Gå til innhold

Klarer du bestå teoriprøve bil? prøv her.

VegardStr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

'og skjekker om du er sikker nokk til å kjøre bil på norske / internasjonale veier.'

Greit å huske hva man skriver, eller hur?

Så vidt jeg ser er det ikke den ikke godtkjent av vegvesenet, slutt å være så teit.

Edit: Se så snill jeg er som ikke gidder påpeke skrivefeil engang.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Joda, gjorde endel blemmer paa den... men besto likevel :)

Resultat av prøve
Klasse	B	
Resultat	Passert	
Antall tillatte feil	27	
Antall feil på denne prøven	14	
Tid brukt på prøven	20:17	

Kategori	Feil	
Bilførerens ansvar og plikter	2	
Oppfattelse og kjøreforutsetninger	2	
Kjøretøyteknisk og last	2	
Forbud, påbud, opplysningskilt, vegmerking	4	
Vikeplikt mv	2	
Fareskilt	0	
Trafikklys og politianvisninger	0	
Plassering i ulike situasjoner	0	
Signal og tegn	0	
Plassering med fartsreduksjon	0	
Veg med høyere hastighet	0	
Framkommelighet	0	
Føreforhold og kjøring i mørke	0	
Stans, parkering, rygging, vending	2	
Trafikkulykker, uhell, miljøhensyn	0

Greit nok at den kanskje ikke er godkjent av vegvesenet, den kan alikevel gi et pekepinn paa hvor godt du kan trafikkreglene. Synes den var fin jeg :)

Lenke til kommentar

90 spørsmål? Ikke aktuelt. Men jeg hadde kun 6 feil på den virkelige, og den er vanskeligere, så jeg er rimelig sikker på at jeg er skikket til å kjøre bil. ;)

EDIT: Nå skal det virkelig nevnes at ikke automatisk er skikket til å kjøre bil selv om en består teorien!!

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve...

Kom til spørsmål 10 og sitter her som et stort spørsmålstegn! Hvem i huleste har laget fasiten til denne testen?

"Dersom det er lang kø mot meg og lang kø bak, vil jeg vurdere å fortsette videre for å finne en annen mulighet for å svinge til venstre"
-meg i ræva!

Her har man vikeplikt for den røde bilen (høyreregelen) og den blåe bilen har vikeplikt for deg pga. vikepliktskilt og forkjørsvei

post-161-1127955703_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virker som det er litt problem med å definere hva de mener med høyreregelen i den oppgave 10. De tenker sikkert på den blå bilen, og de har laget det som et lurespørsmål fordi den har vikepliktskilt. Jeg synes det er fornuftig å fortsette til neste avkjørsel dersom det er mange biler bak deg og mange biler i motsatt kjørefelt. Om man skal stoppe i krysset og vente lenge på at det skal bli klart slik at du kan svinge inn hindrer du flyt i trafikken. Dersom det er en ny avkjørsel en kilometer lenger fremme hvor det ikke lenger er så stor trafikk kan man jo bare kjøre inn der og snu, slik at man kommer på samme side av veien som avkjørselen man skal inn i. Står man og venter lenge på en luke er det stor sjanse for at man får mange irriterte folk bak seg, og irriterte bilister kan øke risikoen for ulykker. Selvfølgelig, det finnes jo ingen fullstendig konkrete svar på dette og man må ta en beslutning ut fra hvordan situasjonen er der og da, men legg merke til at de la til "vurdere" i setningen i svaret.

Endret av eught
Lenke til kommentar

Jeg "vurderer" aldri det alternativet å kjøre halve byen rundt for å komme inn i min egen innkjøring, som forøvrig er ganske lik denne problemstillingen ;)

Edit: i oppgave 10 er det i så måte mer praktisk å kjøre inn der hvor den blå bilen står, for så å snu og vente bak den blå bilen. Selv om det også blir ganske talentløst etter min mening... Jeg mener at det øverste svaralternativet er mer riktig (og viktig ovenfor den møtende trafikken) enn svaret der man skal vurdere å kjøre videre.

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
Den greia der er barnemat i forhold til den skikkelige teoriprøven.

Husker jeg tok den der lett som en lek for så å stryke første gang på den ordentlige.

Enig der ja! Tok teoriprøven i går, og det var mye vanskeligere. Det som er så utrolig teit med teoripoven.no er at det ofte kommer tullespørsmpl man vet at ikke kan være rette. Dermed har man jo avklart at det spm ikke er rett og man kan klikke de andre uten engang å lese på dem. SLik er det ikke på teorieksamen. Der får man i tillegg masse andre spm.

Jeg fikk 4 feil på den prøven på mandag, og på tirsdag da jeg tok teorieksamen og fikk vesentlig mer feil. Jeg stod allikevel da :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...