Gå til innhold

Trenger nytt MMORPG spill


Anbefalte innlegg

Har spilt mange mmorpg spill og finner aldri et jeg blir sittende med og syns er noe særlig gøy. Har spilt; World of warcraft, Anarchy Online, Ultima Online og har teste litt Eve online og Guild wars...

 

noen andre en meg som ikke finner seg noen mmorpg spill og spille? er det bedre og nerde FPS spill til man blir grønn kanskje? BF2 f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også prøvd mye forskjellige MMORPGspill. Og de fleste av dem passer ikke for meg heller. Sånn sett er det morsommere å spille D&D me venner.

 

Det med hva spill man liker er jo og veldig inviduelt. Det er mange som liker å spille FPS spill dag ut og dag inn. Selv har jeg spilt CS i mange år, har gått litt lei av det i siste. Derfor har jeg prøvd bf2. Synest dette blir gøy fordi at det byr på bedre sammarbeidsmuligheter en de fleste fps spill jeg har spilt. Eller kansje det er en illusjon skapt av hvor fint teamwork er håntert i bf2.

 

Selvfølgelig er det ikke bra å spille spill 24/7. Hverken MMORPG spill eller FPS spill. Dette hovedsaklig fordi at uansett hvor sosial man tror man er, så er det passe usosialt å sitte for mye bak PCen å game.

 

Selv liker jeg variasjon. Det kommer for det meste ann på humøret. Det er lettere å slå ut sinne i et FPS spill, mens å trimme hjernen gjerne er bedre med et strategispill. MMORPG spill er liksom for min del til sosiale delen av spillingen. Der man kan snakke mye med andre med noelunde felles intresser.

 

Det blir liksom dermed litt vanskelig å si at noe er bedre enn noe annet.

 

[sHAMELESS ADVERTISING]

Du kan jo prøve Second Life. Dette kommer vel litt i nærhet av et MMORPG spill, men noe for for level system. Det ligner ikke noe særlig på et spill. Det er mer et 3D Miljø man kan springe rundt å utforske.

Du har her ikke noe objektiv du skal utføre, noe som gir en vis følelse av frihet. Du kan kjøpe å selge ting, eller hvis du er i det kreative hjørnet kan du lage dine egne ting. Jeg synest iallefall det er litt morsomt til tider.

Hvis du velger å prøve SL hadde det vært greit hvis du skrev meg som referanse (Mitt SLNick: Rasputin Polonsky) da dette vil gi med 1000L$. L$ er det økonomien i SL bruker.

[/sHAMELESS ADVERTISING]

 

-Andreas

 

Edit: Leif forfølger meg.

Endret av AssKicR
Lenke til kommentar

Second life har jeg sett på litt, men syns det virker som sims i førsteperson.

Da tror jeg heller BF2 er noe for meg :yes:

har vurdert CS S men er altfor mange geeker der, men det gjelder vell det fleste store FPS spill da men...

 

men før den tid bør jeg skaffe meg en noe bedre pc :mad:

Lenke til kommentar

Det er jo normalt at en går lei etter en stund, uansett hvilket spill en spiller.

Selv har jeg spilt mange mmogs opp gjennom årene, men de siste 2 1/2 årene, har jeg vært rimlig trofast mot EvE. Dette fordi spillet er så åpent, og skilltreninga funker selv om du ikke spiller, så da kan jeg alltids ta en pause med noen single-player spill, og når jeg kommer tilbake til eve har figuren min trent skills opp :)

 

En annen ting er jo at dersom en spiller ett mmog spill, er jo muligheten for å bli kjent med andre gamere, som kanskje er en del av en større klan/org/guild. Den org jeg er med i eve, har f.eks egen bf2, cs:s og andre fps servere, samt de fleste henger på irc. Så, om jeg er lei av eve, kan jeg spille ett fps med de samme folka, som er mye mer morsomt enn å spille mot et lass folk du ikke kjenner på en pub server.

Lenke til kommentar
Spiller Runescape jeg, og har gjort det i 4 år.

 

Er ikke noe grafisk perle, men er mye morro i det, og det koster bare 32 kr i månden for et membership. Billig.

 

Oppdateres ofte, 1 gang i uka. Er masse ting å gjøre og en helt ok underholdning, og til dels vanedannende :p

Second.... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...