Gå til innhold

Styr unna SyncMaster 913N!

Spenol

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en Samsung SyncMaster 913N, og det er et av de dårligste kjøpene jeg har gjort. Teksten er så uklar og full av skygger at jeg får vondt i hodet av å bruke den. Det ser ut som den er laget for bruk med 3D-briller. Har prøvd å stille på det meste av innstillinger: Gamma, brightness, contrast, "fine", "coarse", "sharpness", refresh rate. Ingenting hjelper. Har også prøvd den på en annen PC med samme resultat.

Jeg er rimelig irritert på hardware.no som testet denne skjermen uten å nevne at den er fullstendig ubrukelig på tekst. Det eneste som kom fram om billedkvaliteten var at skjermen har blasse farger og "litt for mye gjennomskinn". Hva med å fortelle at den viser tekst dårligere enn en 15-tommers CRT-skjerm som kjøres på 50 Hz? Det er liksom ikke noen bagatell det er snakk om.

Hvordan kan folk som tester snobbeskjermer til 9000 kr unngå å oppdage noe slikt? Det følger et slags ansvar med når man skriver en produktanmeldelse og publiserer den på Internett, for det er underforstått at en som gjør slikt vet hva han driver med. Det er iallfall derfor jeg leser produkttester - jeg vil ha en ekspertuttalelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt, du har nok vært litt uheldig. Sende den inn dit du har kjøpt den og få en ny. Kjøpte min første for 7 måneder siden og den andre for en uke siden. Begge er knall bra. Null døde pixler og skarpe fine bilder/tekst.

Tror det bare er modellen som er sånn. Jeg orker ikke å stresse med Infocare, og ende opp med en skjerm som har samme problemet, men som i tillegg er brukt og mishandlet.

Leste nettopp dette, som underbygger mistanken min: http://groups.google.no/group/dk.edb.hardw...9711250390df425

Lenke til kommentar

Jeg skrev i en a linken du viste til. Jeg fikk skjermen min o g jeg fikk vondt i hodet av å lese teksten.

Jeg ringte infocare, de sendte meg en ny skjerm (jeg retunerte min når jeg fikk skjermen fra de i posten. Bra service!) Den skjermen jeg fikk var en av samme modell men hadde pivot (eller hva det heter, kan snu skjermen 180 grade begge veier).

Den nye skjermen jeg fikk er jeg kjempe førnøyd med, så jeg tror bare du har vært litt uheldig.

Lykke til

Lenke til kommentar

Bruk returretten din da vel... Hvis skjermen er såpass ille at du får vondt i hode av den så returner den.

Hadde min skjerm gitt meg vondt i hodet, så hadde det tatt meg under 5 minutter å returnere den.

Er derfor vi har angrefrist på webkjøp, fordi vi ikke kan se varen før vi får den, dette er jo en grei angresak. :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøvd å sette på cleartype?

Mange som glemmer det :!:

Hva er cleartype.

Edit: på denne linken (som er henvist til lenger oppe av Spenol) viste det seg å være Cleartype som trengtes link

Der forklarte jeg bruker (Festo) på PM hvordan han skulle sette på og dette sendte han til meg etter han hadde gjort det: " Det hjalp ganske mye new_yes.gif takker "

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp en Samsung SyncMaster 913N, og det er et av de dårligste kjøpene jeg har gjort. Teksten er så uklar og full av skygger at jeg får vondt i hodet av å bruke den. Det ser ut som den er laget for bruk med 3D-briller. Har prøvd å stille på det meste av innstillinger: Gamma, brightness, contrast, "fine", "coarse", "sharpness", refresh rate. Ingenting hjelper. Har også prøvd den på en annen PC med samme resultat.

Jeg er rimelig irritert på hardware.no som testet denne skjermen uten å nevne at den er fullstendig ubrukelig på tekst. Det eneste som kom fram om billedkvaliteten var at skjermen har blasse farger og "litt for mye gjennomskinn". Hva med å fortelle at den viser tekst dårligere enn en 15-tommers CRT-skjerm som kjøres på 50 Hz? Det er liksom ikke noen bagatell det er snakk om.

Hvordan kan folk som tester snobbeskjermer til 9000 kr unngå å oppdage noe slikt? Det følger et slags ansvar med når man skriver en produktanmeldelse og publiserer den på Internett, for det er underforstått at en som gjør slikt vet hva han driver med. Det er iallfall derfor jeg leser produkttester - jeg vil ha en ekspertuttalelse.

Det er jo en bra skjerm!

Toglederne i oslo S bruker dem! og de har jo omtent 5 stykker forann seg og det er 10 togledere. ( 10 x 5 = 50 SyncMaster 913N!)

Lenke til kommentar

Det er sparsomt med opplysninger i original posten. De linkene du har funnet underbygger ikke annet en at det er andre paa kloden som har faatt skjem med feil eller ikke bruker rett opploesning/refresh.

- Bruker du VGA eller DVI?

- Om du har brukt CRT paa maskina foer

- Hadde du justert cleartype for den? I saafall, rejuster. Cleartype har nemlig forskjellig instilling for forskjellig type skjermoppsett (RGBRGB eller GRBGRB) som kan f0kke ting til skikkelig om du gaar fra den ene til den andre.

- Har du sjekka at den nye skjermen er oppdaga og at den har skifta til native opploesninga til panelet (1280x1024) samt 60Hz refresh? Om du kjoerer 1024x768 eller andre opploesninger blir bildet skalert og tekst garantert uklar.

Om det er saa jaevlig som du fremstiller det har nok alle reviewene paapekt dette.

Og om skjermen er nyinnkjoept (under 14 dager) er det vel butikken som skal ta seg av bytte, ikke infocare?

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...