Gå til innhold

FRARÅDES: Flatskjermer.no !


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil bare advare alle mot å handle her. Jeg kjøpte en Pinnacle 200i fra dem. Da jeg fikk den var ikke produktet helt som ønsket, så jeg ville benytte meg av angrekjøpsretten. Jeg registerte dette på siden deres.

 

Over en uke gikk, og ingen svarte. Hverken på mail, eller det nummeret som er oppgitt på siden deres. Jeg la beskjed på svareren på telefonen, og 4 dager senere får jeg en mail med returnummer. Da var det gått 16 dager siden jeg registerte at jeg ønsket retur.

 

Jeg sendte pakken med en gang, og sendte pakkenummer til deres mail, og ba om kjapp saksbehandling. Nå, 1,5 uker senere har pakken ligget på postkontoret i over en uke uten at dem har giddet å hente pakken.

 

Begynner å føle at dette ligner svindel...

 

ANBEFALER ALLE TIL Å BRUKE PENGENE SINE HOS ANDRE LEVERANDØRER ENN FLATSKJERMER.NO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomme er jo at de i det hele tatt har godkjent retur på et tvkort med medfølgende software. Om du har brutt forseglinga på softwaren har du jo ingen angrerett :).

 

Men ja, at det skal ta så langt tid er helt uholdbart, mulig du har mulighet for å kreve renter o.l. for tiden det tar...

Lenke til kommentar
Morsomme er jo at de i det hele tatt har godkjent retur på et tvkort med medfølgende software. Om du har brutt forseglinga på softwaren har du jo ingen angrerett :).

 

Dette gjelder iogforseg kun hvis hvis produktet er forseglet, og det skal fremgå tydelig av forseglingen at angreretten/returretten ikke gjelder hvis du bryter forseglingen. (noe jeg vil anta gjør at denne regelen kun vil komme til anvendelse på 1% av alle programvare/dvd/spill/cd kjøp hvis man ønsket å kjøre sak på det)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
jeg hadde kontaktet forbrukerrådet med en gang... (eller er det forbrukerombudet det heter)

Jeez -gi folka en sjanse da. De har kanskje andre kunder enn akkurat deg, og da kan det vel hende at en pakke blir liggende litt.

 

Synes folk forlanger gull og grønne skoger her inne av og til.

Lenke til kommentar

Jeg sendte den som norgespakke. Vet det kan være problemer med oppkrav osv.

 

Til alle, jeg sitter på kundeservice hos en STOR internettsalgskanal, og behandler 30 saker til dagen som omhandler dette. Ved kjøp på internett (såkalt postordresalg) så har kunden 14 dager på å bestemme seg om produktet er som omtalt, og kan UTEN grunn returnere produktet selv om det er brukt. Det skal vel og merke se ut som nytt og ikke ha mangler eller skader. Da har salgssted lov å nekte kunden å returnere vha angrefristloven.

 

Dette er blandt annet orsaken til at prosjektorer med 100 timer på pæren kan returneres innen 14 dager. Kunden har rett til å teste produktet.

 

Ellers så skal det sies at flatskjermer.no nå har godkjent returen og hentet pakken, slik at pengene skal være på vei. De unnskylte seg, og beklaget at det hadde tatt lang tid. Pengene skulle jeg få tilbake fra VISA innen en uke.

 

Når de gjelder du som mente at jeg hadde for liten tolmodighet, så kan gjerne det stemme, men ved retur til komplett.no (som garantert har flere pakker å behandle, ettersom de er størt i norge), tok returbehandling 1 dag, og de hentet pakken samme dag som den kom på posten. Brukte så 1 xtra dag på å behandle returen, og pengene var på konto dagen derpå. Totalt gikk det under en uke på hele prosessen. Får jeg nå pengene innen den lovde uken, så vil det ha tatt cirka en måned.

Lenke til kommentar
Morsomme er jo at de i det hele tatt har godkjent retur på et tvkort med medfølgende software. Om du har brutt forseglinga på softwaren har du jo ingen angrerett :).

 

Men ja, at det skal ta så langt tid er helt uholdbart, mulig du har mulighet for å kreve renter o.l. for tiden det tar...

Det er forresten en Mediastreamer, ikke et TV-kort :)

Lenke til kommentar
Morsomme er jo at de i det hele tatt har godkjent retur på et tvkort med medfølgende software. Om du har brutt forseglinga på softwaren har du jo ingen angrerett :).

 

Men ja, at det skal ta så langt tid er helt uholdbart, mulig du har mulighet for å kreve renter o.l. for tiden det tar...

Blir litt Off-topic, men bare kommentere dette. Så du mener man ikke har rett på å bruke angreretten på f.eks et TV-kort med software? Dette blir jo på samme måte som at man ikke kunne bruke angreretten på et skjermkort med medfølgende software og diverse spill. Så klart man kan bruke angreretten på produkter som dette selv om det medfølger software av ymse slag. Videre står det i skjemaet som sendes med varene:

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde
Lenke til kommentar
Blir litt Off-topic, men bare kommentere dette. Så du mener man ikke har rett på å bruke angreretten på f.eks et TV-kort med software? Dette blir jo på samme måte som at man ikke kunne bruke angreretten på et skjermkort med medfølgende software og diverse spill. Så klart man kan bruke angreretten på produkter som dette selv om det medfølger software av ymse slag. Videre står det i skjemaet som sendes med varene:
Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde

Du burde kanskje sjekke loven før du synser.

 

§ 12. i angrerettloven sier:

 

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Nå spørs det jo om det er opplysining om bortfall av angrerett på forsegling, men er det det, så må du nok laste ned nødvendig drivere etc. fra nettet når du skal teste ut et skjermkort e.l. hvis du skal ha mulighet til å benytte angreretten.

Lenke til kommentar
Morsomme er jo at de i det hele tatt har godkjent retur på et tvkort med medfølgende software. Om du har brutt forseglinga på softwaren har du jo ingen angrerett :).

 

Men ja, at det skal ta så langt tid er helt uholdbart, mulig du har mulighet for å kreve renter o.l. for tiden det tar...

Blir litt Off-topic, men bare kommentere dette. Så du mener man ikke har rett på å bruke angreretten på f.eks et TV-kort med software? Dette blir jo på samme måte som at man ikke kunne bruke angreretten på et skjermkort med medfølgende software og diverse spill. Så klart man kan bruke angreretten på produkter som dette selv om det medfølger software av ymse slag. Videre står det i skjemaet som sendes med varene:

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde

Ja, jeg mener dette, dersom det klart og tydelig opplyses på softwarens forsegling at angreretten ikke gjelder om denne brytes.

Lenke til kommentar
Blir litt Off-topic, men bare kommentere dette. Så du mener man ikke har rett på å bruke angreretten på f.eks et TV-kort med software? Dette blir jo på samme måte som at man ikke kunne bruke angreretten på et skjermkort med medfølgende software og diverse spill. Så klart man kan bruke angreretten på produkter som dette selv om det medfølger software av ymse slag. Videre står det i skjemaet som sendes med varene:
Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde

Du burde kanskje sjekke loven før du synser.

 

§ 12. i angrerettloven sier:

 

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Nå spørs det jo om det er opplysining om bortfall av angrerett på forsegling, men er det det, så må du nok laste ned nødvendig drivere etc. fra nettet når du skal teste ut et skjermkort e.l. hvis du skal ha mulighet til å benytte angreretten.

Drivere er jo gratis er de ikke? :ermm:

Lenke til kommentar

Da emnefeltet enda ikke er endret etter oppfordring stenges tråden.

 

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

 

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...