Scotty Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg har tenkt å kjøpe meg en pc som skal stå på (nesten) 24/7. Driver å laster ned ganske mye, på pcen min..men det er slett ikke en 24/7 pc...har pcen på rommet så det blir litt/ganske bråkete samt at pcen lyser opp hele rommet. Hørt at servere er det beste som er for 24/7 bruk. Tips til hvordan pc/oppsett jeg burde ha? lite lyst til å betale for mye! takker for alle svar/forslag! Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 hvor mye penger vil du legge i da? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) hvor mye penger vil du legge i da? Blir nok så lite som mulig...kan legge inn ca/max 4-5000kr. Pcen vil bare bli brukt til nedlasting så det må være godekjøler-muligheter osv.. Endret 28. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Husk harddisker som er beregnet for å kjøre lenge.....finnes harddisker som er mer beregnet for å kjøre "konstant", men de er mer rettet mot servere. Er nu hvertfall det hdd produsentene sier Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 denne her er det sikkert en deler du kan gå ned på som f.eks cpu. har samme kabinett og synes det er bra bare og investere litt i cpu kjører som er stille og noen vifter. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) + hvertfall ett enkelt overspenningsvern......eller aller best en UPS med strømutjevner.....er en billig forsikring i motsetning til ødelagt dyrt utstyr. Endret 28. september 2005 av dudsi Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Billigst CPU Billigst Hovedkort Billigst Minne (512 MB burde holde) God PSU Resterende penger går i hardisker Anbefaler deg at du tar deg en tur innom bruktmarkedet og ser etter de tre førstnevnte. Trenger ikke all verden av hardware til en ren filserver. Tenk hovedsaklig hardisker og en god psu.. Lykke til! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Som Xander^ sier ville jeg brukt en stor del av pengene på harddisker. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Takker for mange goder svar! Det som er tingen er at jeg byttet hovedkort for ikke så lenge siden, og jeg har det hovedkortet fortsatt.. det er et m-atx kv-80(s754). Så da slipper jeg å kjøpe hovedkort.. edit: glemte at jeg også har en dvd-rom liggende så jeg trenger ikke noen flere 5.25 *greier* ..Lagde også denne listen. kommentar? Endret 29. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) får ikke opp noe...kan iallefall kommentere elronxs liste og si at det var en SVÆRT overdimensjonert CPU til en download PC... selv bruker jeg en duron 900 til jobben...sitter på en XP2500 til daglig, den CPU'en han foreslo er jo bedre enn min vanlige jo! kjøp billigste semperon du finner til den socketen! edit: ved nermere ettertanke så kan det være en fordel å ha A64 istedet for semperon. Du får vel nemlig ikke Cool'n Quiet på semperon?. Det kan være en fordel for en så stillegående PC som mulig? Hva er den minste A64 du får tak i i disse dager? det er vel kanskje 3000+...så får du vurdere om den økte prisen er verd det... Endret 29. september 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 CPUene går vel ned til 2800+(a64), men 3000+(a64) får man for ca 50kr mer.. Er den listen jeg lagde i forgie post ok? Og angående kabinett, skal være en filserver så da trengs det mange hardisker...tips til kabinett/evt lage eget? Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 har ikke tilgang til den listen din Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 har ikke tilgang til den listen din Nå skal den funke ...orker du ikke bla opp? klikk her for lista! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 En P3 fra bruktmarkedet/QXL/Finn.no funker i lange baner. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Trengs ikke rare PC'n til nedlasting. Jeg bruker selv en gammel P2-400 med 192 MB RAM og et gammelt Rage Pro kort jeg skrudde sammen av gamle deler. Den fjernstyrer jeg med Remote Desktop. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) samma her compaq p2 400 192mb ram med radmin. win2k Endret 29. september 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Trengs ikke rare PC'n til nedlasting. Jeg bruker selv en gammel P2-400 med 192 MB RAM og et gammelt Rage Pro kort jeg skrudde sammen av gamle deler. Den fjernstyrer jeg med Remote Desktop. Hvordan fungerer 'remote desktop'? Har hørt mye prat om det...skjønt såpass at det er et program som gjør at du kan styre en pc via en annen, riktig? evt link til 'remote desktop-tråd'? En P3 fra bruktmarkedet/QXL/Finn.no funker i lange baner. Hvis du blar litt opp så ser du sikkert at jeg sier at jeg har et hovedkort liggende som er socket754. Endret 29. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 på google kan du bare søke etter radmin. Dette er det trial på så om du ikke vil cracke kan du bruke vnc. Er mange versjoner av den tror jeg, bla real vnc. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Et annet tips. Til nedlasting så er det ikke så stor CPU-belastning, så hvis du velger å UNDERKLOKKE den så vil den levere mindre varme og vifter kan senke farten tilsvarende. Resultat= mindre støy Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 En P3 fra bruktmarkedet/QXL/Finn.no funker i lange baner. Hvis du blar litt opp så ser du sikkert at jeg sier at jeg har et hovedkort liggende som er socket754. Velvel, ditt valg. Betale 5-600kr for en komplett maskin, eller bygge en vesentlig dyrere maskin som er unødvendig kraftig for sitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå