Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere turbo på vanlig V6'er

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er sikkert et idiotisk spørsmål, og om noen mener jeg ikke har peiling på bil så har de helt rett i det. ;)

Men har en Mitsubishi Sigma 92-modell med en DOCH V6 24v-motor. Noen som har peiling på om det er mulig å montere turbo på en slik motor? Hvor mye effektøkning kan man forvente?

Hva koster det i tilfelle, og hvem monterer? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle motorer kan turbokonverteres. Noken er det meir arbeid å konvertere enn andre, og dermed ofte dyrere.

Kor mye effekt du kan få er heilt avhengig av kor mye du ønsker å legge i motoren av tid og penger.

Det blir ikke min tid, men derav destod mer penger. ;)

Må gjøre alt på verksted så... Peil på hva en evt. turbo (i seg selv) + verkstedkostander kan komme på da? Hvor lang tid tar det gjennomsnittlig å montere liksom? Tror du trygt kan gå utifra at min bil er et verstingtilfelle... motorrommet er ekstremt trangt og ingen deler er standard. :p

Lenke til kommentar

Eg kjenner en som sikkert kunne tatt på seg jobben, og med god kvalitet på arbeidet. Han er ikkje dyr, men viss du leverer bilen til han og henter den der kan du nok rekne med mellom 30 og 100 000.

Det spørs om du vil ha en brukt turbo og lite moderfisering, og dermed mindre effektøkning og eller eventuell kortere levetid, eller du ønsker det skikkelig.

Lenke til kommentar
Han er ikkje dyr, men viss du leverer bilen til han og henter den der kan du nok rekne med mellom 30 og 100 000.

Hm... koster kanskje mer enn det smaker da ja. ;)

Spørs om jeg får klare meg med de 205 hk som bilen yter originalt. :p Men, men... får tenke på det.

Noen som kan anslå hvilken effekt man kan ende på med turbo og evt. opprustet eksosanlegg osv. da? På en 3-liters DOCH V6 24v...

Har sendt et par henvendelser til firmaer som driver med turboombygging etc., men har aldri fått noe svar. Så spørs om ikke de tar prosjektet seriøst isåfall... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Den tusenlappen bør du ta med ei klype salt.

Uten å bytte masse deler bør du klare en 100-150 hk ekstra, og eg tviler sterkt på at det koster deg 100 000.

Da tar eg forbehold i at eg ikkje kjenner til den motoren du har.

Han eg tenkte på trimma en boblemotor fra 70hk til 130 for ca 6000 kr, og brukte vel totalt under 20 000 opp til 210 hk. Men det var innkjøp av deler bare, alt arbeidet blei gjordt selv. Da er det ikkje snakk om turbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...