Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor Kveles Ved for høyt turtall!

Wrathie

Anbefalte innlegg

Har en opel manta 1986 2.2 Injection

Bilen min går helt fint under normal kjøring, men når jeg tråkker klampen i bånn, noe jeg ofte gjør :roll:

Så dør den ved 4-4,500 rpm,den kveler seg momentant og vil ikke starte igjen før etter 4-5 min venting...har prøvd å skifte coil,luftmengdemåler fordelerLOKK, ikke selve fordeleren, kan hende jeg skifter den igjen men tviler...hjelp noen? :)

På forhånd takk.

Endret av Wrathie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som om den får for mye bensin. Skjer dette bare når du trør gassen brått i bunn, eller og når du trør den sakte i bunn?

Det kan og være at tenninga er feil innstilt og ikkje klarer den ekstra bensinmengden.

det kan og skje under lang aks oppover altså ikke akutt men skjer som regel under akutt gassing.

har ikke kjørt noe utenfor bygda i det siste da jeg ikke vil oppleve å bli "stående" i tilfelle den bestemmer seg for å ta kvelden.

for mye bensin har den kanskje den bruker vel 1,3-1,5 på småkjøring,skiftet hjerne i går den gikk mye finere da men fortsatt samme problem, hadde i en chippet hjerne.

har tenkt på å bytte noen tenningsmoduler men har ikke fått tak i pga att på min gamle manta "delebil" er det et annet tenningssystem enn på min nye...

for å vere ærlig så har jeg IKKE peiling inni granskauen på hva som er galt... :thumbdown:

den har da gått helt fint før da den brukte akuratt like mye bensin vet ikke om det har noe å si men..

Endret av Wrathie
Lenke til kommentar
on topic:

Hadde samme probmemet med min moped, eg renset forgasseren og dysen, då gikk den helt fint. tror den fikk for lite Bensin på maksimalt turtall.

kan da ikke rense forgasseren noe jeg altså ikke har men kan jo alltids prøve med dyserens...,hva mener du jeg burde hatt som "topic"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...