VegardStr Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 http://www.teoriproven.no/test.php Ta denne testen, det er totalt 90 spørsmål, og skjekker om du er sikker nokk til å kjøre bil på norske / internasjonale veier. lykke til EDIT: post om du besto eller ei her, og anntall feil. Vegard Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Den greia der er barnemat i forhold til den skikkelige teoriprøven. Husker jeg tok den der lett som en lek for så å stryke første gang på den ordentlige. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 okay, hvis det er barnemat, så er det jo ingen vits i å ha den liggende her på forumet. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) 'og skjekker om du er sikker nokk til å kjøre bil på norske / internasjonale veier.' Greit å huske hva man skriver, eller hur? Så vidt jeg ser er det ikke den ikke godtkjent av vegvesenet, slutt å være så teit. Edit: Se så snill jeg er som ikke gidder påpeke skrivefeil engang. Endret 28. september 2005 av Goophy Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Joda, gjorde endel blemmer paa den... men besto likevel Resultat av prøve Klasse B Resultat Passert Antall tillatte feil 27 Antall feil på denne prøven 14 Tid brukt på prøven 20:17 Kategori Feil Bilførerens ansvar og plikter 2 Oppfattelse og kjøreforutsetninger 2 Kjøretøyteknisk og last 2 Forbud, påbud, opplysningskilt, vegmerking 4 Vikeplikt mv 2 Fareskilt 0 Trafikklys og politianvisninger 0 Plassering i ulike situasjoner 0 Signal og tegn 0 Plassering med fartsreduksjon 0 Veg med høyere hastighet 0 Framkommelighet 0 Føreforhold og kjøring i mørke 0 Stans, parkering, rygging, vending 2 Trafikkulykker, uhell, miljøhensyn 0 Greit nok at den kanskje ikke er godkjent av vegvesenet, den kan alikevel gi et pekepinn paa hvor godt du kan trafikkreglene. Synes den var fin jeg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Besto den virkelige prøven, så regner med at denne hadde gått greit også - om jeg hadde giddi. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) 90 spørsmål? Ikke aktuelt. Men jeg hadde kun 6 feil på den virkelige, og den er vanskeligere, så jeg er rimelig sikker på at jeg er skikket til å kjøre bil. EDIT: Nå skal det virkelig nevnes at ikke automatisk er skikket til å kjøre bil selv om en består teorien!! Endret 28. september 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tenkte jeg skulle prøve... Kom til spørsmål 10 og sitter her som et stort spørsmålstegn! Hvem i huleste har laget fasiten til denne testen? "Dersom det er lang kø mot meg og lang kø bak, vil jeg vurdere å fortsette videre for å finne en annen mulighet for å svinge til venstre" -meg i ræva! Her har man vikeplikt for den røde bilen (høyreregelen) og den blåe bilen har vikeplikt for deg pga. vikepliktskilt og forkjørsvei Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Erik Braseth: Husker også denne oppgava. Vikeplikt fra høyre er, som du nevner, ikke tatt med, og dette med at man bare skal kjøre litt vider om det er mye kø er jo også litt drøyt... Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) 20 feil... men så er jeg trøtt også da! edit: oppgave 10 var litt teit ja.. talentløst å kjøre videre og videre, når du har retten til å kjøre inn på din side... Endret 11. oktober 2005 av Star Lenke til kommentar
eught Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Virker som det er litt problem med å definere hva de mener med høyreregelen i den oppgave 10. De tenker sikkert på den blå bilen, og de har laget det som et lurespørsmål fordi den har vikepliktskilt. Jeg synes det er fornuftig å fortsette til neste avkjørsel dersom det er mange biler bak deg og mange biler i motsatt kjørefelt. Om man skal stoppe i krysset og vente lenge på at det skal bli klart slik at du kan svinge inn hindrer du flyt i trafikken. Dersom det er en ny avkjørsel en kilometer lenger fremme hvor det ikke lenger er så stor trafikk kan man jo bare kjøre inn der og snu, slik at man kommer på samme side av veien som avkjørselen man skal inn i. Står man og venter lenge på en luke er det stor sjanse for at man får mange irriterte folk bak seg, og irriterte bilister kan øke risikoen for ulykker. Selvfølgelig, det finnes jo ingen fullstendig konkrete svar på dette og man må ta en beslutning ut fra hvordan situasjonen er der og da, men legg merke til at de la til "vurdere" i setningen i svaret. Endret 11. oktober 2005 av eught Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Jeg "vurderer" aldri det alternativet å kjøre halve byen rundt for å komme inn i min egen innkjøring, som forøvrig er ganske lik denne problemstillingen Edit: i oppgave 10 er det i så måte mer praktisk å kjøre inn der hvor den blå bilen står, for så å snu og vente bak den blå bilen. Selv om det også blir ganske talentløst etter min mening... Jeg mener at det øverste svaralternativet er mer riktig (og viktig ovenfor den møtende trafikken) enn svaret der man skal vurdere å kjøre videre. Endret 11. oktober 2005 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Er det 90 spørsmål på den virkelige prøven også? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 45. Og da kan man ha hvor mange feil..? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Så mange feil?? Da burde det jo ikke være noe problem å bestå. På moped er det jo ikke lov med over 5 feil av totalt 30 elns. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Den greia der er barnemat i forhold til den skikkelige teoriprøven.Husker jeg tok den der lett som en lek for så å stryke første gang på den ordentlige. Enig der ja! Tok teoriprøven i går, og det var mye vanskeligere. Det som er så utrolig teit med teoripoven.no er at det ofte kommer tullespørsmpl man vet at ikke kan være rette. Dermed har man jo avklart at det spm ikke er rett og man kan klikke de andre uten engang å lese på dem. SLik er det ikke på teorieksamen. Der får man i tillegg masse andre spm. Jeg fikk 4 feil på den prøven på mandag, og på tirsdag da jeg tok teorieksamen og fikk vesentlig mer feil. Jeg stod allikevel da Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Den testen der klarte jeg lett. Var verre med den ordentlige men stod nå på den og. Selv leste jeg aldri til prøven, tok bare det teorikurset så var alt i boks. Edit: Må si at jeg forresten støtter deg Erik Braseth! Endret 12. oktober 2005 av MacManus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg