pIx3l Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Er mac bruker og har lite peiling på PC (windows). Har hatt mac i mange år og blitt lei av at jeg ikke kan spille de nye fete spillene. På tide med en PC! Mulig situasjonen blir bedre med intel-mac'ene som kommer neste år, men det er jo lenge til :/ Viktig: maskinen må være stille men likevel kunne kjøre de "beste" spillene. Altså en ren spill-maskin. Tanken er at jeg skal bruke Gefen DL Switcher sånn at jeg kan bruke samme tatsatur/skjerm/mus. Her er lista jeg opererer med så langt: skjerm: 30-inch Cinema HD Display kabinett: Zalman TNN 500AF CPU: AMD Athlon 64 3500+ Venice HK: Asus A8N-SLI Premium RAM: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum GFX: XFX GeForce 7800GTX HD: Seagate S-ATA 300GB DVD: NEC DVD recorder ND-3540A Vil alt dette fungere sammen, er noe unødvendig dyrt eller kan noe byttes til bedre utstyr? Tar imot alle innspill med takk Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg var sikker på at MAC brukere ikke ville ha PC. Ser at du har plukket deler fra øverste hylle her. Blir dyrt og bra dette. Det kabinettet du har valgt er litt kresent ved valg av HK. De har laget en liste over hvile kort som passer og ikke passer. Ta en liten studie av den. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ser at skjermen har en "optimum resolution" på 2560 x 1600 pixels, og skjermkortet støtter oppløsning opp til 2048x 1536. Spørsmålet er om bildet er like bra i 2048 x 1280 eller 1920 x 1200 oppløsning? Tror kanskje 23" skjermen (1920 x 1200) til Apple er et bedre valg. Ingen spill som støtter så høye oppløsninger (enda). Koster også halvparten. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du trenger et 7800 kort med "TWIN VIEW" for å klare oppløsningen som 30' skjermen til Apple skal ha. Da får du også med en kabel som nyttigjør seg begge DVI utgangene på kortet. 30 tommeren har nok sitt beste bruksområde ift videoredigering, lydredigering og avansert programmering hvor det er behov for mange åpne vinduer. Finnes ingen skjermkort på markedet i dag som kjører spill i den oppløsningen. 23 eller 24 tommers skjerm er som en annen har foreslått mer reelt hvis du vil ha utbytte av skjermen i native oppløning også i spill. Lenke til kommentar
pIx3l Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Takker for svar Targa_PCJeg var sikker på at MAC brukere ikke ville ha PC. Vi mac folk vil jo spille vi også. Skal ikke bruke den til noe annet da. Vi får se siden, blir jo første PC for meg. meegSer at skjermen har en "optimum resolution" på 2560 x 1600 pixels, og skjermkortet støtter oppløsning opp til 2048x 1536. Hmm det var jeg ikke klar over. Hva med 2 kort? FillaDu trenger et 7800 kort med "TWIN VIEW" for å klare oppløsningen som 30' skjermen til Apple skal ha. Da får du også med en kabel som nyttigjør seg begge DVI utgangene på kortet. Hvilke(t) skjermkort anbefaler du? Skal søke selv også. Er grafisk designer og skal bruke skjermen til jobb og spill. Trenger ikke spille i fullscreen, men det hadde vært digg. Lenke til kommentar
pIx3l Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 xfxforce.comDual 400MHz RAMDACs Blazing-fast RAMDACs support dual QXGA displays with ultra-high, ergonomic refresh rates--up to 2048x1536@85Hz. Dual DVI Support Able to drive the industry's largest and highest resolution flat-panel displays. Er vel ikke max oppløsning, men max oppløsning @85Hz. LCD er 60Hz. NvidiaQuestion Is the Apple 30" Cinema HD LCD monitor compatible with any of the NVIDA based graphic cards for the PC? Answer The Apple 30-inch Cinema HD Display runs at a native resolution of 2560x1600. This resolution is higher than most graphic cards are able to support. In order to drive the ultra high resolution of the Apple 30-inch Cinema Display HD, a graphics card needs to be dual-link DVI... ...For the PC Windows platform, only the newly released Geforce 7800GTX and select NVIDIA QuadroFX® workstation graphic cards provide dual link DVI support... Da burde jeg vel kunne bruke XFX GeForce 7800GTX? Lenke til kommentar
pIx3l Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 klippet fra elkjøp-svindel-tråden zeph Dette forumet er sikkert ein av dei beste plassane å konsultere ved kjøp av PC her i landet. lovehater Det er nok det beste. Desverre vet ingen av dem med 0 peiling på data om hw, og derfor rådfører de seg med butikkene som selvsagt er partiske. Da er det vel noen her som hjelper meg også da? Er ikke 100% sikker på at det skjermkortet vil drive den skjermen.. Men jeg kan jo alltids dra på Ellkjøp og høre Lenke til kommentar
pIx3l Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 (endret) edit: teit kommentar. Endret 30. september 2005 av pIx3l Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Bah..tror jeg forblir mac'er jeg. Der er det ihvertfall hjelp å få. :/ God idé Neida, Det du har satt opp vil fungere utmerket. Apple selger GeForce 6800 sammen med 30" cinema display, så ditt oppsett vil bli bedre enn dette. Som du sier kjører LCD på 60 Hz så 2560 x 1600 skal gå fint det. Men som sagt, dagens spill støtter ikke denne oppløsningen i fullskjerm Men, det er mye penger å spare: 23" istendenfor 30" skjerm. Kabinettet du har valgt koster over 8000,- og er vel litt overkill. Antec P180 er et bra alternativ til en langt rimligere penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå