kilogram Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har du tips til noe vi burde skrive om? En nyhet vi ikke har dekket? Et program du vil se omtalt? Post gjerne idéer, lenker eller andre ting som kan være av interesse i denne tråden, så plukker vi det opp så snart som mulig. Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 SUN har ganske nylig sluppet et developer kit til sitt kommende open source-prosjekt kalt "looking glass", kanskje det kunne vært noe å skrive om? har nettopp lastet ned developerpakken selv, og det gir iallefall et visst inntrykk av hvordan systemet kan komme til å bli... var litt kløn å få til, men det er fullt mulig. Hvis dere ikke har fått med dere fra før: Looking glass er en prototyp på et operativsystem i full 3D, med alt dette medfører av muligheter for grensenitt... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Kan sikkert ta en titt Tonberry, men jeg synes selv at vi burde la dette prosjektet til SUN komme skikkelig i gang før vi skriver om det. Jeg skal ikke uttale meg mer om dette, for jeg har liten kjenskap til prosjektet, og har heller ikke snakket med Vegard (kilogram). Endret 12. oktober 2005 av @kd Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 SUN har ganske nylig sluppet et developer kit til sitt kommende open source-prosjekt kalt "looking glass", kanskje det kunne vært noe å skrive om? har nettopp lastet ned developerpakken selv, og det gir iallefall et visst inntrykk av hvordan systemet kan komme til å bli... var litt kløn å få til, men det er fullt mulig. Hvis dere ikke har fått med dere fra før: Looking glass er en prototyp på et operativsystem i full 3D, med alt dette medfører av muligheter for grensenitt... Looking Glass er en GUI, ikke OS. Nå har prosjektet vært under utvikling i flere år uten at det har skjedd alt for mye. Som @kd sier så bør man nok vente en stund til. Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 okei Jeg har nettopp oppdaget det og var litt overentusiastisk. Prosjektet virker lovende da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hva med en sammenligning mellom Ruby on Rails http://www.rubyonrails.org/ og Django http://www.djangoproject.com/ ? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hva med en liten artikkel om OpenGL ytelsen under windows vista OpenGL.org (den første headlinen) Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) SlickRun http://www.bayden.com/SlickRun/ SlickRun legger til en kommando linje på desktopen i Windows XP som lar deg kjøre programmer ved hjelp av en enkel kommando, og når programmet er idle viser den en klokke. Magic word En kan skrive: winword.exe eller så kan man definere et magic word og kalle det for word eller ms_word_whatev. Configurer For å konfigurere slickrun slik at det passer ditt behov, trykk på det, og skriv setup. Her defineres også magic words og look. $W$ Dette legger til en variabel som kan defineres ved slutten av en kommando. Skriv inn setup -> trykk add new magic word. Kall det for wikipedia. Skriv inn X:\path\to\mozilla-firefox\firefox.exe i den første ruta. I den andre skriver du http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Special%3ASearch&search=$W$&fulltext=Search. For så å søke på wikipedia trenger du bare å trykke på slickrun og skriv inn wikipedia I want to search for linux og trykk enter, noen senkunder seinere burde firefox dukke opp og vise denne siden. Wikipedia er bare ett av utallige eksempler. HotKey Det er mulig å definere en hotkey sånn at du slipper å trykke på slickrun for å kjøre det. En kan feks. definere alt+c som slickrun hotkey, du sparer et museklikk. Skriv setup for å definere hotkey. Auto finish Dette er aktivert som default. Det betyr at når du skirver inn wiki vil wikipedia dukke opp. For å slå av dette tast inn setup. ___________________________ Det er en stund siden jeg migrerte fra Windows til Linux (og vil selvfølgelig anbefale det!), men for de som kjører Windows er dette ett veldig brukbart verktøy som gjør hverdagen med Windows litt lettere. . Jeg husker ikke 100% hva alt heter, men anbefaler en å laste ned programmet og prøve. Enhver Windows bruker som har det travelt vil elske det, slik som jeg gjorde. Grunnen til at denne posten er her istedet for Windows avedlingen er at jeg håper at en journalist/skribent kan laste ned programmet og teste det, for å så skrive en litt mer omfattende guide om hvordan man utnytter verktøyets potensiell fult ut. Endret 22. november 2005 av MC2 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Fant dette: http://ipodlinux.org/Main_Page. Det er tydligvis noen som har klart å legge inn Linux på iPoden sin. Ikke direkte nytt, men veldig tøft! Lenke til kommentar
Diff Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har Macromedia og Adobe slått seg sammen? kan dette være en nyhet? http://www.macromedia.com/ Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Kunne dere laget en artikkel som oppsumerer avtalen med skole-norge og MS? Digi.no har fulgt denne sagen og har et par artikler som kan være intressante: 12.12.05: Microsoft vinner fram i skole-Norge 13.12.05: Må betale Windows-lisens for Linux-PC-er 19.12.05: Fylkesavtale kan være ulovlig 20.12.05: Smutthull redder Microsoft-avtale Hadde vært fint om dere kunne fått med hva EU sine lover sier om slike avtaler som fremmer monopol eller hvor mye eventuelt de lovene vil ha å si for Norge. Jeg har blitt litt engasjert i denne sagen og føler at en artikkel hos programmer.no vil skape mer engasjemang enn hos digi! Personlig: Jeg ønsker ikke at Linux tar over for skole-Norge, men jeg ønsker å se at staten velger konkurranse vennlige løsninger fremfor virksomhet som skaper monopol, dessuten er det skoler som også ønsker å bruke Linux eller andre alternativer på noen maskiner så hvorfor skal MS nyte godt av det? MS kunne heller komme med en avtale som gjald for hvor mange lisenser skolene ønsket å bruke enn å kreve lisens per CPU. Endret 21. desember 2005 av tuxerator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå