Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..


Anbefalte innlegg

En mage kan motstå initial stunlock med å poppe mana/ice shield saken, en priest/pally kan bubble, en druid kan gå bear og mitigate pissmye dmg av stunlocken og shapeshifte ut av det. En hunter er nok kjørt, men rekkern å legge ut trap, ern fri.

 

En shaman? "brb, getting lube."

 

Quicko, du må innrømme at blir shaman CCa, ern kjørt som enhancement/elemental.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, og du tar feil på alle punktene dine, med unntak av mage, som kan blinke ut av kidney shot.

 

En god paladin popper ALDRI Divine Shield i første stunnen, ALDRI. En druid kan ikke skifte til bearform midt i en stun, men må sitte der og ta betraktelig mye mer skade enn du tar. Priests har ingen andre utveier fra stuns enn trinket, og de kan ikke poppe shield/PS i en stun.

 

De aller fleste tar fram "lube", som du så fint sier det. Og siden du har en healer i teamet, så blir du healet opp etterpå. Lagkameratene dine kan også gjøre ting for å motvirke det verste. Warrior kan intercepte roguen på slutten av cheapshotten, mens du går instant ghostwolf og løper rundt hjørnet. Dersom du har på deg skjold tar du også ikke altfor mye skade. Druiden kan cyclone roguen, feralcharge+bash, eller lignende. Vanligvis er ikke den første stunnen nok til at folk bryr seg særlig om cooldowns.

 

Jeg nikker ikke i det hele tatt over klaginga, da alle som har grei erfaring i arena vet at enhancementshamans er vanvittig sterke i forhold til hva som kreves av spilleren. Sjekk ut armoryen til shamanene som klager på wowforaene, og se at de har s1, blues, 1200-1600 rating osv. De prøver å spille, taper, og tror det er klassen deres det er noe feil med. Sorry mac, det er det absolutt ikke.

 

Fordi arenasystemet er helt tullete, så møter dere mange teams som ikke skulle vært på begynnernivået, aka 1500 rating. I tillegg til at det er lenge siden s2/s3 ble innført, og de aller fleste spillerne allerede har rimelig godt gear. Det kreves en liten minimumsforståelse av spillet for å ikke tape på 1500 rating, som kan føles uoverkommelig for nye spillere.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg har en Shaman som nå er lvl68 og Resto spec. Har levlet den som Elemental helt opp til lvl63 da jeg byttet til resto. Som Elemental så må du drikke ofte så vil vel egentlig anbefale Enhancement til levelling, men på lvl62 så får du Water shield(får mye høyere mana regen) som er et must. Så vil du specce Elemental så vent til lvl62, men saml på Elemental gear fra du kommer til Outland(quest og drop)fram til du er lvl62 hvis du ønsker å ha den speccen.

Lenke til kommentar

Nei, men det er utenfor sakens kjerne, da jeg ville skrevet det jeg skrev uavhengig om debattantene hadde armorylinken i siggen eller ikke.

 

De er forøvrig ikke særlig å skryte av for øyeblikket uansett, i forhold til tonen jeg kjører i denne diskusjonen.

 

Skrev tidligere at jeg boostet en priest med 1268 (3/5 blue gear, 2xs1) healing, 9 k HP og 270 resilience, og 5 min pvp trinket til 2000 rating på en kveld, om det hjelper på epeenen min!

 

Ellers stakk jeg fra 3v3en med rundt 2050 rating fordi det var med venners alts som ikke var særlig interessert i å spille, eller spesielt gode.

 

Har ikkeno omgwtf i armorylinken uansett, så dere får heller lese det jeg skriver.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Er nettopp det jeg gjør. OP i enkelte setups, dersom du har gear på linje med alle andre som bryr seg litt om arena.

 

Dessverre er dette et MMORPG, så dersom du ikke vil farme honor for boots/bracers osv., så blir PvPen deretter.

 

blir sår i ræva, til og med all lube, å farme så mye honor/points for ett bra PvP sett. Men så må jeg innrømme at PvP er ikke det jeg skriker mest etter heller.

Lenke til kommentar

Likevel klager dere på speccet/klassen, akkurat som alle andre på WoW-europe.com/forums. Da håper jeg klaginga er over for denne gang, fram til WotLK, hvor det mest sannsynlig blir mange rare justeringer.

 

Og nei, for å nå en helt grei rating så trenger du 1 focus frame, 1 earth shock macro, 2 lagkamerater, og purge/stormstrike spam.

 

Legg til Bloodlust når du har litt press, eller Shamanistic Rage når du er oom/blir presset. Bytt mellom grounding totem og wf totem, og sleng ut tremor totem når motstanderen blir feara. Man trenger ikke bytte targets engang, utenom for purge i begynnelsen/dersom de rebuffer.

 

Uff, forumskriving frister ufattelig mye når man har en prøve ventende.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...