungerer på alle spells, så betyr det at en enhancment shaman (i arena) som har bygget seg opp 5 crits kan stikke av i ghost wolf, komme seg ut av combat etter 5 sekunder, for deretter å brenne av en instant ancestral spirit resurrection på evt. døde lagkamerater. Den som ikke ser potensialet i den nye maelstrom weapon er blind.

 

Ikke engang druider har en fungerende combat res i arena, men just nu ser det ut til at shamaner er veldig nære med den nye maelstrom weapon.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

Det er vel heller tvilsomt at man kan kjøre en instant Ancestral Spirit. Blizzard kommer nok til å gjøre noe med akkurat den biten.

 

Druids får out-of-combat ressurection nå i Wrath of the Lich King, men Nature's Swiftness blir forandret til kun å fungere på spells med mindre enn 10 sekund base casting time.

 

Jeg tror det vil gå Live.

 

Det er vel flere som husker hvor hinsides overpowered Paladins var ved WoW launch, det tok cirka en patch så ble hele classen ombygd. (Tok vekk spells som ''Healing Aura'' og ''Holy Strike''.)

 

Cirka samme skjedde med Feral Druid (Bear) i begynnelsen av TBC launch, og det var heller ikke mange patchene før Bear Form fikk seg en kraftig nerf. (riktignok etter å ha fått en kraftig buff)

 

Hvem vet? Kanskje det er enhancement shamanen sin tur?

Lenke til kommentar
Det er vel heller tvilsomt at man kan kjøre en instant Ancestral Spirit. Blizzard kommer nok til å gjøre noe med akkurat den biten.

 

Druids får out-of-combat ressurection nå i Wrath of the Lich King, men Nature's Swiftness blir forandret til kun å fungere på spells med mindre enn 10 sekund base casting time.

 

Jeg tror det vil gå Live.

 

Det er vel flere som husker hvor hinsides overpowered Paladins var ved WoW launch, det tok cirka en patch så ble hele classen ombygd. (Tok vekk spells som ''Healing Aura'' og ''Holy Strike''.)

 

Cirka samme skjedde med Feral Druid (Bear) i begynnelsen av TBC launch, og det var heller ikke mange patchene før Bear Form fikk seg en kraftig nerf. (riktignok etter å ha fått en kraftig buff)

 

Hvem vet? Kanskje det er enhancement shamanen sin tur?

 

Nå er buffene slik de nå foreligger, langt kraftigere enn bear form noensinne var.

Lenke til kommentar

Uansett, min WoTLK talent build kommer nok til å være 21/50/0 (med veldig store Lava Burst crit) eller 8/63/0 slik det ser ut nå. Cycle blir noe sånt til levling etter 75: Flame Shock > Stormstrike > Crit x5 > Lava Burst. (repeat)

 

Forøvrig:

 

. Spectral Transformation - Travelform på enhancment shamaner er altfor kraftig. Det vil bli umulig å kite enhancment, warriors som tidligere klaget på blessing of freedom på paladiner vi blekne straks de blir klar over hvor kraftig denne buffen er. All bursten er klar straks vedkommende går ut av ghost wolf, i motsetning til druider. En druid som shapeshifter inn og ut av f.eks. catform starter for det første bare med 40 energy, i tillegg til at cat form druider ikke fungerer slik at de kan slå fra seg med full styrke straks de shapeshifter.. dette kan shamanen, og han kan spamme ghost wolf hele tiden for slik å aldri miste målet ut av melee range.

 

Judgement of Justice og Pursuit of Justice?

Endret av PSV
Lenke til kommentar
. Spectral Transformation - Travelform på enhancment shamaner er altfor kraftig. Det vil bli umulig å kite enhancment, warriors som tidligere klaget på blessing of freedom på paladiner vi blekne straks de blir klar over hvor kraftig denne buffen er. All bursten er klar straks vedkommende går ut av ghost wolf, i motsetning til druider. En druid som shapeshifter inn og ut av f.eks. catform starter for det første bare med 40 energy, i tillegg til at cat form druider ikke fungerer slik at de kan slå fra seg med full styrke straks de shapeshifter.. dette kan shamanen, og han kan spamme ghost wolf hele tiden for slik å aldri miste målet ut av melee range.

 

Judgement of Justice og Pursuit of Justice?

 

1. Når sist hadde en paladin behov for å kite en enhancment shaman?

2. Det er bare 15% runspeed i forskjell, ikke nok til å kite effektivt.

3. Shamaner har frostshock/earthbind for å stoppe den minimale forskjellen.

4. Freedom kan purges vekk.

 

Jeg gjentar: Å kite en shaman vil bli umulig med den nye ghost wolfen, ingen melee klasse vil være i nærheten så bra som enhancment nå ligger an til å bli når det kommer til å legge press på kitere.

 

 

Tenk over ting før du poster bare for å kverulere.

Lenke til kommentar
Jeg gjentar: Å kite en shaman vil bli umulig med den nye ghost wolfen, ingen melee klasse vil være i nærheten så bra som enhancment nå ligger an til å bli når det kommer til å legge press på kitere.

 

Synes disse endringene er litt drøye når vi allerede har sett hvor stor double melee-dominansen er.

 

Forhåpentligvis virker også forandringene mot druids, skulle gjerne sett mer mangfold blant healeklassene, selv om priests blir totalt eid av enh shamans.

Lenke til kommentar
Jeg gjentar: Å kite en shaman vil bli umulig med den nye ghost wolfen, ingen melee klasse vil være i nærheten så bra som enhancment nå ligger an til å bli når det kommer til å legge press på kitere.

 

Da gjentar jeg: Du tar feil.

 

Judgement of Justice (Paladin) - Hibernate (Druid) - Purge (Shaman) - Dispel Magic (Priest) - Devour Magic (Warlock) - Hamstring (Warrior) - Arcane Shot (Hunter) - Crippling Poison (Rogue) - Polymorph (Mage) - Alle classes har noe som kontrer Ghost Wolf, setter Druid og Mage i 'italic' siden de to krever at shamanen enten er i Ghost eller i Human form.

 

Alle de nevnte legger enormt press på shaman istedenfor som enten må sitte i snare eller kaste bort tonnevis med mana.

 

Det er noen få ting som er verdt å merke seg med Ghost Wolf:

 

- Å skifte UT av Ghost Wolf bryter ingen snares, slik Travel Form gjør for druids.

- 13% av base mana gjør at Ghost Wolf må brukes med omhu hver eneste gang.

 

Så nei, frykter overhodet ikke shamans i WotLK.

Lenke til kommentar
Jeg gjentar: Å kite en shaman vil bli umulig med den nye ghost wolfen, ingen melee klasse vil være i nærheten så bra som enhancment nå ligger an til å bli når det kommer til å legge press på kitere.

 

Da gjentar jeg: Du tar feil.

 

Judgement of Justice (Paladin) - Hibernate (Druid) - Purge (Shaman) - Dispel Magic (Priest) - Devour Magic (Warlock) - Hamstring (Warrior) - Arcane Shot (Hunter) - Crippling Poison (Rogue) - Polymorph (Mage) - Alle classes har noe som kontrer Ghost Wolf, setter Druid og Mage i 'italic' siden de to krever at shamanen enten er i Ghost eller i Human form.

 

Alle de nevnte legger enormt press på shaman istedenfor som enten må sitte i snare eller kaste bort tonnevis med mana.

 

Det er noen få ting som er verdt å merke seg med Ghost Wolf:

 

- Å skifte UT av Ghost Wolf bryter ingen snares, slik Travel Form gjør for druids.

- 13% av base mana gjør at Ghost Wolf må brukes med omhu hver eneste gang.

 

Så nei, frykter overhodet ikke shamans i WotLK.

 

Det du skriver her er jo bare tull, og det vet du.

Her er hvorfor du kverulerer uten særlig dekning:

 

1. "Hibernate". Hibernate er ikke en movement impairing effect, og derfor har det ingenting med saken å gjøre. Det blir som å klage over at du kan bli polymorpha når du prøver å heale deg, ergo helt irrelevant.

2. Det diskuteres om hvorvidt ghost wolf skal bli immune mot dispels nå.

3. Hamstring kan du fortsatt shapeshifte deg ut av. Ja, han kan spamme, og det kan du også. Crippling can dispelles også.

4. Paladiner kiter ikke enhancment shamaner, derfor gir ikke judgment of justice noen mening.

 

 

Klaginga di er tafatt, rett og slett. Det er som å høre warlocks for et år siden som lata som om de ikke var vanvittig sterke og at fear måtte buffes enda mer. Herregud.

 

En ting til: Alle tingene du påpeker her kan også utføres mot andre melee klasser, dermed så har shamaner FORTSATT trukket det lengste strået. Synes du crippling poison er kjipe greier? Det skal jeg vedde på at warrioren synes også, han derimot har ingen ghost wolf han kan shape seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...