Gå til innhold

hjelp til å kjøpe en 24/7 nedlastings pc!

Anbefalte innlegg

Bruker selv en maskin jeg har satt sammen av deler jeg selv hadde liggende, og noe kjøpt/fått av venner. (mange som har SD ram slengende i skuffene nå )

Istedet for å stresse med å gjøre den stillegående, satte jeg den istedet opp på krypeloftet. Står der uten skjerm eller tastatur, og ingen kan høre den.

Synes windows Remote Desktop er helt greit å bruke til å styre den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for mange veldig bra svar mot min ende!! :thumbup:

Alt(/det meste) det dere har sagt blir oppfylt!

Skal ut en tur nå så jeg lurte på om noen kunne være så snille å titte innom bruktmarkedet/finn/qxl osv for å se om det er noen billige "filserver" pcer som dere kunne anbefale

:)

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Om denne maskinen skal laste 24/7 bør du nok velge hardisker så er ment til å kjøre døgnet rundt. Maxtor MaxLine III skal tåle langvarig belastning.

Min pc står på 24/7 untatt når jeg reiser på ferie eller no (noe jeg mer eller mindre aldri gjør) å jeg har nå noen vanlige seagate barracuda SATA disker å har aldri hatt noe feil med de!

Det med at du må ha en spess type HD tror jeg er bare BS!

Lenke til kommentar

Har faktisk vanlige Seagate disker i min fil server jeg og, men det er på grunn av at jeg ikke kjente til disse MaxLine diskene da jeg kjøpte disker. Men i følge PCWorld.no så skal visst disse diskene være testa ekstra av produsenten fremfor andre Maxtor disker.

Kjenner ikke så godt til WD Caviar RE diskene, men de er sikkert like aktuelle.

Edit:

Fant denne linken hos PCWorld.no: Fildelingsnett kan ta knekken på harddisken

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Blar igjennom innlegg her nå og blir litt forvirret, hvem harddisk er det som er best til 24/7 bruk?

evt linke til i prisguide?

Angående remote desktop...kan jeg bruke det på den andre datamaskinen med engang...så jeg slipper å kjøpe skjerm til den? eller burde jeg kjøpe en switch til skjermen?

:thumbup:

Lenke til kommentar
Blar igjennom innlegg her nå og blir litt forvirret, hvem harddisk er det som er best til 24/7 bruk?

Angående remote desktop...kan jeg bruke det på den andre datamaskinen med engang...så jeg slipper å kjøpe skjerm til den? eller burde jeg kjøpe en switch til skjermen?

For å klarifisere litt. Remote Desktop fungerer bare inne i Windows, men ikke ved POST-skjerm/inne i BIOS eller under bootsekvensen. Du må nok en eller annen gang til med skjerm på maskinen hvis du skal omkonfigurere og slikt.

Lenke til kommentar

For å klarifisere litt. Remote Desktop fungerer bare inne i Windows, men ikke ved POST-skjerm/inne i BIOS eller under bootsekvensen. Du må nok en eller annen gang til med skjerm på maskinen hvis du skal omkonfigurere og slikt.

Så det letteste/billigste for meg er vel å kjøpe en *switch* til skjermen og gjøre alle innstillingene på skjermen min, så flytte den et annet sted og fjernstyre den når jeg har gjort alt som trengs å blir gjort...?

Lenke til kommentar

nei, det letteste er å låne skjerm/tast/mus ett eller annet sted i de få timene det tar å fixe serveren til RD :) billigst er det også :p

men hvis du ikke kan låne noen sted, så er KVM switch det letteste ja, selv om du fint skal klare å sette opp serveren til RD administrering med ett sett tastatur/mus og skjerm...det gjorde jeg iallefall...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

"Min racersykkel fungerer godt til terrengsykkling. Anbefaler deg derfor å kjøpe en racersykkel til terrengsykkling. At en terrengsykkel fungerer bedre til terrengsykkling tror jeg bare er BS. Uten at jeg har prøvd, selvfølgelig. "

Tror dere det er uten grunn at enkelte HDD'er er beregnet til 24/7 bruk?

Disse koster ikke mer, så det er INGEN argumenter mot å kjøpe enten Maxtor'en eller WD'en som er nevnt.

Leste er reivew av den WD'en som nevnes (fant ikke link) og den ble såpass anbefalt at man også anbefalte den til desktop bruk.

EDIT: Fant pinade linken

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Som sagt.. les i gjennom denne artikkelen hos PCWorld.no så kanskje du blir litt klokere.

Det eneste jeg lurer litt på er støy nivået til disse diskene. Ingen av disse merkene er kjent for å være de mest lydløse.

Lenke til kommentar

Som sagt.. les i gjennom denne artikkelen hos PCWorld.no så kanskje du blir litt klokere.

Det eneste jeg lurer litt på er støy nivået til disse diskene. Ingen av disse merkene er kjent for å være de mest lydløse.

Ble litt klokere på fildeling ja, men det stod ikke noen navn på hardisker som egnet seg.

Det som jeg erger meg over er at jeg har s754, og agp skjermkort.(9600pro)

Det jeg egentlig hadde tenkt meg er å gjøre hele pcen om til s939 med nytt skjermkort og CPU.

Så det jeg har tenkt litt på er om hvis jeg kjøper et bra hovedkort og en bra CPU og et bra skjermkort og satte det inn i min pc(selv om jeg må reinstalere windows), så sette de delene jeg har i pcen min nå inn i filserveren

Da ville serveren fått disse spec:

HOVEDKORT - DFI LanParty UT nF3 250Gb(s754)

CPU - AMD Athlon 64 3200+(s754)

SKJERMKORT - ATI Radeon 9600pro advantage 256mb

(Veit at det trengs ram hdd osv)

Og da konfigurerte jeg delene som min pc trenger da:

Handlevogn.

Synes dere dette er greit?

Takker for alle svar/tilbakemeldinger :thumbup:

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...