Gå til innhold

Tilbakemelding fra moderatorer

Anbefalte innlegg

Det er mitt syn at moderatorne i forumet burde bli langt flinkere til å komme med tilbakemelding til brukerne angående angivelige regelbrudd. Jeg har i et tidligere innlegg nevnt at tilbakemeldingen på slettede innlegg er særs mangelfull, og nu har jeg opplevet det samme i forbindelse med sletting av signatur. Det hadde vært mye enklere for brukerne, for ikke å glemme at det hadde vist at forumets moderatorer faktisk brydde seg om fornøyde brukere, dersom moderatorne kunne sende en melding til brukere med for lang signatur med en frist til å endre signaturen istedenfor å slette den. Mange brukere har lagt ned mye arbeid i sin signatur, og da er det kjedelig når en moderator bare sletter den uten noe forvarsel. Spesielt gjelder dette i tilfeller der det er diskutabelt hvorvidt signaturen er i strid med retningslinjene eller ikke, eksempelvis i situasjoner der en av linjene kun består av et linjeskift eller der signaturen er på flere linjer i lavere oppløsninger.

Det minste man kunne gjøre, er å sende en melding til brukeren som har fått slettet sin signatur og begrunne avgjørelsen. Så lenge moderatoren ikke gir seg til kjenne, blir det vanskelig for brukeren å klage på avgjørelsen. Dersom moderatorne ikke har tid til å ta hensyn til brukerne når de modererer, bør de heller finne seg noe annet å gjøre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Opprett ny...