voluz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei! Dette er sikkert et idiotisk spørsmål, og om noen mener jeg ikke har peiling på bil så har de helt rett i det. Men har en Mitsubishi Sigma 92-modell med en DOCH V6 24v-motor. Noen som har peiling på om det er mulig å montere turbo på en slik motor? Hvor mye effektøkning kan man forvente? Hva koster det i tilfelle, og hvem monterer? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Sigmaen har en ganske spesiell motor, den har bla dobbelt sett innsug som den bytter imellom noe som kan gjøre turbokonvertering vanskelig, det er langt fra sikkert at denne motoren takler turbokonvertering Endret 29. september 2005 av zandro Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis du går med tanker om å gjøre dette anbefaler jeg deg å melde deg inn på forumet til Mitsubishi klubben. Lite forum foreløpig, men kompetansen blant medlemmene er veldig god. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Alle motorer kan turbokonverteres. Noken er det meir arbeid å konvertere enn andre, og dermed ofte dyrere. Kor mye effekt du kan få er heilt avhengig av kor mye du ønsker å legge i motoren av tid og penger. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Alle motorer kan turbokonverteres. Noken er det meir arbeid å konvertere enn andre, og dermed ofte dyrere. Kor mye effekt du kan få er heilt avhengig av kor mye du ønsker å legge i motoren av tid og penger. Det blir ikke min tid, men derav destod mer penger. Må gjøre alt på verksted så... Peil på hva en evt. turbo (i seg selv) + verkstedkostander kan komme på da? Hvor lang tid tar det gjennomsnittlig å montere liksom? Tror du trygt kan gå utifra at min bil er et verstingtilfelle... motorrommet er ekstremt trangt og ingen deler er standard. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Eg kjenner en som sikkert kunne tatt på seg jobben, og med god kvalitet på arbeidet. Han er ikkje dyr, men viss du leverer bilen til han og henter den der kan du nok rekne med mellom 30 og 100 000. Det spørs om du vil ha en brukt turbo og lite moderfisering, og dermed mindre effektøkning og eller eventuell kortere levetid, eller du ønsker det skikkelig. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tror det fort kan bli et dyrt prosjekt det der. En jeg kjenner driver å skal turbokonvertere sin 98-modell Galant på det han regner som et lavt budsjett, og det var foreløpig på mellom 20- og 30 000. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Han er ikkje dyr, men viss du leverer bilen til han og henter den der kan du nok rekne med mellom 30 og 100 000. Hm... koster kanskje mer enn det smaker da ja. Spørs om jeg får klare meg med de 205 hk som bilen yter originalt. Men, men... får tenke på det. Noen som kan anslå hvilken effekt man kan ende på med turbo og evt. opprustet eksosanlegg osv. da? På en 3-liters DOCH V6 24v... Har sendt et par henvendelser til firmaer som driver med turboombygging etc., men har aldri fått noe svar. Så spørs om ikke de tar prosjektet seriøst isåfall... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 det regnes ca 1000,- pr HK ekstra som tas ut dyrt med andre ord Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Den tusenlappen bør du ta med ei klype salt. Uten å bytte masse deler bør du klare en 100-150 hk ekstra, og eg tviler sterkt på at det koster deg 100 000. Da tar eg forbehold i at eg ikkje kjenner til den motoren du har. Han eg tenkte på trimma en boblemotor fra 70hk til 130 for ca 6000 kr, og brukte vel totalt under 20 000 opp til 210 hk. Men det var innkjøp av deler bare, alt arbeidet blei gjordt selv. Da er det ikkje snakk om turbo. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hvor mye motoreffekt har du nå? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Hvor mye motoreffekt har du nå? Pr. idag er det 205 hestekrefter og 270 Nm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå