warius Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei eg har et Hovudkort som bare støtter en av delen om gange på de få USB portene eg har. I BIOSen så kan eg velge om eg vil ha USB2 eller USB1.1 så det eg lurte på: va om det er muligt og endre dette i Windows slik at eg slepper og restarte pcen for kver gang? Mvh Warius Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) hmm...mener du at hvis du kjører med usb2.0 aktivert, så funker ikke enheter basert på v1.1 når du putter de i ? ....synes det høres merkelig ut...med tanke på at de fleste pc'er med usb2 kjører helt fint usb1.1 enheter og omvendt uten at en må endre på noe som helst....har du prøvd å sette den permanent på 2.0 og testet med enheter basert på v1.1 ?? Hvilket hovedkort har du (model og merke)? Endret 28. september 2005 av dudsi Lenke til kommentar
warius Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Litt dårligt forklart av meg, men men Eg har Asus P4P800 se og kjører med USB2 på. Eg har altså en MP3 spiller som begynner og bli litt gammel nå og som bare støtter USB1.1 og vist eg har USB2 på så kan eg ikke komme innpå min MP3-spiller, og pc-en finner heller ikke spilleren. Siden eg vil ha USB2 på fordi at eg har andre enheter som trenger USB2 så lurte eg på om det var en lettere måte å bytte mellom USB2 og USB1.1? Sorry vist eg forklare meg litt uklart eller formulerer meg dårligt.. MVH Warius Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Vises spilleren i "datamaskinbehandlingen -> diskbehandling", vises som en harddisk....grunnen til det er at har sett på noen usb minne, så måtte stasjonsbokstaven endres manuelt i diskbehandlingen pga. bokstaven som den sto angitt til var "opptatt". Når den ble endret til en ledig, så vistes usb minne. Tror den feilen kan oppstå hvis en har flere usb enheter (ikke verifisert). ...vært ett forsøk. Har ikke selv vært borti at usb1.1 enheter ikke fungerer i usb2.0 og motsatt. Endret 28. september 2005 av dudsi Lenke til kommentar
warius Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Eg finner ikke spilleren i Diskbehandling eller noen andre plasser, så eg får bare sette USBen på 1.1 og ha det slik. Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå