Gå til innhold

hjelp til å kjøpe en 24/7 nedlastings pc!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en pc som skal stå på (nesten) 24/7.

Driver å laster ned ganske mye, på pcen min..men det er slett ikke en 24/7 pc...har pcen på rommet så det blir litt/ganske bråkete samt at pcen lyser opp hele rommet.

Hørt at servere er det beste som er for 24/7 bruk.

Tips til hvordan pc/oppsett jeg burde ha? lite lyst til å betale for mye!

takker for alle svar/forslag! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigst CPU

Billigst Hovedkort

Billigst Minne (512 MB burde holde)

God PSU

Resterende penger går i hardisker

Anbefaler deg at du tar deg en tur innom bruktmarkedet og ser etter de tre førstnevnte. Trenger ikke all verden av hardware til en ren filserver. Tenk hovedsaklig hardisker og en god psu..

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takker for mange goder svar! :)

Det som er tingen er at jeg byttet hovedkort for ikke så lenge siden, og jeg har det hovedkortet fortsatt.. det er et m-atx kv-80(s754).

Så da slipper jeg å kjøpe hovedkort..

edit: glemte at jeg også har en dvd-rom liggende så jeg trenger ikke noen flere 5.25 *greier*

..Lagde også denne listen. kommentar?

:thumbup:

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

får ikke opp noe...kan iallefall kommentere elronxs liste og si at det var en SVÆRT overdimensjonert CPU til en download PC... selv bruker jeg en duron 900 til jobben...sitter på en XP2500 til daglig, den CPU'en han foreslo er jo bedre enn min vanlige jo! :p

kjøp billigste semperon du finner til den socketen!

edit: ved nermere ettertanke så kan det være en fordel å ha A64 istedet for semperon. Du får vel nemlig ikke Cool'n Quiet på semperon?. Det kan være en fordel for en så stillegående PC som mulig? Hva er den minste A64 du får tak i i disse dager? det er vel kanskje 3000+...så får du vurdere om den økte prisen er verd det... :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Trengs ikke rare PC'n til nedlasting.

Jeg bruker selv en gammel P2-400 med 192 MB RAM og et gammelt Rage Pro kort jeg skrudde sammen av gamle deler. Den fjernstyrer jeg med Remote Desktop.

Hvordan fungerer 'remote desktop'?

Har hørt mye prat om det...skjønt såpass at det er et program som gjør at du kan styre en pc via en annen, riktig?

evt link til 'remote desktop-tråd'?

En P3 fra bruktmarkedet/QXL/Finn.no funker i lange baner.

Hvis du blar litt opp så ser du sikkert at jeg sier at jeg har et hovedkort liggende som er socket754.

:thumbup:

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...