Øyvindsen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Heisann! Har nettopp lagt inn Day of Defeat: Source. Etter å ha spelt det eit par timar blir programmet avslutta av windows;"har utført en ulovlig operasjon". Når eg deretter prøva å kjøyre det igjen låse PCen seg og eg får en"klikke lyd" som når hardiskane skrur seg av. Viftene går fortsatt. Når eg då starta PCen på nytt, starta hardisken opp igjen og denne beskjeden kjem opp: "IDE channel 1 no 80 conductor cable installed" Har skjekka at alle kablane sitt skikkelig på plass men får likevell samme melding. I windows er det ingen harddiskar som manglar. Det berre skrur seg av når eg kjøre Day of Defeat: Source. Det samme skjedde når eg prøvde half-life 2. Men i Doom 3 gikk det uten problem. Har hatt samme problemet før i Far Cry når eg hadde på høgaste innstillingar på grafikken men så pluttselig fungerte det igjen. Det samme skjedde når eg skulle kjøre Half-Life 2 med antialieasing. Dette kan jo også bety at det er skjermkortet som er problemet, men då forstår eg ikkje kva meldinga "IDE channel 1 no 80 conductor cable installed" betyr. Dessutan er skjermkortet heilt nytt. Måtte kjøpe nytt fordi Radeon 9800 pro fikk PCen til å kræskje heilt vilkårlig etter eg oppgraderte til nytt hovedkort. Ka ska eg gjere!? Her er PCen min: Hovedkort: VIA abit VT7 (nytt, demobrukt fra komplett) Prosessor: 3GHz Intel pentium 4 (nytt) Minne: 1GB DDR (nytt) Hardisker: Westeren Digital 80GB (litt over 2 år) og Hitachi Deskstar 160GB (litt mindre en 1 1/2 år) Skjermkort: Gforce 6200 A 128 (nytt) CD/DVD ROM:1 CD brenner Strømforsyning: 400 Watt (nytt) Operativsystem: Windows XP pro engelsk Endret 28. september 2005 av Øyvindsen Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du har allerede spurt i skjermkortforumet, ikke dobbelpost Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 okei. korleis fjerna en topics? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Du har spurt om dette i 3 forskjellige forum! Slikt kalles spam, det er dårlig netikette. Meld fra til moderator, så stenger han de overflødige. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Stenges grunnet lik post i skjermkortforumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg