Gå til innhold

ER_KRNLCRASH_LOG - Harddisk krasj!

The Stig

Anbefalte innlegg

Detaljer

Produkt: Windows Operating System

ID: 1003

Kilde: System Error

Versjon: 5.2

Symbolsk navn: ER_KRNLCRASH_LOG

Melding: Error code %1, parameter1 %2, parameter2 %3, parameter3 %4, parameter4 %5.

Forklaring

A blue screen (Stop error) was reported. The message contains details about the error. A matching event with Event ID 1001 might also appear in the event log. This matching event displays information about the specific error that occurred.

Brukerhandling

No user action is required.

Denne har altså jeg begynt å få nydelig, har ingen anelse hvorfor eller hva som kan være galt? Første gang jeg fikk blue screen var når jeg pakket ut CallOfDuty 2 demoen fra (E:/) disken min og deretter innstallerte det (bsod kom under innstlallasjonen). Jeg har totallt 4 Disker i maskinen, 3 S-ATA og en IDE. Nevnte disk er faktisk den nyeste i maskinen min (200G S-ATA 7200rpm).

Virker som problemet skjer når jeg jobber med disken, for eks virusskanning og defragmentering (<tenkte kansje det hjalp, men førte bare til krasj).

Mistenkte deretter virusprogrammet jeg nettopp hadde innstallert, Norton Symantec AntiVirus 2005. Men da jeg fjernet dette til fordel for Avast! Proffesional Edition skjede ingen forandringer i problemet.

Skikkelig kjipt dette, virker som det skjer vær gang jeg er borte fra maskinen, som igjen vil si at alle oppgavene maskinen skulle gjøre over natten er borte.

Håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg, da jeg syns det er jævla rart at maskinen har fungert stabilt som ei klokke i snart ett år, uten en eneste blåskjerm.

Mvh Stikk-kont@kten

EDIT: Har nettopp kjørt gjennom "CHKDSK", Windows funksjon som skal leite etter feil på harddisker. Vet ikke helt hva den kom fram til, men den kjørte gjennom hele programmet uten restart, mulig at den har fikset det?

Det finner jeg jo fort ut.. :(

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...