Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Amilo K 7600 + Dlink = nei?

Anbefalte innlegg

Har en bærbar Fujitsu Siemens Amilo K 7600 med et D-Link DWL-AG650-wifikort. Disse to ser ut til å ha problemer med å ville jobbe sammen...

Akkurat i det øyeblikket driverne er lastet for kortet, så begynner maskinen å lagge noe forferdelig, samtidig som D-Link-kortet begynner å blinke konstant i begge LEDene. Dette fortsetter helt fram til at jeg får koblet meg på et trådløst nett, og da har det kanskje gått fem minutter før jeg kommer meg frem til den menyen som står for oppkobling.

Problemet blir enda mer synlige hvis en lar det ferdiginstallerte kortet være i maskinen når en starter den. Da tar det gjerne 10-15 min før en er helt inne og på nett, hvis en har satt maskinen opp klart for et nett...

Har prøvd både med og uten det medfølgende Utility-programmet til Dlink.

Har testet med begge driverne jeg fant på dlink.com pluss en jeg fant på dlink.de, den eldste driveren (den uten WPA-support) fikk jeg ikke til å fungere engang...

Er det noen som har vært borti noe lignende før?

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. jeg testet med en annen 3com-kort i den maskinen det er snakk om, og da fungerte alt med fryd og gammen...

Er det noen sjanse for at en kan bruke kortet i det hele tatt? Har forresten merket at med kortet inni så kommer det mye tilfeldig lag. La oss si at du spiller av en sang i winamp, og så starter firefox... på Amiloen med Dlink-kortet inni begynner da Winamp å hakke og sture med en gang, men hvis jeg tar ut Dlink-kortet, så spiller Winamp smooth uansett hvor mye jeg belaster CPU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...