Gå til innhold

2gb minne til amd oc system

opticus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av de settene klokker spesielt bra. Har selv testa Patriotene, og høyeste stabile frekvens ble på de 225, 2,5-3-2-5 @ 2.8volt. Har nettopp solgt de og vurderer å invenstere i disse. Pris og tilgjenglighet er foreløpig ukjent, men regner med å er de i butikkene om en 2 -3 uker.

I tillegg Kan jeg nevne at jeg for tiden kjører Crucial Ballistix Tracer 2 x 1 GB sett. De er også veldig bra, men dyre. Disser brikken klarer en HTT på 280 3-3-3-8 @ 2.85. (Battlefield 2 stabilt) :yes:

Lenke til kommentar
opticus Skrevet 28/09/2005 : 20:31

Jeg lurer da selvfølgelig på om disse er gode til overklokking og hvem som egner seg best og om det er noe vits i å legge så mye penger i det

Hmm, ja uten og skulle være bombastisk på noe vis, har jeg nå i senere tid prøvd med litt forskjellige konfigurasjoner av mine Corsair brikker (PC3200 og PC4400, 2x512MB av hver type)

Jeg har da prøvd med litt forskjellige timings og hastigheter fra standard til 300Mhz, 1T/2T osv. Og selvsagt er det ganske store forskjeller, og mye og hente i diverse benchmark, Everest, Sandra ol. Men for å være helt ærlig tviler jeg på at jeg ville klart og si hva som var hva i en blindtest. Det er sikkert både avhengig av øvrig hardware, og akkurat hva man bruker maskinen til, men min konkulusjon er vel egentlig at det som med det meste annet av hardware koster litt mer enn det smaker og gå for det aller raskeste og beste...

Nå har jo ikke jeg prøvd det aller beste og raskeste, men ut fra den forskjellen jeg kan se med det utstyret jeg har tilgjenglig merker man faktisk ganske så lite i praksis. Så om man ikke er spesielt opptatt av overklokking og benchmark (som jeg selv er) tror jeg de fleste vil være fornøyd med brikker litt "midt på treet"

Det er da bare min mening, det er godt mulig andre har helt andre erfaringer ifht dette med minnebrikker, timings og hastighet :)

Lenke til kommentar
I tillegg Kan jeg nevne at jeg for tiden kjører Crucial Ballistix Tracer 2 x 1 GB sett. De er også veldig bra, men dyre. Disser brikken klarer en HTT på 280 3-3-3-8 @ 2.85. (Battlefield 2 stabilt) :yes:

:yes:

Akkurat fått disse selv. Kjører 260 3 3 3 8 nu og skal teste litt mer. Enkelte heldige folk har fått disse opp i ca 300 3 3 3 8.

Ulempen er at de kanskje er litt dyre.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Eg har OCZ-brikkene, og de imponerer ikkje på overklokking. Klarer 212mhz på 2-3-2-5 og 220mhz på 2,5-3-3-6. Har ikkje experimentert så veldig mye mere.

Dersom eg skulle kjøpt 2gb til en AMD-PC idag, så hadde eg valgt Corsair TwinX C2 eller Crucial BallistiX

Har sett tester der de fikk Corsair-brikkene opp i 275mhz, så til den lave prisen er kanskje de det beste kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...